Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Her til aften var TAK med til at lancere Ulbølle.net

Her til aften var TAK med til at lancere Ulbølle.net

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
7 Indlæg 5 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tak@sydfyn.socialT This user is from outside of this forum
    tak@sydfyn.socialT This user is from outside of this forum
    tak@sydfyn.social
    wrote sidst redigeret af

Ulbølle.net er et intranet for landsbyen Ulbølle på sydfyn. Den er et svar på spørgsmålet: Hvordan følger jeg med i mit lokalsamfund hvis jeg ikke er på facebook?

Ulbølle.net adskiller sig fra andre "landsby-apps", ved at være direkte udviklet med, og kontrolleret af det lokale foreningsliv igennem Ulbølle Borgerforening.

Teknologisk arbejderkooperativ har stået for udvikling, hosting og rådgivning om lokal-funderet teknologisk praksis.

https://ulbølle.net

tak@sydfyn.socialT jwcph@helvede.netJ malte@radikal.socialM 3 Replies Last reply
    9
    0
    • abekonge@venner.networkA abekonge@venner.network shared this topic
      folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
      jowek@autonomous.zoneJ jowek@autonomous.zone shared this topic
    • tak@sydfyn.socialT tak@sydfyn.social

Ulbølle.net er et intranet for landsbyen Ulbølle på sydfyn. Den er et svar på spørgsmålet: Hvordan følger jeg med i mit lokalsamfund hvis jeg ikke er på facebook?

Ulbølle.net adskiller sig fra andre "landsby-apps", ved at være direkte udviklet med, og kontrolleret af det lokale foreningsliv igennem Ulbølle Borgerforening.

Teknologisk arbejderkooperativ har stået for udvikling, hosting og rådgivning om lokal-funderet teknologisk praksis.

tak@sydfyn.social
      wrote sidst redigeret af

Det ligger i tråd med parolen: “Kollektiv infrastruktur — kollektivt ejerskab”. Når vores fælleskaber og civilsamfund bliver “kunder” i private for-profit virksomheder - vil de komme til at arbejde for den private virksomheds profit istedet for det fælles bedste.

skrivtilniels@mastodon.socialS 1 Reply Last reply
      0

Det ligger i tråd med parolen: “Kollektiv infrastruktur — kollektivt ejerskab”. Når vores fælleskaber og civilsamfund bliver “kunder” i private for-profit virksomheder - vil de komme til at arbejde for den private virksomheds profit istedet for det fælles bedste.

skrivtilniels@mastodon.socialS This user is from outside of this forum
        skrivtilniels@mastodon.socialS This user is from outside of this forum
        skrivtilniels@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@tak Virkelig spændende. Jeg har længe haft en drøm om at lave noget lignende her i #Skørping som alternativ til den store fb-gruppe for byen

tak@sydfyn.socialT jeppe@uddannelse.socialJ 2 Replies Last reply
        0
        • skrivtilniels@mastodon.socialS skrivtilniels@mastodon.social

@tak Virkelig spændende. Jeg har længe haft en drøm om at lave noget lignende her i #Skørping som alternativ til den store fb-gruppe for byen

tak@sydfyn.social
          wrote sidst redigeret af

@skrivtilniels Tak! Jeg syntes især det er optur, hvor synligt det bliver hvor mange fede ting der foregår i en lille landsby som Ulbølle. Jeg tror der er 5+ facebook grupper - hvilket jo er fedt nok - men er svært at gå ind på Facebook uden at blive fanget af 5000 andre ting. Så det rene fokus er virkelig dejligt.

1 Reply Last reply
          0
          • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social shared this topic
            pvrahbek@expressional.socialP pvrahbek@expressional.social shared this topic
            koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net shared this topic
            jwcph@helvede.netJ jwcph@helvede.net shared this topic

jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
            jwcph@helvede.netJ This user is from outside of this forum
            jwcph@helvede.net
            wrote sidst redigeret af

@tak Det er så fint! 😁 Tror dog stadig, som en generel betragtning, at Vi™️ er nødt til at tage til efterretning, at det meste af vores publikum er opflasket med internettet fra midt-2000 & frem & for de mennesker er "det frie internet"'s 90'er-interface-udtryk simpelthen skræmmende. Hvis vi virkelig ønsker at være inkluderende, så må vi opdatere vores idéer om UX til også at favne dem, som ikke pr. automatik finder den gamle stil betryggende eller nostalgisk.

1 Reply Last reply
            0
            • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
            • skrivtilniels@mastodon.socialS skrivtilniels@mastodon.social

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
              jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
              jeppe@uddannelse.social
              wrote sidst redigeret af

@skrivtilniels @tak jeg har oprettet en lauti-kalender for foreninger i Faaborg Midtfyn kommune. Hvert lokalområde har sit eget område og hver forening kan få en bruger og selv oprette begivenheder. Derved kan de fx trække det relevante uddrag af kalenderen ind på deres hjemmeside. Det er i opstart, men jeg tror det er vejen frem. Har også oprettet en nextcloud som grupper kan få adgang til.

Næste #danmarkskifter skal måske orientere sig mod lokalsamfund og foreninger?

Https://Kalender.fynsland.com

1 Reply Last reply
              2
              0
              • snue@radikal.socialS snue@radikal.social shared this topic

malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
                malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
                malte@radikal.social
                wrote sidst redigeret af

@tak For en landsby med knapt 600 indbyggere, synes jeg det er virkelig flot med så mange åbne aktiviteter.

1 Reply Last reply
                0
                • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu shared this topic
                Svar
                • Svar som emne
                Login for at svare
                • Ældste til nyeste
                • Nyeste til ældste
                • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.