Hvorfor er det, at DR hele tiden leverer dækning for Trump?
-
Hvorfor er det, at DR hele tiden leverer dækning for Trump? Mens alle andre taler om, at han var plat usammenhængende og ikke kunne huske, om det var Grønland eller Island, han gjorde krav på, kan jeg ikke finde en eneste overskrift på DRs hjemmeside som peger på det?
Jeg fatter det ikke. Det er ikke partisk at notere sig, at en person, som taler sort, taler sort.
@SuneAuken Jeg synes at det generelt er et problem med den danske presse. -
Hvorfor er det, at DR hele tiden leverer dækning for Trump? Mens alle andre taler om, at han var plat usammenhængende og ikke kunne huske, om det var Grønland eller Island, han gjorde krav på, kan jeg ikke finde en eneste overskrift på DRs hjemmeside som peger på det?
Jeg fatter det ikke. Det er ikke partisk at notere sig, at en person, som taler sort, taler sort.
@SuneAuken I det mindste har de nu en historie om produktionsvirksomheder, der opgiver at reagere på Trumps udmeldinger.
"Man er jo efterhånden nået dertil, hvor man næsten ikke orker at tænke over det længere."
- Claus Pedersen, direktør, Bilwinco
Man kan håbe at det skaber reflektion på redaktionen. (Naivt, jeg ved det)
-
@SuneAuken Jeg synes at det generelt er et problem med den danske presse.
Sandt. Jeg bliver bare ekstra indebrændt over, at vi faktisk har en respekteret tjeneste, som netop ikke skulle være bange for at sige den slags, der optræder, som var de ejet af en af Trumps milliardærvenner.
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
@SuneAuken Som Lawrence O'Donnel på et tidspunkt sagde : If Donald Trump gets dementia, how will we know. Donald Trump's mental decline, which is more and more obvious, started from such a low level of mental processing power that it's hard to. track his decline. it's from low to lower. -
Sandt. Jeg bliver bare ekstra indebrændt over, at vi faktisk har en respekteret tjeneste, som netop ikke skulle være bange for at sige den slags, der optræder, som var de ejet af en af Trumps milliardærvenner.
@SuneAuken Du er ikke den eneste der er indebrændt over det - se en ellers, til tider, gloriøs medieinstitution som BBC sensorerer sig selv. -
@SuneAuken Som Lawrence O'Donnel på et tidspunkt sagde : If Donald Trump gets dementia, how will we know. Donald Trump's mental decline, which is more and more obvious, started from such a low level of mental processing power that it's hard to. track his decline. it's from low to lower.
Jep. Det har præcis været co-morbiditeten, der har været problemet. Trump er i forvejen en malign narcissist, og hans uvidenhed (og omvandrende demonstration af Dunning-Kruger) har hele tiden være forbløffende. Derfor har mange også været i tvivl længe, men vi kan se forskellen nu. Selv med alle hans mangler fra start, er han i tydeligt i mentalt og fysisk forfald.
-
@SuneAuken Du er ikke den eneste der er indebrændt over det - se en ellers, til tider, gloriøs medieinstitution som BBC sensorerer sig selv.
@flywheel BBC? Goodness me, ja. Dér har man godt nok mange gange haft lyst til at slå hovedet ned i maven på sig selv af frustration.
-
@SuneAuken I det mindste har de nu en historie om produktionsvirksomheder, der opgiver at reagere på Trumps udmeldinger.
"Man er jo efterhånden nået dertil, hvor man næsten ikke orker at tænke over det længere."
- Claus Pedersen, direktør, Bilwinco
Man kan håbe at det skaber reflektion på redaktionen. (Naivt, jeg ved det)
Det er virkelig interessant, at netop det sker´. Trump er retorisk set en one-trick-pony. Han chokerer med sin skamløshed, og så udmattes man over tid af bare chok og ender med ikke at kunne reagere.*
I stedet skal man udpege netop dét og i øvrigt reagere intelligent på hans grusomhed, selviskhed og vanvid.
* Ja, jeg har sagt det mange gange før. Jeg ved det godt. Undskyld redundansen.
