Jeg er for nyligt (i går!) begyndt at spise tofu, og det er en stor succes.
-
@IbenChristiane mariner tern i tamari, sesamolie (ristet), hvidløg, chili, peber - eller steg tern i samme blanding.
Steg også forårsløg, gulerod i skiver, courgette, pak choi, andet godt fra køleskabet. Kogte hvide ris til, evt et spejlæg.@ondekvinde oh, så er jeg da godt på vej - blandede selv tamari og sesamolie i går, men skal da lige have tilføjet hvidløg og chili. Takker!
-
@IbenChristiane Friterede bidder i wok, f eks thairetter. Smuldret som (tilskud til anden) vegefars, eller i stedet for røræg! Tofu er genialt, man kan så meget med det.
@fanden jamen, det er netop det; man kan så meget. Jeg ved bare ikke så meget endnu

-
@IbenChristiane Kan du finde røget tofu kan det skives og bruges som pålæg.
@fanden tjek! Takker.
-
@nerdd oh, der plejer jeg bare at gå helt grøntsag, men tofu er en god ide her også!
@IbenChristiane Egentlig opfører det sig nok i virkeligheden lidt mere som paneer end som kød, når det er i curry, så måske skulle jeg have sammenlignet tofu med paneer

-
@IbenChristiane Egentlig opfører det sig nok i virkeligheden lidt mere som paneer end som kød, når det er i curry, så måske skulle jeg have sammenlignet tofu med paneer

@nerdd jeg får også en ret paneer fornemmelse af det stegt, så det tænkte jeg faktisk ikke engang over. Eller allerede på. 🤪
-
@nerdd åh, det lyder dejligt. Det giver mig en god fornemmelse af, hvordan jeg lige bruger det som ingrediens og ikke bare en ting ved siden af. Tak!
(Hvis du har en go to stir fry -sauce, må du gerne dele engang.)
@IbenChristiane Det er altid impro, når jeg laver stir fry sauce, men det er altid med samme udgangspunkt: noget salt/umami (soya, miso…), noget sødt (oftest sukker), noget surt (oftest riseddike), vand og maizena.
-
@nerdd jeg får også en ret paneer fornemmelse af det stegt, så det tænkte jeg faktisk ikke engang over. Eller allerede på. 🤪
@IbenChristiane Uh, jeg har aldrig prøvet at stege paneer. Det må jeg prøve engang!
Jeg har til gengæld nogle gange lavet paneer selv. Det er ret nemt 🥳
-
@IbenChristiane Uh, jeg har aldrig prøvet at stege paneer. Det må jeg prøve engang!
Jeg har til gengæld nogle gange lavet paneer selv. Det er ret nemt 🥳
@nerdd Uh, du må ikke friste - jeg har virkelig ikke brug for flere køkkenprojekter

-
@IbenChristiane Det er altid impro, når jeg laver stir fry sauce, men det er altid med samme udgangspunkt: noget salt/umami (soya, miso…), noget sødt (oftest sukker), noget surt (oftest riseddike), vand og maizena.
@nerdd det lyder godt. Jeg er også altid ret impro, så det er godt bare at have sådan grundlæggende typer af ingredienser. Takker!
-
@IbenChristiane Uh, jeg har aldrig prøvet at stege paneer. Det må jeg prøve engang!
Jeg har til gengæld nogle gange lavet paneer selv. Det er ret nemt 🥳
@nerdd hva' er paneer? @IbenChristiane
-
@nerdd hva' er paneer? @IbenChristiane
-
@nerdd Uh, du må ikke friste - jeg har virkelig ikke brug for flere køkkenprojekter

@IbenChristiane Haha, fair nok

Jeg begyndte på det, fordi jeg ikke lige kunne finde paneer/kunne overskue at skulle ud og lede efter det, og det blev så godt, at jeg fortsatte med at lave det selv.
-
@IbenChristiane Haha, fair nok

Jeg begyndte på det, fordi jeg ikke lige kunne finde paneer/kunne overskue at skulle ud og lede efter det, og det blev så godt, at jeg fortsatte med at lave det selv.
@nerdd jeg fandt også lige en opskrift fra Arla; det er jo drønnemt!
-
@nerdd det lyder godt. Jeg er også altid ret impro, så det er godt bare at have sådan grundlæggende typer af ingredienser. Takker!
@IbenChristiane Velbekomme! Det er også sjovest, når man kan freestyle det.
-
@IbenChristiane @svuorela Yeah, halloumi er dog ret anderledes

Paneer er en helt mild ost - tænk på det som en fast(ere) udgave af hytteost.
-
@nerdd jeg fandt også lige en opskrift fra Arla; det er jo drønnemt!
@IbenChristiane Det er det nemlig! Og som bonus står man med en masse valle bagefter, som kan bruges i bagværk, grød eller whatever (det er sjovest, hvis man bruger citronsaft eller kærnemælk. Eddike efterlader for meget smag i vallen).
-
@IbenChristiane @svuorela Yeah, halloumi er dog ret anderledes

Paneer er en helt mild ost - tænk på det som en fast(ere) udgave af hytteost.
-
@IbenChristiane Det er det nemlig! Og som bonus står man med en masse valle bagefter, som kan bruges i bagværk, grød eller whatever (det er sjovest, hvis man bruger citronsaft eller kærnemælk. Eddike efterlader for meget smag i vallen).
@nerdd Uh, jeg ved sgu ikke helt, hvad jeg skulle med al vallen faktisk. Så det kan godt være hér, jeg alligevel ikke lader mig lokke

-
@IbenChristiane @svuorela Måske kan det lade sig gøre, hvis det er fast nok

-
@IbenChristiane @svuorela Måske kan det lade sig gøre, hvis det er fast nok
