Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
72 Indlæg 18 Posters 126 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

    Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

    svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
    svuorela@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #20

    @hunspirillen Men er det virkelig en nichebrowser hvis det bare er firefox eller chrome med bittesmå patches ovenpå? Så kan man kalde sig librewolf eller waterfox eller konqueror eller angelfish, men ...

    Dem der ikke er det er jo
    - Ladybird som er et par unge hvide mænd der har et teknisk projekt og kun er politiske når det handler om at støtte røvhullerne
    - netsurf som i praksis ikke virker
    - servo som stadig er halvfærdig
    - dillo som i praksis ikke virker
    - lynx ...

    1 Reply Last reply
    0
    • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

      Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

      oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.green
      wrote sidst redigeret af
      #21

      @hunspirillen Foretrukket browser er meget individuelt.

      Du går ikke helt galt i byen med at afprøve en af de foreslåede fra Danmark Skifter kampagnen:

      https://danmarkskifter.dk/skift-platform-skiftekit-til-browser/

      Ecosia's browser lyder måske også som et godt valg til dig -- Chromium baseret så virker med de fleste skod sites; skånsom blokering af reklamer og tracking, men uden at alting knækker.

      https://www.ecosia.org/browser

      Selv er jeg på LibreWolf, men her skal man forvente at enkelte ting ikke spiller til gengæld for privacy.

      hunspirillen@helvede.netH jrossstocholm@friendica.dkJ 2 Replies Last reply
      0
      • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

        @hunspirillen @jrossstocholm Ikke rigtig. For mig var det fem minutters justering af indstillinger, og en "AI"-fri brugeroplevelse fremover. Det er en god investering af din tid, og du slipper for Chrome/ium.

        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
        hunspirillen@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #22

        @fanden @jrossstocholm Ah så du mener bare så det fra. Ikke bearbejde deres organisation. Det havde jeg jo gjort før jeg skiftede til duckduckgo.

        1 Reply Last reply
        0
        • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

          @hunspirillen Foretrukket browser er meget individuelt.

          Du går ikke helt galt i byen med at afprøve en af de foreslåede fra Danmark Skifter kampagnen:

          https://danmarkskifter.dk/skift-platform-skiftekit-til-browser/

          Ecosia's browser lyder måske også som et godt valg til dig -- Chromium baseret så virker med de fleste skod sites; skånsom blokering af reklamer og tracking, men uden at alting knækker.

          https://www.ecosia.org/browser

          Selv er jeg på LibreWolf, men her skal man forvente at enkelte ting ikke spiller til gengæld for privacy.

          hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
          hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
          hunspirillen@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #23

          @oldrup Tak eg vil kigge på ecosia

          1 Reply Last reply
          0
          • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

            @hunspirillen @jrossstocholm Ikke rigtig. For mig var det fem minutters justering af indstillinger, og en "AI"-fri brugeroplevelse fremover. Det er en god investering af din tid, og du slipper for Chrome/ium.

            liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
            liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
            liebach@mastodon.art
            wrote sidst redigeret af
            #24

            @fanden @hunspirillen @jrossstocholm Jeg har en user.js fil jeg har lært mit dotfile installations script at smide det rigtige sted. Så har jeg ikke nogen trælse AI oplevelser i Firefox, uden at skulle slå 18 forskellige ting fra der er så langt fra hinanden som muligt.

            hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
            0
            • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

              Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

              folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
              folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
              folfdk@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #25

              @hunspirillen

              cURL? Men det er selvfølgelig envejs 😂

              hunspirillen@helvede.netH for@helvede.netF 2 Replies Last reply
              0
              • liebach@mastodon.artL liebach@mastodon.art

                @fanden @hunspirillen @jrossstocholm Jeg har en user.js fil jeg har lært mit dotfile installations script at smide det rigtige sted. Så har jeg ikke nogen trælse AI oplevelser i Firefox, uden at skulle slå 18 forskellige ting fra der er så langt fra hinanden som muligt.

                hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                hunspirillen@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #26

                @liebach @fanden @jrossstocholm Men nu har jeg ditched firefox for duckduckgo, og det er ikke duckduckgo jeg er ude efter at erstatte. Det er chrome.

                liebach@mastodon.artL 1 Reply Last reply
                0
                • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                  @hunspirillen

                  cURL? Men det er selvfølgelig envejs 😂

                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af
                  #27

                  @folfdk Jeg tror ikke jeg er klog nok til at logge ind med mitid og udfylde en webform med curl.

                  folfdk@helvede.netF 1 Reply Last reply
                  0
                  • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                    @liebach @fanden @jrossstocholm Men nu har jeg ditched firefox for duckduckgo, og det er ikke duckduckgo jeg er ude efter at erstatte. Det er chrome.

                    liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                    liebach@mastodon.artL This user is from outside of this forum
                    liebach@mastodon.art
                    wrote sidst redigeret af
                    #28

                    @hunspirillen @fanden @jrossstocholm Prøv Vivaldi, det virker til mange er meget glade for den browser. Selv finder jeg den træls, den har lidt Netscape Navigator tendensen, den har alt inkluderet og er ikke kun browser.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

                      @hunspirillen Foretrukket browser er meget individuelt.

                      Du går ikke helt galt i byen med at afprøve en af de foreslåede fra Danmark Skifter kampagnen:

                      https://danmarkskifter.dk/skift-platform-skiftekit-til-browser/

                      Ecosia's browser lyder måske også som et godt valg til dig -- Chromium baseret så virker med de fleste skod sites; skånsom blokering af reklamer og tracking, men uden at alting knækker.

                      https://www.ecosia.org/browser

                      Selv er jeg på LibreWolf, men her skal man forvente at enkelte ting ikke spiller til gengæld for privacy.

                      jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                      jrossstocholm@friendica.dkJ This user is from outside of this forum
                      jrossstocholm@friendica.dk
                      wrote sidst redigeret af
                      #29
                      @oldrup @hunspirillen Der er noget vidunderligt paradoksalt i, at #danmarkskifter kampagnen anbefaler produkter, der direkte understøtter Googles forretningsmodel 😂
                      1 Reply Last reply
                      0
                      • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                        @folfdk Jeg tror ikke jeg er klog nok til at logge ind med mitid og udfylde en webform med curl.

                        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af folfdk@helvede.net
                        #30

                        @hunspirillen

                        Nej, det var mere for at byde ind med niche-forslag så du ikke skulle blive alt for skuffet 😅

                        Jeg bruger stadig Firefox, og har forsøgt at ændre indstillinger. Det lade rtil at fungere...

                        https://justthebrowser.com har jeg skelet til feks

                        hunspirillen@helvede.netH fanden@helvede.netF 2 Replies Last reply
                        0
                        • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                          Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

                          wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
                          wolf@helvede.netW This user is from outside of this forum
                          wolf@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #31

                          @hunspirillen Snakker folk ikke om Opera længere?

                          svuorela@helvede.netS hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
                          0
                          • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                            Jeg er overrasket. Jeg havde regnet med at folk ville foreslå ti niche-browsere. Men så må jeg jo selv i gang med at lede.

                            carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                            carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                            carstenboll@mstdn.dk
                            wrote sidst redigeret af
                            #32

                            @hunspirillen Hvis det skal være niche er der vel LadyBird (i en alpha eller sådan noget).

                            https://ladybird.org/

                            Det er en helt ny engine - men den virker stensikkert ikke med alting!

                            Der er også Zen Browser, men det er jo også "bare" en firefox spinoff med samme engine.

                            https://zen-browser.app/

                            Det er desværre et af de der steder hvor der faktisk ikke er ret meget at vælge imellem hvis man kigger under overfladen. FireFox-ish eller Chrome-ish.

                            carstenboll@mstdn.dkC hunspirillen@helvede.netH 2 Replies Last reply
                            0
                            • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                              @hunspirillen Hvis det skal være niche er der vel LadyBird (i en alpha eller sådan noget).

