@sindum gruppelederen af mit eget #spejder gruppe er faldet over oase.app #oase som alternativ kommunikationsløsning i gruppen.
-
@sindum gruppelederen af mit eget #spejder gruppe er faldet over oase.app #oase som alternativ kommunikationsløsning i gruppen. Hvad synes du om deres projekt? Jeg ser ingen tegn på #FOSS idealer (selvom det sikkert er en del af deres kritisk infrastruktur), og de nævne ikke data migration/federation. Men det ligner lidt en out-of-the-box forbedring over medlem.dds.dk / facebook / sharepoint som bliver brugt nu (mit eget gren er dog ud af facebook).
-
@sindum gruppelederen af mit eget #spejder gruppe er faldet over oase.app #oase som alternativ kommunikationsløsning i gruppen. Hvad synes du om deres projekt? Jeg ser ingen tegn på #FOSS idealer (selvom det sikkert er en del af deres kritisk infrastruktur), og de nævne ikke data migration/federation. Men det ligner lidt en out-of-the-box forbedring over medlem.dds.dk / facebook / sharepoint som bliver brugt nu (mit eget gren er dog ud af facebook).
Det er jo stadig en lukket silo, hvor man skal have en konto hos dem. Deres nuværende idealer til trods, er de i praksis kun et opkøb fra at det tager en træls retning, og som du selv nævner, er der ikke umiddelbart nogen muligheder for at flytte data og konti andre steder hen.
Det er svært, men jeg ville helt klart holde hesten og se, om fedibook.net ikke kunne være et federeret alternativ indenfor en overskuelig periode.
Og jeg skal ikke svare på Rasmus' vegne, men der har været lidt stille i den forgangne uge, så jeg tror, han har nok om ørerne lige nu.