Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Den bedste måde at beskære og binde dine tomater op – få stærke planter og større høst

Den bedste måde at beskære og binde dine tomater op – få stærke planter og større høst

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
danskkøkkenhaveselvforsynendetomat
11 Indlæg 5 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P This user is from outside of this forum
    P This user is from outside of this forum
    peter_ringholm@peertube.dk
    wrote sidst redigeret af
    🍅 Hvordan får du mest ud af dine tomater? Skal du fjerne sideskud – eller lade dem være? Der findes mange gode råd, og hvis du leder efter den ene rigtige måde at beskære og binde dine tomater op på… så må jeg desværre skuffe dig. Den findes ikke. Men du kan finde din måde. I denne video deler jeg, hvordan jeg selv beskærer og opbinder mine tomater – ikke som en facitliste, men som inspiration. Det handler om at lære, prøve sig frem og finde det, der fungerer i din have, med dine planter. 💬 Del gerne dine egne erfaringer i kommentarfeltet – måske kan vi inspirere hinanden til endnu bedre tomater. #Tomater #Beskæring #Sideskud #Opbinding #Selvforsyning #Haveglæde #Hjemmedyrket #TomatTips #Grøntsagsdyrkning #PreppingMedSmag 00:00 Den bedste måde at opbinde og beskærer dine tomater 00:33 Hvorfor og hvordan jeg beskærer og opbinder mine tomater 01:50 Forskellen på determinate og indeterminante tomatplanter 02:44 Hvordan du genkender et sideskud 04:48 Valg af snor til at binde tomaterne op 05:23 Mit tomatknob eller tomatknude 05:52 Hvordan binder du en tomat op 06:35 Beskæring af lange blade 06:49 Ompotning af sideskud til nye planter 07:15 Hvor dybt skal tomater sættes? 07:39 Begrave snoren under roden 08:00 Tomatklips 08:33 Mit bedste tomatråd til dig!
    jeppe@uddannelse.socialJ 2 Replies Last reply
    1
    0
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
    • P peter_ringholm@peertube.dk
      🍅 Hvordan får du mest ud af dine tomater? Skal du fjerne sideskud – eller lade dem være? Der findes mange gode råd, og hvis du leder efter den ene rigtige måde at beskære og binde dine tomater op på… så må jeg desværre skuffe dig. Den findes ikke. Men du kan finde din måde. I denne video deler jeg, hvordan jeg selv beskærer og opbinder mine tomater – ikke som en facitliste, men som inspiration. Det handler om at lære, prøve sig frem og finde det, der fungerer i din have, med dine planter. 💬 Del gerne dine egne erfaringer i kommentarfeltet – måske kan vi inspirere hinanden til endnu bedre tomater. #Tomater #Beskæring #Sideskud #Opbinding #Selvforsyning #Haveglæde #Hjemmedyrket #TomatTips #Grøntsagsdyrkning #PreppingMedSmag 00:00 Den bedste måde at opbinde og beskærer dine tomater 00:33 Hvorfor og hvordan jeg beskærer og opbinder mine tomater 01:50 Forskellen på determinate og indeterminante tomatplanter 02:44 Hvordan du genkender et sideskud 04:48 Valg af snor til at binde tomaterne op 05:23 Mit tomatknob eller tomatknude 05:52 Hvordan binder du en tomat op 06:35 Beskæring af lange blade 06:49 Ompotning af sideskud til nye planter 07:15 Hvor dybt skal tomater sættes? 07:39 Begrave snoren under roden 08:00 Tomatklips 08:33 Mit bedste tomatråd til dig!
      jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
      jeppe@uddannelse.social
      wrote sidst redigeret af

@peter_ringholm fantastiske videoer, Peter! Nu kan vi begynde at følge influencere uden at blive profileret🥰

P 1 Reply Last reply
      0
      • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@peter_ringholm fantastiske videoer, Peter! Nu kan vi begynde at følge influencere uden at blive profileret🥰

wrote sidst redigeret af
        @jeppe@uddannelse.social Tak Jeppe, jeg har det bare svært ved begrebet influencere, jeg associere det altid til affiliate bondefangeri og clickbait. Men det er bare mig. Jeg forstår betydningen og er virkelig glad for hoppet ud i fediverset. Det er helt rart at have følelsen af at skrive med rigtige mennesker igen OG slippe for at blive profileret! Det er ren win-win-win! 🙂
        1 Reply Last reply
        1
        0
        • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
        • rasmus91@fosstodon.orgR This user is from outside of this forum
          rasmus91@fosstodon.orgR This user is from outside of this forum
          rasmus91@fosstodon.org
          wrote sidst redigeret af

@peter_ringholm @jeppe Åh ja. Det er også det jeg forstår ved influencere: mennesker med jord i hovedet der gør alt hvad de kan for at tjene penge på at lufte deres dumme holdninger og promovere produkter, scams, osv.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
          0
          • rasmus91@fosstodon.orgR rasmus91@fosstodon.org