-
Det er virkelig interessant, at netop det sker´. Trump er retorisk set en one-trick-pony. Han chokerer med sin skamløshed, og så udmattes man over tid af bare chok og ender med ikke at kunne reagere.*
I stedet skal man udpege netop dét og i øvrigt reagere intelligent på hans grusomhed, selviskhed og vanvid.
-
@SuneAuken Jeg ser det mere som ligegyldighed, fordi man efterhånden ved at det operationelle af hvad han siger i dag kun har meget lille sammenhæng med hvad han siger i morgen.
Hvis han bare var skamløs og med en selviskhed baseret på en nulsums opfattelse, så kunne man netop reagerer på det.
-
@SuneAuken jeg tror en del af problemet er nyheds formatet. Tænk nyhedskriterierne. Det er meget mere engagerede at prøve at efterrationalisere Trump end ikke at bringe nyheder om ham fordi man har vurderet at han er inkompetent og fascistoid.
-
@flywheel BBC? Goodness me, ja. Dér har man godt nok mange gange haft lyst til at slå hovedet ned i maven på sig selv af frustration.
@SuneAuken Men det har også været et problem i forhold til den danske regering, hvor de jævnligt svigter deres public service forpligtelser. -
@SuneAuken jeg tror en del af problemet er nyheds formatet. Tænk nyhedskriterierne. Det er meget mere engagerede at prøve at efterrationalisere Trump end ikke at bringe nyheder om ham fordi man har vurderet at han er inkompetent og fascistoid.
Sandt. Problemet med falsk balance er velkendt og tilbagevendende.
Det tog dem en evighed at komme ud over det i forbindelse med klimaforandringerne (og nej, de er ikke kommet helt over det endnu, men de er blevet markant bedre).
Deraf lærte de - absurd nok - ikke det underliggende princip, at man gengiver en åbenlys løgn som en løgn, ikke som et validt synspunkt blandt andre. De lider vi fortsat under i forbindelse med Trump.
-
@SuneAuken "False Balance" for den falske neutralitet.
Det ses mere og mere fordi "de" (medier generelt) er bange for at se ud som de tager en bestemt stillingDesværre betyder det fakta og objektivit rapportering fjernes til fordel for at give stemmer til populisme og konspirationer. -
@SuneAuken "False Balance" for den falske neutralitet.
Det ses mere og mere fordi "de" (medier generelt) er bange for at se ud som de tager en bestemt stillingDesværre betyder det fakta og objektivit rapportering fjernes til fordel for at give stemmer til populisme og konspirationer.Sandt.
Det, der virkelig irriterer mig, er, at der faktisk blev brugt en mindre evighed på at lære dem det i forbindelse med klimaet. Og der har de så nogenlunde lært det, men så snart emnet er et andet, bryder det sammen for dem igen.
Genreforskeren i mig fortæller mig, at det skyldes, at de journalistiske genrer naturaliserer problematiske normer. Det kender vi også andre steder fra.
Samfundsborgeren i mig RÅWER bare i arrigskab.
-
@SuneAuken Jeg måtte holde op med at høre DR’s podcast Stjerner og striber fordi de i den grad normaliserede ham op til hans genvalg i 2024. Det kunne jeg ikke holde ud at høre på. (De er vist blevet bedre siden, men jeg ser kun korte klip, så ved det ikke).
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
Det er ikke en ny ting på DR.
@SuneAuken #dkpresse er simpelthen så dødeligt angst for at blive kaldt "røde lejesvende", at de hellere vil være fascist-lakajer...
-
@SuneAuken Jeg måtte holde op med at høre DR’s podcast Stjerner og striber fordi de i den grad normaliserede ham op til hans genvalg i 2024. Det kunne jeg ikke holde ud at høre på. (De er vist blevet bedre siden, men jeg ser kun korte klip, så ved det ikke).
@tanyakaroli @SuneAuken Jeg var ellers også glad for stjerner og striber, men måtte opgive. Jeg kigger en gang i mellem om de har europa som emne. De afsnit var jeg glad for.