Her til aften var TAK med til at lancere Ulbølle.net
-
Ulbølle.net er et intranet for landsbyen Ulbølle på sydfyn. Den er et svar på spørgsmålet: Hvordan følger jeg med i mit lokalsamfund hvis jeg ikke er på facebook?
Ulbølle.net adskiller sig fra andre "landsby-apps", ved at være direkte udviklet med, og kontrolleret af det lokale foreningsliv igennem Ulbølle Borgerforening.
Teknologisk arbejderkooperativ har stået for udvikling, hosting og rådgivning om lokal-funderet teknologisk praksis.
-
A abekonge@venner.network shared this topic
F folfdk@helvede.net shared this topic
J jowek@autonomous.zone shared this topic
-
Ulbølle.net er et intranet for landsbyen Ulbølle på sydfyn. Den er et svar på spørgsmålet: Hvordan følger jeg med i mit lokalsamfund hvis jeg ikke er på facebook?
Ulbølle.net adskiller sig fra andre "landsby-apps", ved at være direkte udviklet med, og kontrolleret af det lokale foreningsliv igennem Ulbølle Borgerforening.
Teknologisk arbejderkooperativ har stået for udvikling, hosting og rådgivning om lokal-funderet teknologisk praksis.
Det ligger i tråd med parolen: “Kollektiv infrastruktur — kollektivt ejerskab”. Når vores fælleskaber og civilsamfund bliver “kunder” i private for-profit virksomheder - vil de komme til at arbejde for den private virksomheds profit istedet for det fælles bedste.
-
Det ligger i tråd med parolen: “Kollektiv infrastruktur — kollektivt ejerskab”. Når vores fælleskaber og civilsamfund bliver “kunder” i private for-profit virksomheder - vil de komme til at arbejde for den private virksomheds profit istedet for det fælles bedste.
-
@skrivtilniels Tak! Jeg syntes især det er optur, hvor synligt det bliver hvor mange fede ting der foregår i en lille landsby som Ulbølle. Jeg tror der er 5+ facebook grupper - hvilket jo er fedt nok - men er svært at gå ind på Facebook uden at blive fanget af 5000 andre ting. Så det rene fokus er virkelig dejligt.
-
T tanyakaroli@expressional.social shared this topic
P pvrahbek@expressional.social shared this topic
K koefoed@helvede.net shared this topic
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
@tak Det er så fint!
Tror dog stadig, som en generel betragtning, at Vi
️ er nødt til at tage til efterretning, at det meste af vores publikum er opflasket med internettet fra midt-2000 & frem & for de mennesker er "det frie internet"'s 90'er-interface-udtryk simpelthen skræmmende. Hvis vi virkelig ønsker at være inkluderende, så må vi opdatere vores idéer om UX til også at favne dem, som ikke pr. automatik finder den gamle stil betryggende eller nostalgisk. -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@skrivtilniels @tak jeg har oprettet en lauti-kalender for foreninger i Faaborg Midtfyn kommune. Hvert lokalområde har sit eget område og hver forening kan få en bruger og selv oprette begivenheder. Derved kan de fx trække det relevante uddrag af kalenderen ind på deres hjemmeside. Det er i opstart, men jeg tror det er vejen frem. Har også oprettet en nextcloud som grupper kan få adgang til.
Næste #danmarkskifter skal måske orientere sig mod lokalsamfund og foreninger?
-
S snue@radikal.social shared this topic
-
@tak For en landsby med knapt 600 indbyggere, synes jeg det er virkelig flot med så mange åbne aktiviteter.
-
B bettina@mastodon.nu shared this topic