                              https://ladybird.org/

                              Det er en helt ny engine - men den virker stensikkert ikke med alting!

                              Der er også Zen Browser, men det er jo også "bare" en firefox spinoff med samme engine.

                              https://zen-browser.app/

                              Det er desværre et af de der steder hvor der faktisk ikke er ret meget at vælge imellem hvis man kigger under overfladen. FireFox-ish eller Chrome-ish.

                              carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                              carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                              carstenboll@mstdn.dk
                              wrote sidst redigeret af
                              #33

                              @hunspirillen @svuorela

                              Status på LadyBird i øvrigt - tror Corey er kommet til lige at hardcode en path. Så MEGET early days...

                              svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                              0
                              • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

                                @hunspirillen @svuorela

                                Status på LadyBird i øvrigt - tror Corey er kommet til lige at hardcode en path. Så MEGET early days...

                                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                svuorela@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #34

                                @CarstenBoll @hunspirillen
                                ladybird-chef:
                                https://nitter.net/awesomekling/status/1874518295350837401
                                https://nitter.net/awesomekling/status/1969350008538370216
                                og der er meget mere af den slags.

                                carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
                                0
                                • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

                                  @hunspirillen Snakker folk ikke om Opera længere?

                                  svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                  svuorela@helvede.netS This user is from outside of this forum
                                  svuorela@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #35

                                  @wolf opera er jo bare kinesisk chrome i norsk indpakning @hunspirillen

                                  wolf@helvede.netW 1 Reply Last reply
                                  0
                                  • svuorela@helvede.netS svuorela@helvede.net

                                    @CarstenBoll @hunspirillen
                                    ladybird-chef:
                                    https://nitter.net/awesomekling/status/1874518295350837401
                                    https://nitter.net/awesomekling/status/1969350008538370216
                                    og der er meget mere af den slags.

                                    carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                                    carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
                                    carstenboll@mstdn.dk
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #36

                                    @svuorela @hunspirillen med andre ord, også andre rigtigt gode grunde til at undgå browseren ud over at den simpelthen ikke virker.

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • hunspirillen@helvede.netH hunspirillen@helvede.net

                                      Så hvis man gerne vil stoppe med at bruge chrome browseren, hvad er der så af muligheder? Jeg vil gerne have om en browser der ikke beder mig oprette en profil så snart jeg åbner den og som virker med lidt af hvert også halvdårligt kodede sites. F.eks har jeg lige været inde i et pisse skodsystem for at taste blodtryksmålinger ind i et skema til min læge. Det virkede ikke i duckduckgo fordi den ikke kunne slå sit kalendermodul op i dns. Chrome kan finde ud af at retry'e dns.

                                      mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                                      mthaastrup@helvede.netM This user is from outside of this forum
                                      mthaastrup@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #37

                                      @hunspirillen
                                      Jeg har ingen gode forslag.

                                      Jeg sympati-😡🤯🤬'er bare med dig, for jeg er endt samme sted p.t. med DuckDuckGo hvor alt virker, og påtvunget Chrome hvor det ikke gør

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • wolf@helvede.netW wolf@helvede.net

                                        @hunspirillen Snakker folk ikke om Opera længere?

                                        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                        hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                        hunspirillen@helvede.net
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #38

                                        @wolf Der er noget, der hedder vivaldi, som vist er efterfølger til opera

                                        svuorela@helvede.netS 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net

                                          @hunspirillen

                                          Nej, det var mere for at byde ind med niche-forslag så du ikke skulle blive alt for skuffet 😅

                                          Jeg bruger stadig Firefox, og har forsøgt at ændre indstillinger. Det lade rtil at fungere...

                                          https://justthebrowser.com har jeg skelet til feks

                                          hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                          hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                                          hunspirillen@helvede.net
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #39

                                          @folfdk Curl er ikke niche, det bruger vi konstant 😂

                                          1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper