Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. @jeppe , det kan dog være svært at finde en god mail udbyder med samme tankegang , synes jeg.

@jeppe , det kan dog være svært at finde en god mail udbyder med samme tankegang , synes jeg.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
23 Indlæg 6 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • trezzer@social.linux.pizzaT trezzer@social.linux.pizza

@jeppe @amby Min far har brugt gratis GMX i årevis. Det ser ud til stadig at være en gratis mulighed, hvis man kan navigere tysk.

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
    mjj@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

@trezzer @jeppe @amby Tænker I, at det er nødvendigt med store mastodont-udbydere ligesom Gmail? Opponerer vi mod Gmails model eller at den er amerikansk?
    Vil en etisk udbyder nogensinde blive rigtigt stor?

trezzer@social.linux.pizzaT 1 Reply Last reply
    0
    • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@trezzer @jeppe @amby Tænker I, at det er nødvendigt med store mastodont-udbydere ligesom Gmail? Opponerer vi mod Gmails model eller at den er amerikansk?
      Vil en etisk udbyder nogensinde blive rigtigt stor?

trezzer@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
      trezzer@social.linux.pizza
      wrote sidst redigeret af

@mjj @jeppe @amby Store udbydere er både godt og skidt. De store har kunnet mindske mængden af spam bare en lille smule grundet verificering og at have samlet størstedelen af verdens e-mail-brugere. Det er næsten blevet umuligt at køre sin egen server, hvilket er godt for spam, men skidt for frihed. Personligt er jeg mere anti-USA, når jeg er negativ overfor Gmail og Yahoo, men det er også fordi jeg ikke bruger min mail til noget personfølsomt. Ellers ville jeg have det noget anderledes ved tanken om den store snabel nede i min mailbunke.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
      0
      • amby@expressional.socialA amby@expressional.social

@jeppe @fritjof @mosgaard på sin vis enig. Men du får ikke masserne med. Linux Mint ligner nok. Libreoffice ligner nok. “Men skal jeg betale for mail? Farvel. “

mosgaard@uddannelse.socialM This user is from outside of this forum
        mosgaard@uddannelse.social
        wrote sidst redigeret af

@amby @jeppe @fritjof Nu ved jeg godt jeg gentager mig selv, men det er netop som et gratis alternativ til Gmail, at jeg er begyndt at anbefale my kSuite fra Infomaniak (kræver ikke eget domæne, Thunderbird dur)

Jeg ser deres forretningsmodel som, at hvis de skal have flere kunder på den betalte kSuite, skal flere kende deres produkt. Gratis trækker folk til, og når de vender sig til det, bliver de hængende.

Jeg synes det er et fair bytte. Så alternativer findes.

https://www.infomaniak.com/en/ksuite/myksuite

1 Reply Last reply
        1
        0
        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic

@mjj @jeppe @amby Store udbydere er både godt og skidt. De store har kunnet mindske mængden af spam bare en lille smule grundet verificering og at have samlet størstedelen af verdens e-mail-brugere. Det er næsten blevet umuligt at køre sin egen server, hvilket er godt for spam, men skidt for frihed. Personligt er jeg mere anti-USA, når jeg er negativ overfor Gmail og Yahoo, men det er også fordi jeg ikke bruger min mail til noget personfølsomt. Ellers ville jeg have det noget anderledes ved tanken om den store snabel nede i min mailbunke.

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
          jeppe@uddannelse.social
          wrote sidst redigeret af

@trezzer @mjj @amby jeg vil ikke mene det er umuligt at hoste sin egen mail. Det gør jeg. Og man kan vælge den meget lette løsning ved fx at købe mail på eget domæne hos webhostingudbyder.

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
          0
          • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@trezzer @mjj @amby jeg vil ikke mene det er umuligt at hoste sin egen mail. Det gør jeg. Og man kan vælge den meget lette løsning ved fx at købe mail på eget domæne hos webhostingudbyder.

mjj@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@jeppe @amby Jeg forestiller mig, at @trezzer sigter til, at små udbydere/selvhostere ofte direkte blokeres med de nyere sikkerhedsmekanismer.

0

@jeppe @amby Jeg forestiller mig, at @trezzer sigter til, at små udbydere/selvhostere ofte direkte blokeres med de nyere sikkerhedsmekanismer.

wrote sidst redigeret af

@mjj @jeppe @amby Netop. Ikke umuligt, men vanskeliggjort. Man ryger lettere i filtre, og mange ISPer blokerer SVJV portene som standard.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
              0
              • amby@expressional.socialA amby@expressional.social

@jeppe @fritjof @mosgaard på sin vis enig. Men du får ikke masserne med. Linux Mint ligner nok. Libreoffice ligner nok. “Men skal jeg betale for mail? Farvel. “

fritjof@social.riversouldiers.dkF This user is from outside of this forum
                fritjof@social.riversouldiers.dk
                wrote sidst redigeret af

@amby
                Altså, nu er der jo mange der betaler for både MS og MS word, og det har da ikke været en dealbreaker i den brede befolkning, så jeg ved ikke helt om det er så hård en grænse for folk, som du antyder her, ikke mindst når både Linux Mint og Libre Office ikke koster licenser. @jeppe @mosgaard

0

@mjj @jeppe @amby Netop. Ikke umuligt, men vanskeliggjort. Man ryger lettere i filtre, og mange ISPer blokerer SVJV portene som standard.

jeppe@uddannelse.social
                  wrote sidst redigeret af

@trezzer @mjj @amby man skal bruge dmarc, dkim og spf i dag, og det er lidt besværligt. Men når først det er forstået og gjort med god hjælp af vejledninger, så bliver mailen fint modtaget.