@peter_ringholm @jeppe Åh ja. Det er også det jeg forstår ved influencere: mennesker med jord i hovedet der gør alt hvad de kan for at tjene penge på at lufte deres dumme holdninger og promovere produkter, scams, osv.

jeppe@uddannelse.social
            wrote sidst redigeret af

@rasmus91 @peter_ringholm Okay, jeg trækker betegnelsen tilbage :-). Jeg ville bare sige at jeg synes det var fedt at Peter laver en god, velproduceret og afslappet række videoer som er lærerige og humoristiske, og at det er rart at kunne følge og se dem uden at blive profileret og solgt til svinagtige virksomheder og indflydelsesagenter. Hvad skal vi kalde sådan nogle gode folk som Peter?

rasmus91@fosstodon.orgR 1 Reply Last reply
            0

@rasmus91 @peter_ringholm Okay, jeg trækker betegnelsen tilbage :-). Jeg ville bare sige at jeg synes det var fedt at Peter laver en god, velproduceret og afslappet række videoer som er lærerige og humoristiske, og at det er rart at kunne følge og se dem uden at blive profileret og solgt til svinagtige virksomheder og indflydelsesagenter. Hvad skal vi kalde sådan nogle gode folk som Peter?

rasmus91@fosstodon.org
              wrote sidst redigeret af

@jeppe @peter_ringholm Tja. Jeg ved det ikke.

Det er sikkert også en fejlagtig forståelse af ordet influencer, ligesom folk i al almindelighed tror AI betyder chatgpt.

larshenriksen@mastodon.nuL 1 Reply Last reply
              0
              • rasmus91@fosstodon.orgR rasmus91@fosstodon.org

@jeppe @peter_ringholm Tja. Jeg ved det ikke.

Det er sikkert også en fejlagtig forståelse af ordet influencer, ligesom folk i al almindelighed tror AI betyder chatgpt.

larshenriksen@mastodon.nuL This user is from outside of this forum
                larshenriksen@mastodon.nuL This user is from outside of this forum
                larshenriksen@mastodon.nu
                wrote sidst redigeret af

@rasmus91 @jeppe @peter_ringholm Alle lærere er da pr. definition influencere - forhåbentlig!

peter_ringholm@expressional.socialP 1 Reply Last reply
                0
                  jeppe@uddannelse.social
                  wrote sidst redigeret af

@peter_ringholm Jeg kunne ikke finde din webshop på din peertube-side eller her, men jeg fandt den på Kagi. Måske skulle du dele den lidt mere 🙂 . Har bestilt godt ind til forårets tomatdyrkning.

https://ringholm.dk/shop/

P 1 Reply Last reply
                  0
                  • larshenriksen@mastodon.nuL larshenriksen@mastodon.nu

@rasmus91 @jeppe @peter_ringholm Alle lærere er da pr. definition influencere - forhåbentlig!

peter_ringholm@expressional.socialP This user is from outside of this forum
                    peter_ringholm@expressional.socialP This user is from outside of this forum
                    peter_ringholm@expressional.social
                    wrote sidst redigeret af

@LarsHenriksen @rasmus91 @jeppe

Jeg ser det som en tegn på sygeliggørelsen af vores medieforbrug. Der er altid profit i fokus, der først gav os clickbait og nu AI genereret skrald. Deraf det negative i begrebet. Men det burde ikke være sådan, jeg elsker at lære fra mig, det er vel kernebegrebet af at influerer. Så jeg må nok bare erkende min titel, haha... Tak for de pæne ord. Mit mantra er at jeg kun laver noget, som jeg selv har lyst til at se.

1 Reply Last reply
                    0

@peter_ringholm Jeg kunne ikke finde din webshop på din peertube-side eller her, men jeg fandt den på Kagi. Måske skulle du dele den lidt mere 🙂 . Har bestilt godt ind til forårets tomatdyrkning.

https://ringholm.dk/shop/

wrote sidst redigeret af
                      Tak @jeppe@uddannelse.social - jeg er stadig lidt ny i fediverset, aner ikke hvad kagi er 🙂 Men tak for tilliden, jeg har sendt pakken - håber du får en fantastisk høst!
                      jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
                      0
                        Tak @jeppe@uddannelse.social - jeg er stadig lidt ny i fediverset, aner ikke hvad kagi er 🙂 Men tak for tilliden, jeg har sendt pakken - håber du får en fantastisk høst!
                        jeppe@uddannelse.social
                        wrote sidst redigeret af

@peter_ringholm Undskyld! https://kagi.com er en søgemaskine der koster penge at bruge - så bliver man fri for reklamer. Den har også gode chatbot- og oversættelsesfunktioner.

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.