Det er en absurd følelse, men jeg er (irrationelt) tilfreds med at Hormuz-strædet er lukket igen, simpelthen fordi jeg i den grad ønsker mig at alt går galt for Trump.
-
@tanyakaroli skadefryd. Manden skal edermamende have lov at ligge som han har redt, (og forøvrigt bliver ved med at 'rede').
@pvrahbek Ja, han skal mærke hvordan alt han rører ved, bliver til lort (sorry).
Nu læste jeg lige at dele af MAGA-folket er begyndt at tvivle på at attentatet mod ham i Butler var ægte. Det hele smuldrer.
Jeg ved godt at folk siger at de aldrig vil bruge the 25th amendment, men hvad har de så den lovgivning til? Kom nu i gang! -
@tanyakaroli ja, enig. Selv om lukningen igen igen betyder at de ondskabsfulde mennesker bag olieselskaberne igen griner mens de skovler penge ind, så betyder det forhåbentlig også at lande får mere fokus på den grønne omstilling og #energiuafhængighed.
@jeppe Ja, det værste er jo at Putin tjener penge til krigen. Men ja, jeg håber også at flere dele af verden indser at grøn energi også er sikkerhedspolitisk fornuftigt.
-
@pvrahbek Ja, han skal mærke hvordan alt han rører ved, bliver til lort (sorry).
Nu læste jeg lige at dele af MAGA-folket er begyndt at tvivle på at attentatet mod ham i Butler var ægte. Det hele smuldrer.
Jeg ved godt at folk siger at de aldrig vil bruge the 25th amendment, men hvad har de så den lovgivning til? Kom nu i gang!@tanyakaroli deres fingre er så dybt begravet derovre.
Få dem nu ud!God søndag

-
@tanyakaroli Ja! Vi talte forleden om, at Trump opfører sig så dårligt og latterligt, at man tager sig selv i at heppe på Iran. Altså, Iran!!! Med præstestyre, diktatur, tortur, bortførelser …
@Camlarsch præcis! Vi har samme samtale herhjemme i disse dage.
-
Det er en absurd følelse, men jeg er (irrationelt) tilfreds med at Hormuz-strædet er lukket igen, simpelthen fordi jeg i den grad ønsker mig at alt går galt for Trump.
@tanyakaroli Det er bare det, at det kan gå voldsomt galt for rigtig mange mennesker i den tredje verden som er afhængig af den kunstgødning til landbruget, som nu stiger kraftigt i pris. Vi skal nok klare os, vi har råd til at betale mere for fødevarer uden at risikere hungersnød.
-
Jeg ved godt at folk siger at de aldrig vil bruge the 25th amendment, men hvad har de så den lovgivning til? Kom nu i gang!@tanyakaroli
Skal vi analysere dine tekster
… bliver til lort(Sorry)
Studsede jeg lidt over
Havde ordet fanger i ørene, mens jeg læste dette.
-
@tanyakaroli
Skal vi analysere dine tekster
… bliver til lort(Sorry)
Studsede jeg lidt over
Havde ordet fanger i ørene, mens jeg læste dette.
@alf149 hvorfor studsede du over det? (Jeg er bare nysgerrig- og fedt at du lytter med!)
Jeg kan fortælle at det er et udtryk min mand ofte bruger om Trump, at han er en omvendt Kong Midas, så de ting han rører ved ikke bliver til guld, men til …
Og mit “sorry” var bare fordi det jo ikke er det skønneste billede at få i hovedet.
-
Jeg ved godt at folk siger at de aldrig vil bruge the 25th amendment, men hvad har de så den lovgivning til? Kom nu i gang!@tanyakaroli 25th sker til februar. Så har Vance mulighed for to fulde perioder som præsident. Hvis det sker før får han kun en. @pvrahbek
-
@tanyakaroli Det er bare det, at det kan gå voldsomt galt for rigtig mange mennesker i den tredje verden som er afhængig af den kunstgødning til landbruget, som nu stiger kraftigt i pris. Vi skal nok klare os, vi har råd til at betale mere for fødevarer uden at risikere hungersnød.
@mok0 Ja, jeg ved det, det er derfor det er dybt irrationelt at ønske at netop dette går galt for Trump.
