Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Wow!

Wow!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
5 Indlæg 4 Posters 8 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
    phloggen@expressional.socialP This user is from outside of this forum
    phloggen@expressional.social
    wrote sidst redigeret af
    #1

    Wow!

    Tal om refeudalisering...

    Det her er en enorm gave til C-teamet og vil ikke føre til at flere menige medarbejdere modtager aktier.

    https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-lemper-regler-medarbejderaktier

    joshbuddy@sfba.socialJ nielstfranck@mastodon.nuN 2 Replies Last reply
    1
    0
    • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

      Wow!

      Tal om refeudalisering...

      Det her er en enorm gave til C-teamet og vil ikke føre til at flere menige medarbejdere modtager aktier.

      https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-lemper-regler-medarbejderaktier

      joshbuddy@sfba.socialJ This user is from outside of this forum
      joshbuddy@sfba.socialJ This user is from outside of this forum
      joshbuddy@sfba.social
      wrote sidst redigeret af
      #2

      @phloggen wouldn't this mainly benefit not the C-suite though because right now in Denmark, only the C-suite typically gets stock? Like, wouldn't this result in more stock being given to more people at comp?

      nielstfranck@mastodon.nuN 1 Reply Last reply
      0
      • phloggen@expressional.socialP phloggen@expressional.social

        Wow!

        Tal om refeudalisering...

        Det her er en enorm gave til C-teamet og vil ikke føre til at flere menige medarbejdere modtager aktier.

        https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-lemper-regler-medarbejderaktier

        nielstfranck@mastodon.nuN This user is from outside of this forum
        nielstfranck@mastodon.nuN This user is from outside of this forum
        nielstfranck@mastodon.nu
        wrote sidst redigeret af
        #3

        @phloggen så bliver det jo nemt ikke at betale skat. Man skal bare have det meste af ens løn som aktier. Skal man bruge likvide midler kan man tage lån i aktierne. Mig bekendt er det ret udbredt i USA.

        alf149@social.data.coopA 1 Reply Last reply
        0
        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
        • joshbuddy@sfba.socialJ joshbuddy@sfba.social

          @phloggen wouldn't this mainly benefit not the C-suite though because right now in Denmark, only the C-suite typically gets stock? Like, wouldn't this result in more stock being given to more people at comp?

          nielstfranck@mastodon.nuN This user is from outside of this forum
          nielstfranck@mastodon.nuN This user is from outside of this forum
          nielstfranck@mastodon.nu
          wrote sidst redigeret af
          #4

          @joshbuddy @phloggen It will reduce tax income which will hurt everyone because government will then have to reduce services or increase taxes.
          Additionally it will incentivise companies to focus on ever increasing stock prices as the main goal using any means. I don’t think this is healthy behaviour.

          1 Reply Last reply
          0
          • nielstfranck@mastodon.nuN nielstfranck@mastodon.nu

            @phloggen så bliver det jo nemt ikke at betale skat. Man skal bare have det meste af ens løn som aktier. Skal man bruge likvide midler kan man tage lån i aktierne. Mig bekendt er det ret udbredt i USA.

            alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
            alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
            alf149@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af
            #5

            @nielsTFranck @phloggen
            Er det ikke kun firma ejere der kan låne i aktier? Og dermed låne med sikkerhed i noget de ikke har. Det må pøblen ikke.

            1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes


            • Log ind

            • Har du ikke en konto? Tilmeld

            • Login or register to search.
            Powered by NodeBB Contributors
            Graciously hosted by data.coop
            • First post
              Last post
            0
            • Hjem
            • Seneste
            • Etiketter
            • Populære
            • Verden
            • Bruger
            • Grupper