"Et nyt center for digital suverænitet?
-
"Et nyt center for digital suverænitet? Omfattende analyse udpeger de vigtigste tiltag for øget uafhængighed | DigiTech"
Der er sikkert mange hår i suppen, men hvor er det fantastisk at det endelig er en seriøs samtale hos beslutningstagere i stat og kommuner, at vi skal gøre os fri af de #ledetechgiganter.
Artiklen er bag #betalingsmur, men her er rapporten - og den er det vigtigste.
-
"Et nyt center for digital suverænitet? Omfattende analyse udpeger de vigtigste tiltag for øget uafhængighed | DigiTech"
Der er sikkert mange hår i suppen, men hvor er det fantastisk at det endelig er en seriøs samtale hos beslutningstagere i stat og kommuner, at vi skal gøre os fri af de #ledetechgiganter.
Artiklen er bag #betalingsmur, men her er rapporten - og den er det vigtigste.
Det bliver en kæmpe udfordring for alle dem der har hægtet deres karriere op på Microsoft. Men de går vel ind for disruption? :-D.
-
Det bliver en kæmpe udfordring for alle dem der har hægtet deres karriere op på Microsoft. Men de går vel ind for disruption? :-D.
@jeppe I tech-verdenens hverdagssociologi tror jeg ikke folk der har baseret deres karriere på Microsoftteknologier normalt bliver betragtet som disruptere, i hvertfald ikke når vi taler disruption of teknologiplatforme. Nærmest tværtimod - så du har nok identificeret en væsentlig del af problemet her.
-
B bettina@mastodon.nu shared this topic
-
@jeppe
De steder jeg har været gennem tiden har der alle steder været en hardcore *nix gruppe der vedligeholder de servere der var nød til være der (eller havde jeg jo ikke søgt job der). Jeg har en opfattelse af at manglen på omstillingsparathed mest ligger i mellemleder lagene og op. -
J jeppe@uddannelse.social shared this topic