Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Det er sjældent jeg er på Facebook, og hver gang jeg er, bliver jeg mindet om hvorfor.

Det er sjældent jeg er på Facebook, og hver gang jeg er, bliver jeg mindet om hvorfor.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
8 Indlæg 4 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • maiathecyberwitch@helvede.netM This user is from outside of this forum
    maiathecyberwitch@helvede.netM This user is from outside of this forum
    maiathecyberwitch@helvede.net
    wrote sidst redigeret af maiathecyberwitch@helvede.net

Det er sjældent jeg er på Facebook, og hver gang jeg er, bliver jeg mindet om hvorfor.
    I dag dukkede en *betalt* annonce fra Magnus G. Barsøe op i mit feed, hvor han harcelerer over "radikalisering og militariseringen" (sic!) af de pro-palæstinensiske demonstrationer og hvordan "den sekteriske venstrefløj" også ødelægger klimadagsordenen.
    Jeg vil ikke engang gå ind i hvor absurd en anklage det er, at påstå at de demoer er "militariserede", fordi Barsøe forarges over bestemte sloganer.

🧵

maiathecyberwitch@helvede.netM S 2 Replies Last reply
    1
    0
    • maiathecyberwitch@helvede.netM maiathecyberwitch@helvede.net

I dag dukkede en *betalt* annonce fra Magnus G. Barsøe op i mit feed, hvor han harcelerer over "radikalisering og militariseringen" (sic!) af de pro-palæstinensiske demonstrationer og hvordan "den sekteriske venstrefløj" også ødelægger klimadagsordenen.
      Jeg vil ikke engang gå ind i hvor absurd en anklage det er, at påstå at de demoer er "militariserede", fordi Barsøe forarges over bestemte sloganer.

🧵

wrote sidst redigeret af

Jeg synes derimod det er påfaldende hvordan han og andre Socialdemokrater reagerer efter deres spidskandidat i Københavns Kommune møder hård kritik for sin manglende indsats for Palæstina; https://www.dr.dk/nyheder/politik/line-barfod-i-haardt-angreb-mod-pernille-rosenkrantz-theil-paa-den-forkerte-side-af

alle går ud og vrider hænder over *tonen*. Se f.eks. Ida Aukens opslag. Rosenkrantz-Theil kan ikke engang forsvare sig selv...

https://www.facebook.com/ida.auken/posts/pfbid02GNmxj133L3gkUHwShMpQXqeSeugGLP2XdFR3ktH6jGFfQwU34hgjjdoc9MQSUdzXl

maiathecyberwitch@helvede.netM kramse@helvede.netK 2 Replies Last reply
      1
      0

Jeg synes derimod det er påfaldende hvordan han og andre Socialdemokrater reagerer efter deres spidskandidat i Københavns Kommune møder hård kritik for sin manglende indsats for Palæstina; https://www.dr.dk/nyheder/politik/line-barfod-i-haardt-angreb-mod-pernille-rosenkrantz-theil-paa-den-forkerte-side-af

alle går ud og vrider hænder over *tonen*. Se f.eks. Ida Aukens opslag. Rosenkrantz-Theil kan ikke engang forsvare sig selv...

https://www.facebook.com/ida.auken/posts/pfbid02GNmxj133L3gkUHwShMpQXqeSeugGLP2XdFR3ktH6jGFfQwU34hgjjdoc9MQSUdzXl

wrote sidst redigeret af maiathecyberwitch@helvede.net

Det er ikke noget nyt!

Fokus på tonen er altid en distraktion fra indholdet, og historien viser os at bevægelser for retfærdighed ikke vandt terræn ved at tale pænt.

Kvinder fik f.eks. ikke stemmeret ved at bede pænt, selvom det virker til mange tror det? https://www.bbc.com/culture/article/20240307-in-history-suffragettes-speak-about-direct-action-and-their-brutal-treatment

Nøjes man med den pæne tone, er man nemmere at ignorere, magthaverne kan sige de har lyttet til en, og så kan de ellers makulere ens forslag, uanset om de handler om klimakollaps eller folkedrab.

maiathecyberwitch@helvede.netM 1 Reply Last reply
        3
        0

🧵

S This user is from outside of this forum
          S This user is from outside of this forum
          svuorela@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch I øvrigt. Jo mere jeg følger med i kommunalpolitik i København. Jo mindre har jeg egentlig lyst til at stemme på nogen som helst. Jo. Jeg skal nok. Men hvor?

