"Adieu, Windows.
-
"Adieu, Windows. Frankrig udskifter styresystem for offentligt ansatte for at slippe ud af techgiganternes kløer
Frankrig arbejder på at udskifte styresystem på op mod 2,5 millioner offentlige computere. Væk med Microsoft Windows og ind med Linux. Målet er at slippe ud af amerikansk teknologi" -
"Adieu, Windows. Frankrig udskifter styresystem for offentligt ansatte for at slippe ud af techgiganternes kløer
Frankrig arbejder på at udskifte styresystem på op mod 2,5 millioner offentlige computere. Væk med Microsoft Windows og ind med Linux. Målet er at slippe ud af amerikansk teknologi"@jeppe definer ironi. I tilfælde af praktiske udfordringer, kan chatGPT temmelig sikkert forklare hvordan de kan løses...

-
@jeppe definer ironi. I tilfælde af praktiske udfordringer, kan chatGPT temmelig sikkert forklare hvordan de kan løses...

@ejner1 ?
-
@jeppe jeg mener, hvis franskmændene skulle opleve udfordringer i det projekt, så er det da topmålet af ironi, at usiansk teknologi som chatgpt med største sandsynlighed kan bruges til at løse udfordringerne...
-
J jonassmith@theforkiverse.com shared this topic
-
Frankrig arbejder på at udskifte styresystem på op mod 2,5 millioner offentlige computere. Væk med Microsoft Windows og ind med Linux. Målet er at slippe ud af amerikansk teknologi"@jeppe Jeg håber sådan det lykkes. Og at det vil skabe præcedens og være til opmuntring i mange andre lande. München/Tyskland måtte gå tilbage, ikke? Hvilke odds giver man dette, har I nogen fornemmelse af det?
-
@jeppe Jeg håber sådan det lykkes. Og at det vil skabe præcedens og være til opmuntring i mange andre lande. München/Tyskland måtte gå tilbage, ikke? Hvilke odds giver man dette, har I nogen fornemmelse af det?
@bondo der er heldigvis rigtig mange projekter i gang rundt i Europa. Og nogle er modne, fx Slesvig Holstein. Så ja, jeg tror på det. Selv om der er og vil komme modstand både fra de lede techgiganter og fra nogle af dem der har skabt sig en karriere på disse platforme. Herunder desværre rigtig mange af de offentlige og private it-chefer.