God eller dårlig snegl (hvis dårlig = dræbersnegl)?
-
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af
Den er ikke orange nok til t være sådan en? -
Den er ikke orange nok til t være sådan en?wrote for 24 dage siden sidst redigeret af>en mere. Lillebitte.
-
Den er ikke orange nok til t være sådan en?wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed det er ikke en dræbersnegl. Jeg kan ikke umiddelbart lave ID på den ellers. Og altså, "gode snegle" et spørgsmål om definition - de vil næsten alle sammen gerne æde alle dine planter.
-
@Koefoed det er ikke en dræbersnegl. Jeg kan ikke umiddelbart lave ID på den ellers. Og altså, "gode snegle" et spørgsmål om definition - de vil næsten alle sammen gerne æde alle dine planter.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@infonauten de æder alle de små udplantede viceborgmester blomster. Ville du ondulere denne eller lade den være?
-
@infonauten de æder alle de små udplantede viceborgmester blomster. Ville du ondulere denne eller lade den være?
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed @infonauten Har du prøvet at sende billedet ind på arter appen? Den plejer at være rigtig god til identifikation af forskellige slags arter..
-
@Koefoed @infonauten Har du prøvet at sende billedet ind på arter appen? Den plejer at være rigtig god til identifikation af forskellige slags arter..
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Ruth_Mottram @infonauten den app kender jeg ikke men den vil jeg lede efter.
-
@infonauten de æder alle de små udplantede viceborgmester blomster. Ville du ondulere denne eller lade den være?
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed hvis du synes den er træls, så ja. Eller smid den ind til naboen.
-
@Ruth_Mottram @infonauten den app kender jeg ikke men den vil jeg lede efter.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed @Ruth_Mottram jeg smed den lige ind i "Seek by iNaturalist", som er en respektabel app af bl.a. California Academy of Sciences og WWF, og den sagde faktisk dræbersnegl. Jeg synes de er noget mere orangebrune.
-
@Koefoed @Ruth_Mottram jeg smed den lige ind i "Seek by iNaturalist", som er en respektabel app af bl.a. California Academy of Sciences og WWF, og den sagde faktisk dræbersnegl. Jeg synes de er noget mere orangebrune.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@infonauten @Ruth_Mottram tak. Der er mange. Jeg har nakket alle dem jeg kan se. De fleste er orangebrune.
-
@infonauten @Ruth_Mottram tak. Der er mange. Jeg har nakket alle dem jeg kan se. De fleste er orangebrune.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed @Ruth_Mottram så er det i gang med lugejernet, ja. Eller hvad man nu synes fungerer for en.
-
@Koefoed @Ruth_Mottram så er det i gang med lugejernet, ja. Eller hvad man nu synes fungerer for en.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@infonauten det bliver en lang sommer, fornemmer jeg. Lægger måske en mælkekartonfælde ud i morgen og så ser vi.
-
@infonauten det bliver en lang sommer, fornemmer jeg. Lægger måske en mælkekartonfælde ud i morgen og så ser vi.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed yes. Min erfaring er at man godt kan reducere deres antal drastisk.
-
@Koefoed yes. Min erfaring er at man godt kan reducere deres antal drastisk.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@infonauten hvad var dit middel?
-
@infonauten hvad var dit middel?
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed hak hak hak. Og diverse fælder. Men lugejern stod nok for det meste.
Og damn, det er tidligt de er ude. Det har også været en mild vinter.
-
@Koefoed hak hak hak. Og diverse fælder. Men lugejern stod nok for det meste.
Og damn, det er tidligt de er ude. Det har også været en mild vinter.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@infonauten plantede to kællingetand i går. De var væk/ædt her til morgen. BH fandt snegle (vi troede at det var rådyrene) og nakkede 10. Jeg har lige nakket 20.
Og her prøver vi at skabe blomsterflor til insekterne! -
@infonauten plantede to kællingetand i går. De var væk/ædt her til morgen. BH fandt snegle (vi troede at det var rådyrene) og nakkede 10. Jeg har lige nakket 20.
Og her prøver vi at skabe blomsterflor til insekterne!wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed de er lidt røvhuller på den måde.
-
@Koefoed det er ikke en dræbersnegl. Jeg kan ikke umiddelbart lave ID på den ellers. Og altså, "gode snegle" et spørgsmål om definition - de vil næsten alle sammen gerne æde alle dine planter.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@infonauten @Koefoed Bortset fra leopardsneglene, som er kødædere og gerne vil have dine dræbersnegle.
-
@infonauten @Koefoed Bortset fra leopardsneglene, som er kødædere og gerne vil have dine dræbersnegle.
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@lbheuschkel ja dem skal jeg lære at kende. @infonauten
-
@lbheuschkel ja dem skal jeg lære at kende. @infonauten
wrote for 24 dage siden sidst redigeret af@Koefoed @lbheuschkel Haveselskabet har en fin artikel om dem: https://haveselskabet.dk/havestof/havens-problemer/skadedyr/kan-leopardsneglen-virkelig-bekaempe-draebersnegle/