Det var jo i virkeligheden en meget fredelig samtale.
-
@folfdk jeg tror det er omvendt. Moderen, som også er den der tjener mindst, finder et job nær hvor familien har bosat sig. Flere typiske kvindefag (f.eks. børn, ældre, ..) er spredt bredere ud og i boligområder hvor industri og kontor er samlet i 'industriområder' som typisk er lidt længere væk.
-
@davsebamse
Det er en god pointe.
I transportvaneundersøgelserne som DTU laver er der inkluderet information om det er med/uden den del af transporten som er i arbejdsøjemed.
Det giver en forskel (har ikke lige et godt screenshot, men deres årsrapporter ligger her
https://www.man.dtu.dk/myndighedsbetjening/transportvaneundersoegelsen-tu-/data-og-dokumentation/udgivelser/aarsrapporter ) -
@folfdk Indslaget og SoMe-opslaget er et klassisk eksempel på "ragebait". Man lægger ord i munden for en repræsentant for en gruppe som mange internetkrigere i forvejen er negativt indstillet overfor, som her Kvinfo.
-
@folfdk Indslaget og SoMe-opslaget er et klassisk eksempel på "ragebait". Man lægger ord i munden for en repræsentant for en gruppe som mange internetkrigere i forvejen er negativt indstillet overfor, som her Kvinfo.
-
@svedigtype @folfdk @nichni Hvorfor bliver du ikke rasende over, at hende fra Kvinfo ikke bare afviser, at dette skulle have noget som helst med sexisme at gøre?
Kunne din manglende raseri over hende skyldes, at hun er kvinde? For det ville jo være … sexisme.
-
@svedigtype @folfdk @nichni Hvorfor bliver du ikke rasende over, at hende fra Kvinfo ikke bare afviser, at dette skulle have noget som helst med sexisme at gøre?
Kunne din manglende raseri over hende skyldes, at hun er kvinde? For det ville jo være … sexisme.
Fordi snerydningen objektivt set ikke er kønsneutral?
Så det ville være mystisk at sige at det ikke har noget som helst med sexisme at gøre? -
-
@folfdk Jeg hader det.
🤮 🤬
🤮 🤬
🤮 🤬 -
@jrossstocholm Måske ser jeg ikke det problematiske i, at forpersonen for KVINFO informerer om kønsbias i snerydningen?
Måske ser jeg et meget større problem i at medier helt overordnet bidrager til konflikt og polarisering med deres vinkling af sager, der fint kunne præsenteres meget mere neutralt og undersøgende?
-
@jrossstocholm @svedigtype @folfdk @nichni Forpersonen i Cyklistforbundet er en mand og er ham der gik ud og sagde at det er sexistisk i starten.
Opdateret: med "i starten" mener jeg i denne omgang, for undersøgelsen har vist efterhånden en del år bag sig, og det er på den måde ikke en nyhed.
-
@jrossstocholm @svedigtype @folfdk @nichni Forpersonen i Cyklistforbundet er en mand og er ham der gik ud og sagde at det er sexistisk i starten.
Opdateret: med "i starten" mener jeg i denne omgang, for undersøgelsen har vist efterhånden en del år bag sig, og det er på den måde ikke en nyhed.
@reynir Jeg synes også jeg læste at det ikke var ham selv der ytrede ordet sexistisk men at det blev lagt ham i munden af journalisten i stil med "Siger du det er sexistisk hva' hva' hva'?!"
-
@reynir Jeg synes også jeg læste at det ikke var ham selv der ytrede ordet sexistisk men at det blev lagt ham i munden af journalisten i stil med "Siger du det er sexistisk hva' hva' hva'?!"
@svedigtype
Jeg tror du blander KVINFOs forperson sammen med det her indslag:
https://radio4.dk/podcasts/radio4-eftermiddag/fik-du-h-rt-cyklistforbundet-snerydningen-er-sexistisk
Hvor der fra Cyklistforbundet direkte siges at det er sexistisk.Her er interviewet med KVINFO, hvor der af flere omgange bliver spurgt om KVINFO mener det er sexisme
https://radio4.dk/podcasts/radio4-eftermiddag/kvinfo-mener-kommuners-snerydning-forskelsbehandler-k-nnene -
@svedigtype
Jeg tror du blander KVINFOs forperson sammen med det her indslag:
https://radio4.dk/podcasts/radio4-eftermiddag/fik-du-h-rt-cyklistforbundet-snerydningen-er-sexistisk
Hvor der fra Cyklistforbundet direkte siges at det er sexistisk.Her er interviewet med KVINFO, hvor der af flere omgange bliver spurgt om KVINFO mener det er sexisme
https://radio4.dk/podcasts/radio4-eftermiddag/kvinfo-mener-kommuners-snerydning-forskelsbehandler-k-nnene@folfdk Ah okay, a case of the mix-ups, tak
-
@folfdk Ah okay, a case of the mix-ups, tak
Jeg har været til doom scrolling i snerydning og fået hjælp af @Koefoed til at finde de rigtige links

