Svinevalg lige om lidt | Den Lille Grønne Avis
-
Svinevalg lige om lidt | Den Lille Grønne Avis
Så kom valget. Mange taler om at det bliver et “svinevalg” efter borgerforslag fik medvind
#SigneWenneberg fra #Alternativet ejer selv en #svineproduktion. hun er i #GræsrodsbevægelsesForFrieSvin??? hun er ikke forkæmper for deres frihed, når hun sender dem til kvælning i et CO₂ #gaskammer. deres blod er rødt, når de bliver stukket i halsen. hun laver #greenwashing af drab.
🫀🩸🫧🧽🥦 -
#SigneWenneberg fra #Alternativet ejer selv en #svineproduktion. hun er i #GræsrodsbevægelsesForFrieSvin??? hun er ikke forkæmper for deres frihed, når hun sender dem til kvælning i et CO₂ #gaskammer. deres blod er rødt, når de bliver stukket i halsen. hun laver #greenwashing af drab.
🫀🩸🫧🧽🥦@pelle det er for voldsomt, det der.
-
@pelle det er for voldsomt, det der.
@jeppe
ja, det er for voldsomt, uanset om det er øko eller friland. vi må sige fra og kræve stop for volden imod svin. -
@jeppe
ja, det er for voldsomt, uanset om det er øko eller friland. vi må sige fra og kræve stop for volden imod svin.@pelle jeg respekterer at du er et andet sted end mig og Signe. Men dit uunderbyggede udfald mod Signe synes jeg er for voldsomt.
-
@pelle jeg respekterer at du er et andet sted end mig og Signe. Men dit uunderbyggede udfald mod Signe synes jeg er for voldsomt.
@jeppe
har du lyst til at uddybe hvilken del, der ikke er underbygget?1) at signe er #svineproducent?
2) at signe er med i #Alternativet?
3) at svin i danmark kommer i CO₂ #gaskammer?
4) at svin bliver stukket i halsen under #slagtning?
5) at blodet fra svin er rødt?det er vigtigt at få fakta om #svineproduktion på plads, så vi kan træffe velunderbygget #svinevalg.
-
@pelle jeg respekterer at du er et andet sted end mig og Signe. Men dit uunderbyggede udfald mod Signe synes jeg er for voldsomt.
@jeppe
ok, ordet "ejer" var nok forkert at bruge, for der står ikke, at hun ejer den #svineproduktion hun arbejdede i.men det er vel ikke et #dyrefristed? altså et sted hvor svinene ikke bliver udnyttet (fx til avl) eller sendt til #slagtning.
hvis de bliver sendt til #slagtning, så er det stik i halsen og blød ihjel. i danmark er der lovkrav om såkaldt #bedøvelse inden slagtning. til svin benyttes næsten altid CO₂ gaskammer.
hvis #SigneWenneberg arbejdede på et #fristed — ikke en #svineproduktion — så tager jeg gerne mine ord i mig!
-
@jeppe @pelle Men du må være enig i, at det er greenwashing af drab, ikke? Hun ønsker ikke at lukke gaskamrene, vel? Så der bliver snakket en masse om, at grisene skal behandles bedre, mens man ikke nævner, at man stadig vil tvinge dem ind i gaskamre. Det er greenwashing af drab. Jeg troede, den slags fra Venstres arbejde, ikke Alternativets.
-
@jeppe
ok, ordet "ejer" var nok forkert at bruge, for der står ikke, at hun ejer den #svineproduktion hun arbejdede i.men det er vel ikke et #dyrefristed? altså et sted hvor svinene ikke bliver udnyttet (fx til avl) eller sendt til #slagtning.
hvis de bliver sendt til #slagtning, så er det stik i halsen og blød ihjel. i danmark er der lovkrav om såkaldt #bedøvelse inden slagtning. til svin benyttes næsten altid CO₂ gaskammer.
hvis #SigneWenneberg arbejdede på et #fristed — ikke en #svineproduktion — så tager jeg gerne mine ord i mig!
@pelle @jeppe hun ejede den ikke og det står endda i datid at hun havde sin gang der. Friland er en økolandsby. Jeg tror ikke foreningen driver svineproduktion, men nogle af medlemmerne har sikkert (haft) et par grise. Så det er rer langt fra både at eje en svineproduktion eller arbejde i en.
Jeg vil ikke deltage yderligere i den her diskussion.
-
@pelle @jeppe hun ejede den ikke og det står endda i datid at hun havde sin gang der. Friland er en økolandsby. Jeg tror ikke foreningen driver svineproduktion, men nogle af medlemmerne har sikkert (haft) et par grise. Så det er rer langt fra både at eje en svineproduktion eller arbejde i en.
Jeg vil ikke deltage yderligere i den her diskussion.
@reynir @jeppe
hvis du har #svin, og de bliver slagtet og spist, så er det per definition en #svineproduktion."øko" og "friland" er eufemismer til #greenwashing og #humanewashing af drab af svin.
-
@reynir @jeppe
hvis du har #svin, og de bliver slagtet og spist, så er det per definition en #svineproduktion."øko" og "friland" er eufemismer til #greenwashing og #humanewashing af drab af svin.
-
-
P pelle@veganism.social shared this topic