Jeg har min profil på en af de store instanser, fordi jeg ikke anede noget om alternativerne, da jeg rykkede til Mastodon.
-
Jeg har min profil på en af de store instanser, fordi jeg ikke anede noget om alternativerne, da jeg rykkede til Mastodon.
Men nu er jeg klar til overveje alternativer.
Det giver nok trods alt mest mening for mig at være på en dansk server, men hvad skal man vælge?
Og hvad skal jeg være opmærksom på ved migreringen?
-
Men nu er jeg klar til overveje alternativer.
Det giver nok trods alt mest mening for mig at være på en dansk server, men hvad skal man vælge?
Og hvad skal jeg være opmærksom på ved migreringen?
@Ellegaarddk der er et par links her. Jeg kan ikke huske hvor, men der findes mindst en artikel på dansk hvordan man gør. https://fediverset.dk/the-fediverse/danske-sider/
Det er ikke forfærdeligt komplicerer, men der er et par ting der skal gøres i en bestemt rækkefølge. Du kan tage følgere (begge veje) med, men du kan ikke tage gamle opslag med.
Du kan oprette konti et par forskellige steder og prøve af i noget tid inden du laver den "formelle" flytning