Men der er altså også mange der har skrevet mange forkerte ting rundt omkring!
-
Jeg har været til doom scrolling i snerydning og fået hjælp af @Koefoed til at finde de rigtige links

Men der er altså også mange der har skrevet mange forkerte ting rundt omkring!
@folfdk @svedigtype @reynir @jrossstocholm @nichni stilfærdigt fra den faktiske virkelighed her til morgen på Århus’ næsttravleste stoppested. 40 cm ren is for at komme ind/ud af en bus. Det er 11 dage siden seneste snefald.
-
@folfdk @svedigtype @reynir @jrossstocholm @nichni stilfærdigt fra den faktiske virkelighed her til morgen på Århus’ næsttravleste stoppested. 40 cm ren is for at komme ind/ud af en bus. Det er 11 dage siden seneste snefald.
@folfdk @svedigtype @nichni @Koefoed jeg tog dette billede i dag. Der var ikke ryddet ved cykelstien ca. 50 m fra krydset. Nu er der ryddet, men der står stadig en gigantisk snedrive og spærrer adgangen til cykelstien.
Jeg forstår ikke at man kan tænke "job done" i den tilstand.
-
@Koefoed @svedigtype @reynir @nichni
Og jeg gætter på det er sne fra rydning af vejen der ligger der 🫤
Jeg har ikke et billede men jeg har set noget langt værre ved 250S stoppestedet på Hillerød motorvejen, hvor det pga snerydning var en lille bakke af iset sne der lå, måske 30-40 cm *høj*.
Og så ryddet ca en halv meter der hvor indgangen til bussen er, så man i princippet godt kunne komme ind.
Men hvis det er mørkt og man ikke kender det og står ud bagerst i bussen...

-
@Koefoed @svedigtype @reynir @nichni
Og jeg gætter på det er sne fra rydning af vejen der ligger der 🫤
Jeg har ikke et billede men jeg har set noget langt værre ved 250S stoppestedet på Hillerød motorvejen, hvor det pga snerydning var en lille bakke af iset sne der lå, måske 30-40 cm *høj*.
Og så ryddet ca en halv meter der hvor indgangen til bussen er, så man i princippet godt kunne komme ind.
Men hvis det er mørkt og man ikke kender det og står ud bagerst i bussen...

@folfdk eller hvis bussen ikke lige standser netop der. Stoppestedet på Klostertorv har næsten altid 2-3 busser der holder samtidig. Så nytter det jo ikke noget med 10m isfrit fortov. @svedigtype @reynir @nichni
-
@folfdk @svedigtype @nichni @Koefoed jeg tog dette billede i dag. Der var ikke ryddet ved cykelstien ca. 50 m fra krydset. Nu er der ryddet, men der står stadig en gigantisk snedrive og spærrer adgangen til cykelstien.
Jeg forstår ikke at man kan tænke "job done" i den tilstand.
@reynir @svedigtype @nichni @Koefoed
@jrossstocholmJeg overvejer også hvordan det har set ud på det tidspunkt de har snerydder.
Om der er nogen der er kommet et godt stykke med cykelstien, men så der senere er ryddet på vejen som har skovlet det op.Eller om de simpelthen er løbet tør for penge til mandskab?
I Gladsaxe Kommune har kommunikationsafdelingen i hvert fald været ude med roser til dem der har ryddet sne nonstop i næsten 38 timer. (Men det er så de her næsten 14 dage siden jo)
-
@folfdk eller hvis bussen ikke lige standser netop der. Stoppestedet på Klostertorv har næsten altid 2-3 busser der holder samtidig. Så nytter det jo ikke noget med 10m isfrit fortov. @svedigtype @reynir @nichni
@Koefoed
Jeg håber Park Allé er bedre ryddet