Findes der et godt alternativt til LinkedIn?
-
Det sværeste medie at hoppe af for mig bliver LinkedIn.
Især fordi at det har været direkte medvirkende til at jeg fandt mit seneste job.Så det handler ikke bare om vaner, men om ... job sikkerhed?
Det er føles vildt at skrive, men det er ikke løgn.Kan Mastedon blive det nye LinkedIn? Eller findes der andre muligheder?
-
Især fordi at det har været direkte medvirkende til at jeg fandt mit seneste job.Så det handler ikke bare om vaner, men om ... job sikkerhed?
Det er føles vildt at skrive, men det er ikke løgn.Kan Mastedon blive det nye LinkedIn? Eller findes der andre muligheder?
Jeg har ikke forladt LinkedIn endnu. Man kan jo ikke udelukke at finde et job, men tænker at jobindex ellers er stedet hvor jobs alligevel og osse ligges op.
Og ellers? Jeg er så træt at "ananas i egen juice" og se mig, se mig, se mig

-
@christofferthinggaard Mastodon/Fødiverset kan måske blive det nye LinkedIn - hvis altså virksomheder får øjnene op for muligheden. Det er jo bare at søge på de rigtige hashtags som FediHired tror jeg nok den hedder. Det handler om kultur mere end teknologi (som med så meget andet)
-
@christofferthinggaard
Jeg har set flere forsøg.
https://www.nolto.social/ var det bedste af dem, men det er desværre lukket igen.
Men Mastodon kan helt sikkert være basis for noget linkedin ligende. -
@christofferthinggaard Mastodon/Fødiverset kan måske blive det nye LinkedIn - hvis altså virksomheder får øjnene op for muligheden. Det er jo bare at søge på de rigtige hashtags som FediHired tror jeg nok den hedder. Det handler om kultur mere end teknologi (som med så meget andet)
@benjaminlj @christofferthinggaard Linkedin er vel også at folk viser deres cv og at man er knyttet til en arbejdsplads og nogle faglige områder? Der mangler en FOSS føderations-software som understøtter det? (jeg gik af linkedin for mange år siden, både på grund af MS og fordi jeg ikke orkede undersøge alle de mærkelige relationsanmodninger jeg fik - jeg forstod det sådan at der var man relateret til nogen man faktisk havde noget med at gøre. Men jeg tog nok fejl).