I en ikke så fjern fremtid vil dette blive betragtet på samme måde som vi ser på dengang man bare lod børn lege med radioaktive materialer, for "det kunne de lære en masse om nye teknologier og muligheder af"...
-
RE: https://uddannelse.social/@jeppe/116775383769858072
I en ikke så fjern fremtid vil dette blive betragtet på samme måde som vi ser på dengang man bare lod børn lege med radioaktive materialer, for "det kunne de lære en masse om nye teknologier og muligheder af"...
-
T tokeriis@helvede.net shared this topic
-
RE: https://uddannelse.social/@jeppe/116775383769858072
I en ikke så fjern fremtid vil dette blive betragtet på samme måde som vi ser på dengang man bare lod børn lege med radioaktive materialer, for "det kunne de lære en masse om nye teknologier og muligheder af"...
@jwcph ja, måske har du ret. Eller måske vil firmaerne bag være gået bankerot fordi det er ekstremt dyrt at producere med disse værktøjer, og ingen vil betale hvad det reelt koster.
-
RE: https://uddannelse.social/@jeppe/116775383769858072
I en ikke så fjern fremtid vil dette blive betragtet på samme måde som vi ser på dengang man bare lod børn lege med radioaktive materialer, for "det kunne de lære en masse om nye teknologier og muligheder af"...
@jwcph Vi lærte godtnok ikke om kontrafaktisk historieskrivning i folkeskolen. Vi lærte ikke engang ordet.
-
@jwcph ja, måske har du ret. Eller måske vil firmaerne bag være gået bankerot fordi det er ekstremt dyrt at producere med disse værktøjer, og ingen vil betale hvad det reelt koster.
@jeppe Tror ikke de to ting udelukker hinanden
fordi ja, de går på røven lige om lidt (det kan i øvrigt kun gå for langsomt)... -
@jwcph Vi lærte godtnok ikke om kontrafaktisk historieskrivning i folkeskolen. Vi lærte ikke engang ordet.
@hunspirillen Vi lærte heller ikke ordet - men vi havde en hel del om kildekritik, både i dansk og også i historie, e.g. "det er sejrherren der skriver historiebøgerne" & den slags.
Har siden fundet ud af, at det var rent held; det er på ingen måde normen selv i dag, at man lærer om kildekritik i skolen (i hvert fald baseret på erfaringer med mit eget, nu voksne barns skolegang & unge mennesker jeg har talt med om det...).
-
@hunspirillen Vi lærte heller ikke ordet - men vi havde en hel del om kildekritik, både i dansk og også i historie, e.g. "det er sejrherren der skriver historiebøgerne" & den slags.
Har siden fundet ud af, at det var rent held; det er på ingen måde normen selv i dag, at man lærer om kildekritik i skolen (i hvert fald baseret på erfaringer med mit eget, nu voksne barns skolegang & unge mennesker jeg har talt med om det...).
@jwcph Vores historieundervisning var notorisk mangelfuld. Vi havde kedelige, uinteresserede lærere der bare fulgte bogen, undtagen i syvende klasse, hvor vi havde en ikke lærer-uddannet vikar det meste af året. Han lærte os om anden verdenskrig, og gjorde det ordentligt.