Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.

Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
56 Indlæg 13 Posters 94 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • michammel@mastodon.socialM michammel@mastodon.social

    @IbenChristiane steg det på pande. kom det i hvad som helst grønt

    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
    ibenchristiane@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #5

    @michammel ja, det er lidt her, jeg er begyndt. Jeg mangler lidt inspiration til, hvad der er godt at stege det med —> få det til at smage af.

    michammel@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
    0
    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

      @michammel ja, det er lidt her, jeg er begyndt. Jeg mangler lidt inspiration til, hvad der er godt at stege det med —> få det til at smage af.

      michammel@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
      michammel@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
      michammel@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af
      #6

      @IbenChristiane som regel steger jeg det separat, fx i tern (i olivenolie, eller olie og soya) og hælder det i wok før servering.

      ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
      0
      • michammel@mastodon.socialM michammel@mastodon.social

        @IbenChristiane som regel steger jeg det separat, fx i tern (i olivenolie, eller olie og soya) og hælder det i wok før servering.

        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
        ibenchristiane@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #7

        @michammel okay, takker.

        michammel@mastodon.socialM 1 Reply Last reply
        0
        • dotmavriq@social.dotmavriq.lifeD dotmavriq@social.dotmavriq.life
          @mrundkvist @IbenChristiane har du några doldisar till kinarätter man borde prova på och troligast inte hört om?
          mrundkvist@archaeo.socialM This user is from outside of this forum
          mrundkvist@archaeo.socialM This user is from outside of this forum
          mrundkvist@archaeo.social
          wrote sidst redigeret af
          #8

          @dotmavriq @IbenChristiane
          Rätternas tillagning är inte så varierad. Wok liksom. Men råvarorna är enormt många, och inte så kända i väst. Kineserna har fler bladgrönsaker än eskimåerna har snötyper!

          Och titta på den här sallaten jag hittade i kylen igår. Arten är vanlig Lactuca sativa. Men den här kultivaren är framavlad för att ge maximalt med stjälk! Strimlas och ätes stekt eller kall.

          Det är väldigt roligt att vara gift med någon som öppnar dörren till en främmande kultur!

          1 Reply Last reply
          0
          • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

            Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes. Men jeg er lidt på bar bund og især udebane med selv at opfinde måder at få det på. Så. Må jeg ikke få din allerbedste yndlingsopskrift med tofu?

            nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
            nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
            nerdd@mstdn.social
            wrote sidst redigeret af
            #9

            @IbenChristiane Når det skal være nemt og ret godt, laver jeg tofu, (grøn) peberfrugt, chili, løg og hvidløg med ris og soya.

            Start med at vippe tofu-tern på en meget varm pande med olie, når de er ved at være gyldne, tilsæt peberfrugt i strimler og chili. Når det får farve, på med løg i strimler, til de er begyndt at blive klare. Det sidste halve minut på med hvidløg i tynde skiver.

            Skal det være fancy, dropper jeg soya og laver en stir-fry sauce og hælder på panden til allersidst.

            nerdd@mstdn.socialN ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
            0
            • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

              @IbenChristiane Når det skal være nemt og ret godt, laver jeg tofu, (grøn) peberfrugt, chili, løg og hvidløg med ris og soya.

              Start med at vippe tofu-tern på en meget varm pande med olie, når de er ved at være gyldne, tilsæt peberfrugt i strimler og chili. Når det får farve, på med løg i strimler, til de er begyndt at blive klare. Det sidste halve minut på med hvidløg i tynde skiver.

              Skal det være fancy, dropper jeg soya og laver en stir-fry sauce og hælder på panden til allersidst.

              nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
              nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
              nerdd@mstdn.social
              wrote sidst redigeret af
              #10

              @IbenChristiane Jeg bruger også af og til tofu i stedet for kød, når jeg laver indisk-ish curry.

              ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
              0
              • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes. Men jeg er lidt på bar bund og især udebane med selv at opfinde måder at få det på. Så. Må jeg ikke få din allerbedste yndlingsopskrift med tofu?

                toooobeeee@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
                toooobeeee@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
                toooobeeee@social.linux.pizza
                wrote sidst redigeret af
                #11

                @IbenChristiane Vi køber (fast) tofu hos Lidl som regel.
                Den skærer vi i terninger, drysser lidt kartoffelmel over og vender i rasp eller kikærtemel. Derefter steger vi dem i olie. De stegte terninger bruger vi i mange forskellige retter, fra nudler til grøntsager eller supper.
                En gang imellem får vi fat i silketofu (den bløde udgave). Den bruger jeg gerne til en vegan Mousse au chocolat.
                Bare blend sammen: en blok silketofu, en moden banan, kakao, kanel, vanilje, lidt salt, peber, chilli, akaciehonning efter smag og behag. Til sidst en halv plade smeltet chokolade med i blenderen.
                Pyntes med flødeskum, så er den bare ikke vegan længere... 🙂

                ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                0
                • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                  @michammel okay, takker.

                  michammel@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                  michammel@mastodon.socialM This user is from outside of this forum
                  michammel@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af
                  #12

                  @IbenChristiane Jeg hører lige mine lokale veganere, hvad de ellers gør med tofu (ud over at marinere det)

                  ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                  0
                  • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                    Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes. Men jeg er lidt på bar bund og især udebane med selv at opfinde måder at få det på. Så. Må jeg ikke få din allerbedste yndlingsopskrift med tofu?

                    ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                    ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                    ondekvinde@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #13

                    @IbenChristiane mariner tern i tamari, sesamolie (ristet), hvidløg, chili, peber - eller steg tern i samme blanding.
                    Steg også forårsløg, gulerod i skiver, courgette, pak choi, andet godt fra køleskabet. Kogte hvide ris til, evt et spejlæg.

                    ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                    0
                    • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                      Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes. Men jeg er lidt på bar bund og især udebane med selv at opfinde måder at få det på. Så. Må jeg ikke få din allerbedste yndlingsopskrift med tofu?

                      fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                      fanden@helvede.net
                      wrote sidst redigeret af
                      #14

                      @IbenChristiane Friterede bidder i wok, f eks thairetter. Smuldret som (tilskud til anden) vegefars, eller i stedet for røræg! Tofu er genialt, man kan så meget med det.

                      fanden@helvede.netF ibenchristiane@helvede.netI 2 Replies Last reply
                      0
                      • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

                        @IbenChristiane Friterede bidder i wok, f eks thairetter. Smuldret som (tilskud til anden) vegefars, eller i stedet for røræg! Tofu er genialt, man kan så meget med det.

                        fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        fanden@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        fanden@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #15

                        @IbenChristiane Kan du finde røget tofu kan det skives og bruges som pålæg.

                        ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                        0
                        • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

                          @IbenChristiane Jeg bruger også af og til tofu i stedet for kød, når jeg laver indisk-ish curry.

                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                          ibenchristiane@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #16

                          @nerdd oh, der plejer jeg bare at gå helt grøntsag, men tofu er en god ide her også!

                          nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
                          0
                          • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

                            @IbenChristiane Når det skal være nemt og ret godt, laver jeg tofu, (grøn) peberfrugt, chili, løg og hvidløg med ris og soya.

                            Start med at vippe tofu-tern på en meget varm pande med olie, når de er ved at være gyldne, tilsæt peberfrugt i strimler og chili. Når det får farve, på med løg i strimler, til de er begyndt at blive klare. Det sidste halve minut på med hvidløg i tynde skiver.

                            Skal det være fancy, dropper jeg soya og laver en stir-fry sauce og hælder på panden til allersidst.

                            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                            ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                            ibenchristiane@helvede.net
                            wrote sidst redigeret af
                            #17

                            @nerdd åh, det lyder dejligt. Det giver mig en god fornemmelse af, hvordan jeg lige bruger det som ingrediens og ikke bare en ting ved siden af. Tak!

                            (Hvis du har en go to stir fry -sauce, må du gerne dele engang.)

