🍽️ det nye budskab fra #DanskVegetariskForening: »du behøver ikke stoppe med at spise dyr, hvis bare du giver os penge i stedet for.«
-
️ det nye budskab fra #DanskVegetariskForening: »du behøver ikke stoppe med at spise dyr, hvis bare du giver os penge i stedet for.«
logikken er at man i stedet for at spise #plantebaseret kan kompensere for #dyremishandling ved at donere penge til en #NGO (såsom #DVF), der arbejder for at folk skal spise #plantebaseret.
problemet er bare, at #DVF ikke længere arbejder for at folk skal spise #plantebaseret, når de fortæller folk, at det er fint at spise #kød, hvis bare de giver dem penge.
ingen aktivisme tilbage længere, bare penge.#FarmKind #CompassionCalculator #EffectiveAltruism #ForgetVeganuary #vegan #vegansk #GoVegan #reducitarianism #LessMeat #hykleri #hypocricy #PoesLaw
-
️ det nye budskab fra #DanskVegetariskForening: »du behøver ikke stoppe med at spise dyr, hvis bare du giver os penge i stedet for.«
logikken er at man i stedet for at spise #plantebaseret kan kompensere for #dyremishandling ved at donere penge til en #NGO (såsom #DVF), der arbejder for at folk skal spise #plantebaseret.
problemet er bare, at #DVF ikke længere arbejder for at folk skal spise #plantebaseret, når de fortæller folk, at det er fint at spise #kød, hvis bare de giver dem penge.
ingen aktivisme tilbage længere, bare penge.#FarmKind #CompassionCalculator #EffectiveAltruism #ForgetVeganuary #vegan #vegansk #GoVegan #reducitarianism #LessMeat #hykleri #hypocricy #PoesLaw
#RuneChristoffer fra #DanskVegetariskForening mener, at det er godt med flere veganere og vegetarer, for så er der nemlig mere kød til kødspiserne, som således kan spise kød hver eneste dag:
»For hvis du bidrager til, at halvdelen af danskerne får nemt ved at leve plantebaseret, så kan det jo være, at du selv slipper med fem vegetariske dage om ugen i den fremtid, som er på vej.«
https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/koed-entusiast-har-du-husket-takke-en-vegetar-i-dag -
@pelle Compassion calculator og hele dette business model fra “aktivister” er så unbelievable, at det er funny igen for mig.
„The problem isn’t you. It’s factory farming.“ Bro, how tf do you kill while not being the problem? It’s not like going to the supermarket is a situation of life and death self defense
Hvorfor er det altid effective altruism menneskerne der kommer med det vildeste bullshit? -
P pelle@veganism.social shared this topic
-
@pelle Compassion calculator og hele dette business model fra “aktivister” er så unbelievable, at det er funny igen for mig.
„The problem isn’t you. It’s factory farming.“ Bro, how tf do you kill while not being the problem? It’s not like going to the supermarket is a situation of life and death self defense
Hvorfor er det altid effective altruism menneskerne der kommer med det vildeste bullshit?@fnessa
»det okay hvis du kører 200 km/t forbi skolen og splatter et par børn i din tesla, hvis du bare lige gir 1.000,- per barn til rådet for større færdselssikkerhed bagefter.«det er så absurd hyklerisk og grådigt. og samtidig så kan jeg se for mig hvor let hele min familie vil falde for det, og købe officiel tilladelse til at mishandle dyr.