Wow!
-
Wow!
Tal om refeudalisering...
Det her er en enorm gave til C-teamet og vil ikke føre til at flere menige medarbejdere modtager aktier.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-lemper-regler-medarbejderaktier
-
Wow!
Tal om refeudalisering...
Det her er en enorm gave til C-teamet og vil ikke føre til at flere menige medarbejdere modtager aktier.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-lemper-regler-medarbejderaktier
@phloggen wouldn't this mainly benefit not the C-suite though because right now in Denmark, only the C-suite typically gets stock? Like, wouldn't this result in more stock being given to more people at comp?
-
Wow!
Tal om refeudalisering...
Det her er en enorm gave til C-teamet og vil ikke føre til at flere menige medarbejdere modtager aktier.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/regeringen-lemper-regler-medarbejderaktier
@phloggen så bliver det jo nemt ikke at betale skat. Man skal bare have det meste af ens løn som aktier. Skal man bruge likvide midler kan man tage lån i aktierne. Mig bekendt er det ret udbredt i USA.
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
@phloggen wouldn't this mainly benefit not the C-suite though because right now in Denmark, only the C-suite typically gets stock? Like, wouldn't this result in more stock being given to more people at comp?
@joshbuddy @phloggen It will reduce tax income which will hurt everyone because government will then have to reduce services or increase taxes.
Additionally it will incentivise companies to focus on ever increasing stock prices as the main goal using any means. I don’t think this is healthy behaviour. -
@phloggen så bliver det jo nemt ikke at betale skat. Man skal bare have det meste af ens løn som aktier. Skal man bruge likvide midler kan man tage lån i aktierne. Mig bekendt er det ret udbredt i USA.
@nielsTFranck @phloggen
Er det ikke kun firma ejere der kan låne i aktier? Og dermed låne med sikkerhed i noget de ikke har. Det må pøblen ikke.