                            nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
                            0
                            • toooobeeee@social.linux.pizzaT toooobeeee@social.linux.pizza

                              @IbenChristiane Vi køber (fast) tofu hos Lidl som regel.
                              Den skærer vi i terninger, drysser lidt kartoffelmel over og vender i rasp eller kikærtemel. Derefter steger vi dem i olie. De stegte terninger bruger vi i mange forskellige retter, fra nudler til grøntsager eller supper.
                              En gang imellem får vi fat i silketofu (den bløde udgave). Den bruger jeg gerne til en vegan Mousse au chocolat.
                              Bare blend sammen: en blok silketofu, en moden banan, kakao, kanel, vanilje, lidt salt, peber, chilli, akaciehonning efter smag og behag. Til sidst en halv plade smeltet chokolade med i blenderen.
                              Pyntes med flødeskum, så er den bare ikke vegan længere... 🙂

                              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                              ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                              ibenchristiane@helvede.net
                              wrote sidst redigeret af
                              #18

                              @toooobeeee takker, det er også sådan, jeg indtil videre har tænkt det - med nudler og den slags. Dejligt.

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • michammel@mastodon.socialM michammel@mastodon.social

                                @IbenChristiane Jeg hører lige mine lokale veganere, hvad de ellers gør med tofu (ud over at marinere det)

                                ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                ibenchristiane@helvede.net
                                wrote sidst redigeret af
                                #19

                                @michammel jep, især marinade er jeg interesseret i!

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

                                  @IbenChristiane mariner tern i tamari, sesamolie (ristet), hvidløg, chili, peber - eller steg tern i samme blanding.
                                  Steg også forårsløg, gulerod i skiver, courgette, pak choi, andet godt fra køleskabet. Kogte hvide ris til, evt et spejlæg.

                                  ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                  ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                  ibenchristiane@helvede.net
                                  wrote sidst redigeret af
                                  #20

                                  @ondekvinde oh, så er jeg da godt på vej - blandede selv tamari og sesamolie i går, men skal da lige have tilføjet hvidløg og chili. Takker!

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

                                    @IbenChristiane Friterede bidder i wok, f eks thairetter. Smuldret som (tilskud til anden) vegefars, eller i stedet for røræg! Tofu er genialt, man kan så meget med det.

                                    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                    ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                    ibenchristiane@helvede.net
                                    wrote sidst redigeret af
                                    #21

                                    @fanden jamen, det er netop det; man kan så meget. Jeg ved bare ikke så meget endnu 😅

                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • fanden@helvede.netF fanden@helvede.net

                                      @IbenChristiane Kan du finde røget tofu kan det skives og bruges som pålæg.

                                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                      ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                      ibenchristiane@helvede.net
                                      wrote sidst redigeret af
                                      #22

                                      @fanden tjek! Takker.

                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • ibenchristiane@helvede.netI ibenchristiane@helvede.net

                                        @nerdd oh, der plejer jeg bare at gå helt grøntsag, men tofu er en god ide her også!

                                        nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                                        nerdd@mstdn.socialN This user is from outside of this forum
                                        nerdd@mstdn.social
                                        wrote sidst redigeret af
                                        #23

                                        @IbenChristiane Egentlig opfører det sig nok i virkeligheden lidt mere som paneer end som kød, når det er i curry, så måske skulle jeg have sammenlignet tofu med paneer 😅

                                        ibenchristiane@helvede.netI 1 Reply Last reply
                                        0
                                        • nerdd@mstdn.socialN nerdd@mstdn.social

                                          @IbenChristiane Egentlig opfører det sig nok i virkeligheden lidt mere som paneer end som kød, når det er i curry, så måske skulle jeg have sammenlignet tofu med paneer 😅

                                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                          ibenchristiane@helvede.netI This user is from outside of this forum
                                          ibenchristiane@helvede.net
                                          wrote sidst redigeret af
                                          #24

                                          @nerdd jeg får også en ret paneer fornemmelse af det stegt, så det tænkte jeg faktisk ikke engang over. Eller allerede på. 🤪

                                          nerdd@mstdn.socialN 1 Reply Last reply
                                          0
                                          Svar
                                          • Svar som emne
                                          Login for at svare
                                          • Ældste til nyeste
                                          • Nyeste til ældste
                                          • Most Votes


                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          Powered by NodeBB Contributors
                                          Graciously hosted by data.coop
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Hjem
                                          • Seneste
                                          • Etiketter
                                          • Populære
                                          • Verden
                                          • Bruger
                                          • Grupper