1 Reply Last reply
          0

Det er ikke noget nyt!

Fokus på tonen er altid en distraktion fra indholdet, og historien viser os at bevægelser for retfærdighed ikke vandt terræn ved at tale pænt.

Kvinder fik f.eks. ikke stemmeret ved at bede pænt, selvom det virker til mange tror det? https://www.bbc.com/culture/article/20240307-in-history-suffragettes-speak-about-direct-action-and-their-brutal-treatment

Nøjes man med den pæne tone, er man nemmere at ignorere, magthaverne kan sige de har lyttet til en, og så kan de ellers makulere ens forslag, uanset om de handler om klimakollaps eller folkedrab.

wrote sidst redigeret af

Om man siger det i en pæn tone eller ej, er faktum at Socialdemokratiet svigter klimaet, ligesom de har svigtet Palæstina og Danmarks respekt for international ret.

Deres folketingsmedlemmer har gang på gang stemt imod anerkendelse af Palæstina som stat og våbenembargo mod Israel, de har lokalpolitikere der griber ind i kulturlivet for at forhindre støtte til Palæstina, de våbengør terror- og hadparagrafer til at smæde den pro-palæstinensiske bevægelse. Det her er alt sammen veldokumenteret.

maiathecyberwitch@helvede.netM 1 Reply Last reply
            1
            0

Om man siger det i en pæn tone eller ej, er faktum at Socialdemokratiet svigter klimaet, ligesom de har svigtet Palæstina og Danmarks respekt for international ret.

Deres folketingsmedlemmer har gang på gang stemt imod anerkendelse af Palæstina som stat og våbenembargo mod Israel, de har lokalpolitikere der griber ind i kulturlivet for at forhindre støtte til Palæstina, de våbengør terror- og hadparagrafer til at smæde den pro-palæstinensiske bevægelse. Det her er alt sammen veldokumenteret.

wrote sidst redigeret af

I stedet for at bruge penge på at annoncere lange skriv om hvor splittende det er at gå på gaden og kræve stop for folkemord eller lange posts om hvor strengt det er at kritisere Rosenkrantz Theil, så skulle politikernee måske prøve at vende rådene lidt indad.

Det mindst splittende og sobre at *gøre* ville være at de brugte deres magt og indflydelse på at få stoppet våbensalg til Israel, lagde pres på EU for at gøre det samme og donerede deres annoncekroner til UNWRA eller Læger uden Grænser

hunspirillen@helvede.netH 1 Reply Last reply
              2
              0
              • anderslund@expressional.socialA anderslund@expressional.social shared this topic
                pelle@veganism.socialP pelle@veganism.social shared this topic

kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                kramse@helvede.netK This user is from outside of this forum
                kramse@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch jeg er helt overbevist om at de koordinerer drejebogen

Jeg var til høringen igår i REU omPET lov

Der var det tydeligt at Bjørn Brandenborg (tåben) var sat til at stille spørgsmål og være provokerende.

Mens ministeren Peter Hummelgaard kunne nikke sagligt og alvorligt, mens han ignorerede de fleste indlæg.

Det er snart værre end paradise hotel

1 Reply Last reply
                1
                0
                • maiathecyberwitch@helvede.netM maiathecyberwitch@helvede.net shared this topic

I stedet for at bruge penge på at annoncere lange skriv om hvor splittende det er at gå på gaden og kræve stop for folkemord eller lange posts om hvor strengt det er at kritisere Rosenkrantz Theil, så skulle politikernee måske prøve at vende rådene lidt indad.

Det mindst splittende og sobre at *gøre* ville være at de brugte deres magt og indflydelse på at få stoppet våbensalg til Israel, lagde pres på EU for at gøre det samme og donerede deres annoncekroner til UNWRA eller Læger uden Grænser

hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.netH This user is from outside of this forum
                  hunspirillen@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@maiathecyberwitch Men så bliver de uvenner med Partilinien. Og det er dén, det bestemmer.

1 Reply Last reply
                  0
                  • marcusxms@helvede.netM marcusxms@helvede.net shared this topic
                    jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.