Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. @sorenhave vi havde i lokalrådet på Horne Land møde med Jess Schwartz-Hansen fra Alsfynforbindelsen.dk.

@sorenhave vi havde i lokalrådet på Horne Land møde med Jess Schwartz-Hansen fra Alsfynforbindelsen.dk.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkklima
3 Indlæg 2 Posters 1 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af jeppe@uddannelse.social

@sorenhave vi havde i lokalrådet på Horne Land møde med Jess Schwartz-Hansen fra Alsfynforbindelsen.dk. Han henviste til Kraka economics rapport med bidrag fra Henrik Wenzel (s. 174ff) som på magisk vis viser at forbindelsen slet ikke behøver at blive en klimabelastning - den kan faktisk bidrage til negativ udledning! det lyder jo som om det er for godt til at være sandt... Men jeg har ikke helt overskud og evne til at læse og gennemskue rapporten. Har I kigget på den?

https://www.kraka-economics.dk/media/c5ydh1dk/en-fast-forbindelse-mellem-als-og-fyn-baeredygtighedsanalyse-endelig-rapport.pdf

sorenhave@mastodon.nuS 1 Reply Last reply
    0
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@sorenhave vi havde i lokalrådet på Horne Land møde med Jess Schwartz-Hansen fra Alsfynforbindelsen.dk. Han henviste til Kraka economics rapport med bidrag fra Henrik Wenzel (s. 174ff) som på magisk vis viser at forbindelsen slet ikke behøver at blive en klimabelastning - den kan faktisk bidrage til negativ udledning! det lyder jo som om det er for godt til at være sandt... Men jeg har ikke helt overskud og evne til at læse og gennemskue rapporten. Har I kigget på den?

https://www.kraka-economics.dk/media/c5ydh1dk/en-fast-forbindelse-mellem-als-og-fyn-baeredygtighedsanalyse-endelig-rapport.pdf

sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
      sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
      sorenhave@mastodon.nu
      wrote sidst redigeret af

@jeppe Det er korrekt at med de rette krav, så kan anlægget godt blive klimaneutralt (jeg har på CONCITOs vegne været med i en følgegruppe for analysen, og har ikke grund til at tvivle på Henrik Wenzel).

Det betyder dog ikke nødvendigvis at Als-Fyn-projektet er en god ide, som jeg skrev oprindeligt da analysen kom frem:
      https://www.linkedin.com/posts/sorenhave_ekstra-milliardregning-kan-g%C3%B8re-ny-bro-klimaneutral-activity-7280909628702441472-NMFo?utm_source=share&utm_medium=member_desktop&rcm=ACoAAAAcMhEBGjwH-D1itg9HE9kqdERwnmYnkyw #dktrp #dkgreen #dkpol

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
      0
      • sorenhave@mastodon.nuS sorenhave@mastodon.nu

@jeppe Det er korrekt at med de rette krav, så kan anlægget godt blive klimaneutralt (jeg har på CONCITOs vegne været med i en følgegruppe for analysen, og har ikke grund til at tvivle på Henrik Wenzel).

Det betyder dog ikke nødvendigvis at Als-Fyn-projektet er en god ide, som jeg skrev oprindeligt da analysen kom frem:
        https://www.linkedin.com/posts/sorenhave_ekstra-milliardregning-kan-g%C3%B8re-ny-bro-klimaneutral-activity-7280909628702441472-NMFo?utm_source=share&utm_medium=member_desktop&rcm=ACoAAAAcMhEBGjwH-D1itg9HE9kqdERwnmYnkyw #dktrp #dkgreen #dkpol

jeppe@uddannelse.social
        wrote sidst redigeret af

@sorenhave Okay, vildt - cement og stål kan produceres uden udledning? Jeg skal lige sunde mig lidt over at få ødelagt min børnelærdom 🙂

1 Reply Last reply
        0
        Svar
        • Svar som emne
        Login for at svare
        • Ældste til nyeste
        • Nyeste til ældste
        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.