Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Endnu en journalist (ud over hende fra #Zetland ) forsøger at droppe tech giganterne uden nogen form for erfaring med alternativer.

Endnu en journalist (ud over hende fra #Zetland ) forsøger at droppe tech giganterne uden nogen form for erfaring med alternativer.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
zetland
6 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.socialB This user is from outside of this forum
    benjaminlj@virup.social
    wrote sidst redigeret af

Endnu en journalist (ud over hende fra #Zetland ) forsøger at droppe tech giganterne uden nogen form for erfaring med alternativer. https://ing.dk/artikel/farvel-til-slack-google-og-microsoft-ingenioeren-journalist-sparker-big-tech-ud (bag betalingsmur) og selvom jeg anerkender forsøget føles det enormt uambitiøst af firmaet at sætte en enkelt medarbejder ud på dybt vand på den måde. Og resultatet kan ikke komme bag på nogen: Hvis medarbejderen ikke må bruge de platforme som resten af virksomheden bruger til at samarbejde på er det selvfølgelig svært at samarbejde! Jeg savner et firma som lancerer en reel strategi for at skifte - for alle medarbejdere. Ikke at de behøver skifte alt på én gang, det er for svært. Men at fremlægge det som en reel hensigt og en metode til omstilling, det gad jeg godt at se!

bott@expressional.socialB jfrickmann@friendica.dkJ malte@radikal.socialM 3 Replies Last reply
    5
    0
    • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic
    • benjaminlj@virup.socialB benjaminlj@virup.social

Endnu en journalist (ud over hende fra #Zetland ) forsøger at droppe tech giganterne uden nogen form for erfaring med alternativer. https://ing.dk/artikel/farvel-til-slack-google-og-microsoft-ingenioeren-journalist-sparker-big-tech-ud (bag betalingsmur) og selvom jeg anerkender forsøget føles det enormt uambitiøst af firmaet at sætte en enkelt medarbejder ud på dybt vand på den måde. Og resultatet kan ikke komme bag på nogen: Hvis medarbejderen ikke må bruge de platforme som resten af virksomheden bruger til at samarbejde på er det selvfølgelig svært at samarbejde! Jeg savner et firma som lancerer en reel strategi for at skifte - for alle medarbejdere. Ikke at de behøver skifte alt på én gang, det er for svært. Men at fremlægge det som en reel hensigt og en metode til omstilling, det gad jeg godt at se!

bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
      bott@expressional.socialB This user is from outside of this forum
      bott@expressional.social
      wrote sidst redigeret af

@benjaminlj
      Du har afgjort en meget god pointe

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
      0
      • bott@expressional.socialB bott@expressional.social

@benjaminlj
        Du har afgjort en meget god pointe

benjaminlj@virup.social
        wrote sidst redigeret af

@bott mange tak 🙂

1 Reply Last reply
        0

jfrickmann@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
          jfrickmann@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
          jfrickmann@friendica.dk
          wrote sidst redigeret af
          @benjaminlj Heldigvis er vi dan mange som prøver at give hende gode råd inde på Ingeniørens debat forum 🙂
          Men jeg er enig i, at det er lidt overraskende hvor lidt hun ved om Linux of FOSS alternativer, og at de ikke har fundet en lidt mere vidende person som kunne have guidet hende lidt mere i starten.
          1 Reply Last reply
          0
          • strit@mastodon.socialS strit@mastodon.social shared this topic

malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
            malte@radikal.socialM This user is from outside of this forum
            malte@radikal.social
            wrote sidst redigeret af malte@radikal.social

@benjaminlj Budskabet bliver for mig: Der er en masse snak for tiden om at droppe Big Tech, vi har derfor sat os for at prøve det, og vores konklusion er at det er umuligt at lykkes med.

benjaminlj@virup.socialB 1 Reply Last reply
            1
            0
            • malte@radikal.socialM malte@radikal.social

@benjaminlj Budskabet bliver for mig: Der er en masse snak for tiden om at droppe Big Tech, vi har derfor sat os for at prøve det, og vores konklusion er at det er umuligt at lykkes med.

benjaminlj@virup.social
              wrote sidst redigeret af

@malte ja, præcis! Sådan et eksperiment er sat op til at fejle. Alene derfor kan det overhovedet ikke bruges til fx. Zetlands ledelsesbeslutning om at skifte eller lade være.

1 Reply Last reply
              1
              0
              • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
                anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
              Svar
              • Svar som emne
              Login for at svare
              • Ældste til nyeste
              • Nyeste til ældste
              • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.