Hvis vi nu siger, at jeg har styr på det materiale, jeg må tage med ind i eksamensforberedelsen, har forstået det der står på dem, har sådan et ok-ish overblik, og har tid til at læse det hele igennem to gange i morgen også
-
Hvis vi nu siger, at jeg har styr på det materiale, jeg må tage med ind i eksamensforberedelsen tirsdag, har forstået det der står på dem, har sådan et ok-ish overblik, og har tid til at læse det hele igennem to gange i morgen også
- er jeg så klar?
- eller så klar som man kan blive, når man ved, at der er en risiko for at klappen kan gå ned (er sket før), men den er statistisk set lille?Jeg orker ikke mere læsning i dag.
Har brug for at det hele lige bundfælder sig.@MThaastrup Du er klar! Det hele skal marinere til i morgen. Så nu skal du noget HELT andet.
-
@MThaastrup Det lyder som et godt tidspunkt til at give hjernen fri på. Knæk og bræk.
@trezzer Tak. Jeg er typen, der kan komme til at paniklæse, men kan mærke, at der er en dum idé i dag.
-
@trezzer @MThaastrup Du er klar. Ta en øl.
@Erik_Haugaard @trezzer det var egentlig ikke en dum ide, omend et glas kold hvidvin nok trækker mere i varmen

-
@MThaastrup Du er klar! Det hele skal marinere til i morgen. Så nu skal du noget HELT andet.
@Camlarsch tusind tak. Jeg havde ret meget brug for, at nogen gav mig ret i det, jeg kunne mærke 🫣
-
Hvis vi nu siger, at jeg har styr på det materiale, jeg må tage med ind i eksamensforberedelsen tirsdag, har forstået det der står på dem, har sådan et ok-ish overblik, og har tid til at læse det hele igennem to gange i morgen også
- er jeg så klar?
- eller så klar som man kan blive, når man ved, at der er en risiko for at klappen kan gå ned (er sket før), men den er statistisk set lille?Jeg orker ikke mere læsning i dag.
Har brug for at det hele lige bundfælder sig.@MThaastrup du lyder så klar, som du kan blive. Det skal nok gå, Mette

-
@MThaastrup du lyder så klar, som du kan blive. Det skal nok gå, Mette

@klgn Nu har jeg lige i morgen til at drøne det igennem igen, og så er eksamen tirsdag over middag (erfaringsmæssigt skal jeg absolut ikke forsøge at læse tirsdag formiddag).
Det må gå, som det nu gør - jeg har ikke kunnet gøre mere med rammerne som aleneforælder med fuldtidsjob, barn, familie inkl. kæreste, hus og have. Det er bare slet ikke samme vilkår at læse til eksamen sådan her, hvor en anden voksen ikke lige kan tage over, mens man læser i en uge.
-
@klgn Nu har jeg lige i morgen til at drøne det igennem igen, og så er eksamen tirsdag over middag (erfaringsmæssigt skal jeg absolut ikke forsøge at læse tirsdag formiddag).
Det må gå, som det nu gør - jeg har ikke kunnet gøre mere med rammerne som aleneforælder med fuldtidsjob, barn, familie inkl. kæreste, hus og have. Det er bare slet ikke samme vilkår at læse til eksamen sådan her, hvor en anden voksen ikke lige kan tage over, mens man læser i en uge.
@MThaastrup nej, det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Men så længe dine forventninger er afstemt til dine vilkår, så bliver du næppe skuffet, selvom man egentlig gerne vil gøre det super godt, hver gang.
Jeg har selv dårlige erfaringer med at læse for tæt på eksamenstidspunktet, så det giver fin mening med den plan der. -
@MThaastrup Du har allerede forberedt dig virkelig godt! Hvil hovedet og stol på at det kører. Måske have en startsætning eller to med, så du kommer godt i gang?
Sørg for kun at tage noter på det papir der ligger i forberedelseslokalet til dig, medmindre eksaminator siger andet (YngsteSøns matematikeksamen blev rimelig smadret af at han ikke fik lov at tage sine noter med ind…). Det havde jeg ikke tænkt på at advare ham om
@klgn -
@Camlarsch tusind tak. Jeg havde ret meget brug for, at nogen gav mig ret i det, jeg kunne mærke 🫣
@MThaastrup Vi krydser fingre for dig!