1 Reply Last reply
                  0
                  • fritjof@social.riversouldiers.dkF fritjof@social.riversouldiers.dk

@amby
                    Altså, nu er der jo mange der betaler for både MS og MS word, og det har da ikke været en dealbreaker i den brede befolkning, så jeg ved ikke helt om det er så hård en grænse for folk, som du antyder her, ikke mindst når både Linux Mint og Libre Office ikke koster licenser. @jeppe @mosgaard

wrote sidst redigeret af

@fritjof @amby @jeppe @mosgaard Mon særligt mange betaler for Office *privat*? De fleste corpo-licenser har aktivering på op til fem maskiner. Små virksomheder, store virksomheder gør sikkert. Jeg kan tage fejl, men jeg har så vidt jeg ved aldrig mødt en privatperson, som har valgt at betale for Office, hvis det ikke fulgte med en maskine.

fritjof@social.riversouldiers.dkF 1 Reply Last reply
                    0

@fritjof @amby @jeppe @mosgaard Mon særligt mange betaler for Office *privat*? De fleste corpo-licenser har aktivering på op til fem maskiner. Små virksomheder, store virksomheder gør sikkert. Jeg kan tage fejl, men jeg har så vidt jeg ved aldrig mødt en privatperson, som har valgt at betale for Office, hvis det ikke fulgte med en maskine.

fritjof@social.riversouldiers.dk
                      wrote sidst redigeret af

@trezzer
                      Godt spørgsmål. Jeg gjorde selv for 7 år siden, selv om jeg også havde det via arbejde, men der er nok også sket en del med forretningsmodellen i mellemtiden, så jeg aner det ikke.

Men tror stadig mange er OK med at betale lidt for en email, hvis de får privatliv og ro i sindet for pengene. Det kender jeg en del - og mindre nørdede end mig selv - der gør.

@amby @jeppe @mosgaard

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
                      0
                      • fritjof@social.riversouldiers.dkF fritjof@social.riversouldiers.dk

@trezzer
                        Godt spørgsmål. Jeg gjorde selv for 7 år siden, selv om jeg også havde det via arbejde, men der er nok også sket en del med forretningsmodellen i mellemtiden, så jeg aner det ikke.

Men tror stadig mange er OK med at betale lidt for en email, hvis de får privatliv og ro i sindet for pengene. Det kender jeg en del - og mindre nørdede end mig selv - der gør.

@amby @jeppe @mosgaard

mjj@mstdn.dk
                        wrote sidst redigeret af

@fritjof @trezzer @amby @jeppe @mosgaard Måske uventet, hvis man kender mig, men jeg har faktisk købt et par Windows- og Office-licenser for forholdsvist nylig - jeg har brugt denne her, som videresælger OEM-licenser:
                        https://www.gamers-outlet.net/en/software
                        Det var et krav i forbindelse med et barns og en ungs skole, BYOD.
                        Men hvad angår email: Jeg tror, at mange har svært ved at overskue en abonnementsmodel og har ikke den perception af eksempelvis Gmail, som startede i 2004. For mange er Gmail det, der findes og har eksisteret i hele deres liv fra første emailadresse. Flere af mine jævnaldrende bekendte flasher deres Hotmail som retro.
                        Der er danske gratis-udbydere også. Det har bare ikke været på radaren.
                        Email har jo det aspekt, at det ikke er MEGET seriøst - "jeg kan bare oprette en adresse til det her projekt" - og samtidig ER det meget seriøst. Jeg har vigtige emails 20 år tilbage, som ligger hos min hosting-udbyder. Der er migrationsværktøjer fra store tjenester, men ellers er det ikke nemt.

mosgaard@uddannelse.socialM 1 Reply Last reply
                        0

@fritjof @trezzer @amby @jeppe @mosgaard Måske uventet, hvis man kender mig, men jeg har faktisk købt et par Windows- og Office-licenser for forholdsvist nylig - jeg har brugt denne her, som videresælger OEM-licenser:
                          https://www.gamers-outlet.net/en/software
                          Det var et krav i forbindelse med et barns og en ungs skole, BYOD.
                          Men hvad angår email: Jeg tror, at mange har svært ved at overskue en abonnementsmodel og har ikke den perception af eksempelvis Gmail, som startede i 2004. For mange er Gmail det, der findes og har eksisteret i hele deres liv fra første emailadresse. Flere af mine jævnaldrende bekendte flasher deres Hotmail som retro.
                          Der er danske gratis-udbydere også. Det har bare ikke været på radaren.
                          Email har jo det aspekt, at det ikke er MEGET seriøst - "jeg kan bare oprette en adresse til det her projekt" - og samtidig ER det meget seriøst. Jeg har vigtige emails 20 år tilbage, som ligger hos min hosting-udbyder. Der er migrationsværktøjer fra store tjenester, men ellers er det ikke nemt.

mosgaard@uddannelse.social
                          wrote sidst redigeret af

@mjj @fritjof @trezzer @amby @jeppe der var også engang, hvor man havde deres e-mail hos deres telefon/internet selskab.

Jeg håber stadig på, at vi ser en udvikling hvor folk bliver mere og mere bevidste om, at data ikke bare kan ligge hvor som helst, og at det kan have en værdi at beskytte sin data.

1 Reply Last reply
                          1
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.