Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Styrelsesdirektør har testet statens nye Microsoft-frie pc i halvanden måned: Her er hans dom | DigiTech

Styrelsesdirektør har testet statens nye Microsoft-frie pc i halvanden måned: Her er hans dom | DigiTech

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
teknologiforstabetalingsmur
6 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af

Styrelsesdirektør har testet statens nye Microsoft-frie pc i halvanden måned: Her er hans dom | DigiTech

"Nogle af oplevelser har endda været så positive, at han har taget tiltag med hjem i privaten, fortæller han afslutningsvis.

»Jeg har aldrig brugt libreoffice før. Men efter det er gået op for mig, hvor nemt det er, så har jeg også opsagt mine private Microsoft-licenser og bruger LibreOffice i stedet for.«"

#teknologiforståelse #betalingsmur

https://pro.ing.dk/digitech/artikel/styrelsesdirektoer-har-testet-statens-nye-microsoft-frie-pc-i-halvanden-maaned-her-er-hans-dom?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=digitech

benjaminlj@virup.socialB carstenboll@mstdn.dkC simonjust@mstdn.dkS 3 Replies Last reply
    2
    0
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

"Nogle af oplevelser har endda været så positive, at han har taget tiltag med hjem i privaten, fortæller han afslutningsvis.

»Jeg har aldrig brugt libreoffice før. Men efter det er gået op for mig, hvor nemt det er, så har jeg også opsagt mine private Microsoft-licenser og bruger LibreOffice i stedet for.«"

https://pro.ing.dk/digitech/artikel/styrelsesdirektoer-har-testet-statens-nye-microsoft-frie-pc-i-halvanden-maaned-her-er-hans-dom?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=digitech

benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
      benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
      benjaminlj@virup.social
      wrote sidst redigeret af

@jeppe hvor er det typisk. Man hænger fast i det man kender og først når man får skubbet til at prøve noget nyt finder man ud af at det slet ikke er så slemt. (Det lød mere livsklogt og generelt end jeg havde tænkt det. Snakker altså kun om software 😅)

1 Reply Last reply
      1
      0

carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
        carstenboll@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@jeppe

Uden at være fanatisk FOSS-dude så har jeg brugt libreoffice/openoffice siden jeg var studerende, mest fordi det virkede hul i hovedet at bruge et betalt produkt når nu det fandtes gratis online.

Men det er dejligt at der er begyndt at være mere opmærksomhed og interesse for den slags også ude i normie-land. Håber også det giver sig udtryk i at man støtter projekterne økonomisk eller med udviklingstimer!

pvrahbek@expressional.socialP 1 Reply Last reply
        0
        • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

@jeppe

Uden at være fanatisk FOSS-dude så har jeg brugt libreoffice/openoffice siden jeg var studerende, mest fordi det virkede hul i hovedet at bruge et betalt produkt når nu det fandtes gratis online.

Men det er dejligt at der er begyndt at være mere opmærksomhed og interesse for den slags også ude i normie-land. Håber også det giver sig udtryk i at man støtter projekterne økonomisk eller med udviklingstimer!

pvrahbek@expressional.socialP This user is from outside of this forum
          pvrahbek@expressional.socialP This user is from outside of this forum
          pvrahbek@expressional.social
          wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll Jeg kan ikke gennemskue om FOSS langsomt kommer ud i normie-land, eller at flere og flere normies får øjnene op.

Min kære mor er en normie. Jeg fik hende med på signal. Hun går ikke op i frigørelse som jeg gør.

Det er nok en både- og, situation.

carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
          0
          • alf149@social.data.coopA alf149@social.data.coop shared this topic
          • pvrahbek@expressional.socialP pvrahbek@expressional.social

@CarstenBoll Jeg kan ikke gennemskue om FOSS langsomt kommer ud i normie-land, eller at flere og flere normies får øjnene op.

Min kære mor er en normie. Jeg fik hende med på signal. Hun går ikke op i frigørelse som jeg gør.

Det er nok en både- og, situation.

carstenboll@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@pvrahbek

Folks kærester og koner og mødre er én ting, men vi er lige ved at være der hvor FOSS når ud til handelshøjskolesegmentet uden at de ser helt forvirrede ud over at ting er gratis og folk donerer deres tid for at bygge noget sammen uden profitmotiv.

1 Reply Last reply
            0
            • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@jeppe Det er jo genialt - det kan være, det kommer til at gå meget stærkere nu 😀

1 Reply Last reply
              0
              • gambolputte@expressional.socialG gambolputte@expressional.social shared this topic
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.