-
- er jeg så klar?
Har brug for at det hele lige bundfælder sig.@MThaastrup du har den.
-
@MThaastrup nej, det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Men så længe dine forventninger er afstemt til dine vilkår, så bliver du næppe skuffet, selvom man egentlig gerne vil gøre det super godt, hver gang.
Jeg har selv dårlige erfaringer med at læse for tæt på eksamenstidspunktet, så det giver fin mening med den plan der.@klgn Mine forventninger er desværre aldrig afstemt - de er rationelt afstemt, men ved udmærket, at jeg kommer til at være rasende og skuffet, hvis jeg ikke gør det "godt nok", uanset hvad mine rammer er, og at jeg aldrig ville vente det umulige af andre.
-
@MThaastrup Du har allerede forberedt dig virkelig godt! Hvil hovedet og stol på at det kører. Måske have en startsætning eller to med, så du kommer godt i gang?
Sørg for kun at tage noter på det papir der ligger i forberedelseslokalet til dig, medmindre eksaminator siger andet (YngsteSøns matematikeksamen blev rimelig smadret af at han ikke fik lov at tage sine noter med ind…). Det havde jeg ikke tænkt på at advare ham om
@klgn@tanyakaroli @klgn yes, jeg tager kun noter på det papir, og jeg dobbelttjekkede i sidste uge, hvad jeg måtte have med ind i forberedelsen. Jeg har en startsætning på hver disposition også.
Jeg skal bare lige igennem mandag og eksamen.
-
@MThaastrup Vi krydser fingre for dig!

@Camlarsch tak
-
@MThaastrup du har den.
@infonauten måske - jeg håber det

-
@klgn Mine forventninger er desværre aldrig afstemt - de er rationelt afstemt, men ved udmærket, at jeg kommer til at være rasende og skuffet, hvis jeg ikke gør det "godt nok", uanset hvad mine rammer er, og at jeg aldrig ville vente det umulige af andre.
@MThaastrup jeg kender det lidt, det tog mig en del tid på uni, før jeg måtte acceptere, at mine studievaner efter 5 sabbatår ikke var de ssmme længere, og jeg skulle kæmpe mere for det, hvilket jeg ikke var helt god til. Måske det også skyldes, at den ba i økonomi, jeg tog, heller ikke var det rette for mig. Det gik bedre på IT Universitetet
-
- er jeg så klar?
Har brug for at det hele lige bundfælder sig.@MThaastrup Du har vist en masters allerede, ikke? For så ved du godt (og ellers kan jeg supplere med både min egen oplevelse plus mine håndfulde på den varme stol), at man skal være godt forberedt, men derefter bare håbe på Lady Luck. En eksamen er aldrig helt retfærdig,
-
- er jeg så klar?
Har brug for at det hele lige bundfælder sig.@MThaastrup Du har den. Sov på det, og gør hvad du behøver i morgen

-
@MThaastrup Du har vist en masters allerede, ikke? For så ved du godt (og ellers kan jeg supplere med både min egen oplevelse plus mine håndfulde på den varme stol), at man skal være godt forberedt, men derefter bare håbe på Lady Luck. En eksamen er aldrig helt retfærdig,
@wolf Nej, det har jeg ikke. Bare alm. kandidat, og har stort set ikke været til eksamen siden.
-
@MThaastrup Du har den. Sov på det, og gør hvad du behøver i morgen

@fanden Ja - det bliver planen.
-
@wolf Nej, det har jeg ikke. Bare alm. kandidat, og har stort set ikke været til eksamen siden.
@MThaastrup En kandidatgrad er vist en masters, ikke? Anytway, hvad jeg forsøgte at sige, er at du har prøvet det så mange gane, at du selvfølgelig ikke behøver være mere nervøs nu end nogensinde før.