-
@alf149 hvorfor studsede du over det? (Jeg er bare nysgerrig- og fedt at du lytter med!)
Jeg kan fortælle at det er et udtryk min mand ofte bruger om Trump, at han er en omvendt Kong Midas, så de ting han rører ved ikke bliver til guld, men til …
Og mit “sorry” var bare fordi det jo ikke er det skønneste billede at få i hovedet.
Jeg læste det som en undskyldning for et sprogbrug du ikke normalt ville benytte.
God reference til Kong Midas, den skal jeg huske.
-
Jeg læste det som en undskyldning for et sprogbrug du ikke normalt ville benytte.
God reference til Kong Midas, den skal jeg huske.
@alf149 Helt rigtigt læst (i hvert fald når jeg kommunikerer bredere, som her - i mere lukkede rum bander jeg som en havnearbejder
) -
@tanyakaroli 25th sker til februar. Så har Vance mulighed for to fulde perioder som præsident. Hvis det sker før får han kun en. @pvrahbek
-
@tanyakaroli @pvrahbek det har været min forudsigelse i et års tid. Kort efter 2 år bliver han skiftet ud.
(Min forudsigelse om biden da han vandt i '20 holdt ikke stik: han ville vinde sin anden periode og efter 2 år og en sjat i anden periode ville han give opgaven videre til Harris - samme begrundelse)
-
@tanyakaroli @pvrahbek det har været min forudsigelse i et års tid. Kort efter 2 år bliver han skiftet ud.
(Min forudsigelse om biden da han vandt i '20 holdt ikke stik: han ville vinde sin anden periode og efter 2 år og en sjat i anden periode ville han give opgaven videre til Harris - samme begrundelse)
@svuorela Ræsonnementet er fornuftigt - vi andre kan bare håbe at Vance fortsætter med at være så utålelig at han aldrig får genvalg.
-
@mok0 Hvis den tredje verden bare kunne få lov til at beholde de afgrøder de producerede, i stedet for at bruge dem som fodder til eksportkød og biobrændseler, så ville de sagtens kunne klare sig også. @tanyakaroli
-
@mok0 Ja, jeg ved det, det er derfor det er dybt irrationelt at ønske at netop dette går galt for Trump.
@tanyakaroli Må indrømme jeg har det samme ønske. At det går galt for Trump afhænger helt af om det paralyserede amerikanske politiske system, som har droppet at udøve den magt de har, vågner op og tager et ansvar. Indtil det sker bliver vi nødt til at antage at de støtter Trump's krigspolitik, og at de støtter de konsekvenser den har for verdens fattigste, som de i forvejen har droppet al økonomisk og materiel hjælp til. Det er så skamfuldt, svært at være vidne til det lands moralske forfald.
-
@svuorela Ræsonnementet er fornuftigt - vi andre kan bare håbe at Vance fortsætter med at være så utålelig at han aldrig får genvalg.
@tanyakaroli @svuorela spørgsmålet er også, om det bliver meget bedre fremover. Det lader jo til, at Biden var undtagelsen. Så jeg tror, at vi skal forberede os på, at dette er det nye USA, og vi i Europa skal stå mere og mere i egen ret.
-
@tanyakaroli Jeg håber der kommer lidt godt ud af det også
Et Europa der bliver mere selvstændig og selvforsynende. Et solidt skub i skiftet til vedvarende energi - det duer ikke at være så afhængig af fossile brændstoffer og nu har vi faktisk teknologien til at gøre noget ved det. -
@tanyakaroli Jeg håber der kommer lidt godt ud af det også
Et Europa der bliver mere selvstændig og selvforsynende. Et solidt skub i skiftet til vedvarende energi - det duer ikke at være så afhængig af fossile brændstoffer og nu har vi faktisk teknologien til at gøre noget ved det.@jramskov det håber jeg virkelig også! Det kan ikke være tydeligere at vi skal frigøre os fra fossil energi.
-
Jeg ved godt at folk siger at de aldrig vil bruge the 25th amendment, men hvad har de så den lovgivning til? Kom nu i gang!@tanyakaroli @pvrahbek Aldrig før har et øre helet så godt. Ingen president har nogensinde haft et øre der er helet 100% efter at det er blevet ramt af et projektil.