Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Hvis du har en computer med Windows 10 så har Microsoft bestemt at du skal købe en ny computer for de opdaterer ikke efter oktober.

Hvis du har en computer med Windows 10 så har Microsoft bestemt at du skal købe en ny computer for de opdaterer ikke efter oktober.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
teknologiforstamiljo
18 Indlæg 14 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

Hvis du har en computer med Windows 10 så har Microsoft bestemt at du skal købe en ny computer for de opdaterer ikke efter oktober.

Men så dum er du ikke! Du kan få din gamle computer til at virke ny og lækker igen ved at installere Linux.

Hvis ikke du selv kan eller kender nogen der kan, og ikke bor i nærheden af en reperationscafe, så hjælper jeg gerne (hvis du kommer forbi Sydfyn eller støder til når jeg er i København eller Århus.

#teknologiforståelse #miljø

https://endof10.org/

olepoulsen@friendica.dkO This user is from outside of this forum
    olepoulsen@friendica.dkO This user is from outside of this forum
    olepoulsen@friendica.dk
    wrote sidst redigeret af

@jeppe Jeg vil gerne booste Lubuntu endnu en gang.

Det er et rigtig godt styresystem der har fokus på at kunne kører på computere med gamle eller små motorer.

Link til Lubuntu

#lubuntu #opensource #linux

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
    0

Men så dum er du ikke! Du kan få din gamle computer til at virke ny og lækker igen ved at installere Linux.

Hvis ikke du selv kan eller kender nogen der kan, og ikke bor i nærheden af en reperationscafe, så hjælper jeg gerne (hvis du kommer forbi Sydfyn eller støder til når jeg er i København eller Århus.

laumann@social.data.coopL This user is from outside of this forum
      laumann@social.data.coopL This user is from outside of this forum
      laumann@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@jeppe Det ligner et godt initiativ, jeg er med 🤚 Jeg hjælper gerne med at installere Linux for interesserede i Storkøbenhavnsområdet.

mjj@mstdn.dkM 1 Reply Last reply
      1
      0
      • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social shared this topic
      • olepoulsen@friendica.dkO olepoulsen@friendica.dk

@jeppe Jeg vil gerne booste Lubuntu endnu en gang.

Det er et rigtig godt styresystem der har fokus på at kunne kører på computere med gamle eller små motorer.

Link til Lubuntu

#lubuntu #opensource #linux

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
        jeppe@uddannelse.social
        wrote sidst redigeret af

@olepoulsen enig!

1 Reply Last reply
        0
        • steensc@mastodon.socialS steensc@mastodon.social

@jeppe det er værd at bemærke at Mac ejere der løber mod samme mur, også kan levetids forlænge deres computer med Linux

fonsmark@semaphor.socialF This user is from outside of this forum
          fonsmark@semaphor.socialF This user is from outside of this forum
          fonsmark@semaphor.social
          wrote sidst redigeret af

@Steensc @jeppe Det er en reel opgradering

1 Reply Last reply
          0
          • laumann@social.data.coopL laumann@social.data.coop

@jeppe Det ligner et godt initiativ, jeg er med 🤚 Jeg hjælper gerne med at installere Linux for interesserede i Storkøbenhavnsområdet.

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
            mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
            mjj@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@laumann @jeppe Det samme herfra - jeg hjælper gerne folk med at komme op at køre, og jeg har Mint, Fedora og Windows på min Carbon, så kan også vise, hvordan systemerne kan leve sammen, til man går all-in.

1 Reply Last reply
            0

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              simonjust@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@jeppe Smukt! Og jeg kan se opslaget bliver delt rigtig flot 😃

Jeg vil gerne sige til potentielle nye Linux-brugere, at skiftet godt kan være svært, men det lønner sig virkelig i sidste ende, for du får pludselig kontrollen med din computer tilbage.

Der er modsat de lukkede, kommercielle OS'er ingen tvang i forhold til at skulle have bestemt software/funktionalitet (AI, Recall f.eks) og utrolig lang udløbsdato på din hardware*.

*) Eksempel: Intels 80386-processor fra 1985 blev understøttet i Linux-kernen helt frem til 2012.

https://www.zdnet.com/article/good-bye-386-linux-to-drop-support-for-i386-chips-with-next-major-release/

1 Reply Last reply
              0

andersaardvark@tldr.nettime.orgA This user is from outside of this forum
                andersaardvark@tldr.nettime.orgA This user is from outside of this forum
                andersaardvark@tldr.nettime.org
                wrote sidst redigeret af

@jeppe Jeg hjælper også gerne. Alle må række ud. Kontakt information i bio.

kramse@helvede.netK 1 Reply Last reply
                0
                • andersaardvark@tldr.nettime.orgA andersaardvark@tldr.nettime.org

@jeppe Jeg hjælper også gerne. Alle må række ud. Kontakt information i bio.

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                  kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                  kramse@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@andersaardvark @jeppe

Jeg hjælper gerne i Hundested, eller hvor vi lige kan mødes. Hvis jeg må have hund med kommer jeg gerne til din repair cafe en aften på Sjælland!
                  - åben opfordring, kontakt mig!

Hvis du har kaffe er det endnu bedre :-.D

1 Reply Last reply
                  0

magnus@venner.networkM This user is from outside of this forum
                    magnus@venner.networkM This user is from outside of this forum
                    magnus@venner.network
                    wrote sidst redigeret af

@jeppe jeg har en Windows 10 maskine og har lige fået stukket et usb stik i hånden med Mint installation på. Skal nok rapportere tilbage med eventuelle forhindringer.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
                    0
                    • magnus@venner.networkM magnus@venner.network

@jeppe jeg har en Windows 10 maskine og har lige fået stukket et usb stik i hånden med Mint installation på. Skal nok rapportere tilbage med eventuelle forhindringer.

jeppe@uddannelse.social
                      wrote sidst redigeret af

@magnus fedt, Magnus! Glæder mig til at høre hvordan det gik.

1 Reply Last reply
                      0
                      Svar
                      • Svar som emne
                      Login for at svare
                      • Ældste til nyeste
                      • Nyeste til ældste
                      • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.