Efterlysning:
-
Efterlysning:
Gode ideer til hvordan man kan lave et tiltag der ligner / lyder lige så fedt som gratis kollektiv transport til unge under 22,
- uden at det fører til at de unge i byerne dropper cyklen og fylder op i allerede fyldte busser og tog
- og uden at folk på landet, hvor der ofte slet ikke er noget kollektiv transport, føler sig (alt for) snydt.@sorenhave
Hmmmm.....- Cykelvedligeholds-repaircafeer hvor coole unge mennesker hjælper med at fikse cykler
- Tilskud til (næsten) punkterfrie dæk
-Flere trykluftpumper langs cykelstierne
- Tjen point til fede oplevelser ved at cykle (altså Vi Cykler Til Arbejde der ikke er målrettet 44-årige kontoransatte)
- Spørg nogen, der faktisk er unge (IKKE mig)Unge har energi, men mangler tid og især penge. Sæt ind der.
-
Efterlysning:
Gode ideer til hvordan man kan lave et tiltag der ligner / lyder lige så fedt som gratis kollektiv transport til unge under 22,
- uden at det fører til at de unge i byerne dropper cyklen og fylder op i allerede fyldte busser og tog
- og uden at folk på landet, hvor der ofte slet ikke er noget kollektiv transport, føler sig (alt for) snydt.@sorenhave Måske: Gratis kollektiv transport i weekenden, hvor der normalt er bedre plads (som de gratis S-togs koncepter der tidligere har været) - det er ture der ellers ikke ville være taget, unge i områder med dårlig dækning kan tage til den lokale metropol og også bruge kulturtilbud, der.
- evt. have det i vinterhalvåret, hvor det ikke er helt så oplagt at tage cyklen. -
Efterlysning:
- og uden at folk på landet, hvor der ofte slet ikke er noget kollektiv transport, føler sig (alt for) snydt.@sorenhave borgerløn
-
@sorenhave borgerløn
@sorenhave altså hvis du mente noget der lød 200 gange federe
-
@sorenhave altså hvis du mente noget der lød 200 gange federe
@abekonge Hæ, jeg har faktisk været til flere møder om borgerløn, i min tid i Alternativet.
Lige her er jeg dog usikker på hvor meget det vil hjælpe fx en 14-årig der skal til sport mens forældrene er på arbejde. -
Efterlysning:
- og uden at folk på landet, hvor der ofte slet ikke er noget kollektiv transport, føler sig (alt for) snydt.@sorenhave Danmarksbiljett (som deutschlandticket). Man behöver inte tänka på zoner. Inget check in/check ut. Folk på landet kan ta bussen ”åt fel håll” utan att behöva betala för en extra zon.
-
@sorenhave Danmarksbiljett (som deutschlandticket). Man behöver inte tänka på zoner. Inget check in/check ut. Folk på landet kan ta bussen ”åt fel håll” utan att behöva betala för en extra zon.
-
Efterlysning:
- og uden at folk på landet, hvor der ofte slet ikke er noget kollektiv transport, føler sig (alt for) snydt.@sorenhave det er svært, for det er et godt forslag. Og jeg ser ikke de helt store problemer i dine indvendinger.
- hvis busser og tog bliver overfyldte, så skal der indsættes flere, hvilket er godt for alle. Jeg er ikke så bekymret for om de unge dropper cyklen, det skal nok stadig give mening at cykle langt de fleste steder fordi det er hurtigere.
- hvis man har valgt at bosætte sig et sted langt fra andre giver offentlig transport aldrig mening. Så kan det godt være at man bliver lidt misundelig på mulighederne i byen med det forslag, men der er jo ikke noget fundamentet nyt i det så det klarer de nok. (Men vi skal selvfølgelig ikke fjerne flere busforbindelser til de små landsbyer!) -
Efterlysning:
- og uden at folk på landet, hvor der ofte slet ikke er noget kollektiv transport, føler sig (alt for) snydt.@sorenhave gratis tog for unge under 22?
-
@abekonge Hæ, jeg har faktisk været til flere møder om borgerløn, i min tid i Alternativet.
Lige her er jeg dog usikker på hvor meget det vil hjælpe fx en 14-årig der skal til sport mens forældrene er på arbejde.@sorenhave det var heller ikke den opgave du stillede

Men ok, borgerløn ville fundamentalt ændre magtforholdet på arbejdsmarkedet sådan at ting der var vigtige (for eksemplet at hjælpe en 14årig til sport) altid kunne prioriteres over “arbejde”.