Se lige her @jeppe, angående Resonans: "Som Haraway formulerer det, lader resonansen os »blive i besværet« – den sitrer udfordrende i mellemrummene, hvor der er friktion og tilblivelse frem for harmoni.
-
Se lige her @jeppe, angående Resonans: "Som Haraway formulerer det, lader resonansen os »blive i besværet« – den sitrer udfordrende i mellemrummene, hvor der er friktion og tilblivelse frem for harmoni. Det handler altså om at give opmærksomhed til det uhørte, forklarede Søndergård i sin åbningstale"
https://seismograf.org/artikel/hov-vi-gik-forbi-kunstvaerket
-
Se lige her @jeppe, angående Resonans: "Som Haraway formulerer det, lader resonansen os »blive i besværet« – den sitrer udfordrende i mellemrummene, hvor der er friktion og tilblivelse frem for harmoni. Det handler altså om at give opmærksomhed til det uhørte, forklarede Søndergård i sin åbningstale"
https://seismograf.org/artikel/hov-vi-gik-forbi-kunstvaerket
@mosgaard jeg er ikke helt sikkert på hvad du refererer til? Men jeg har læst en del af haraways bog om at blive i besværet, og jeg synes det er ret opstyltet og tåget. Som om det er særlig fint at sige noget ret enkelt på en særlig kompliceret måde.
-
@mosgaard jeg er ikke helt sikkert på hvad du refererer til? Men jeg har læst en del af haraways bog om at blive i besværet, og jeg synes det er ret opstyltet og tåget. Som om det er særlig fint at sige noget ret enkelt på en særlig kompliceret måde.
@jeppe vi havde en lille snak om Resonans i et pædagogisk rum for noget tid siden, og så fandt jeg lige det her citat jeg syntes var mindre statisk/passivt, end Resonans ofte bliver brugt.
Har ikke selv læst Haraway, så jeg refererede kun til brugen i denne lydkunst-sammenhæng.