#Havehøst uge 28. Det er stokrosetid!
-
#Havehøst uge 28. Det er stokrosetid! Stokroserne tager over fra opiumsvalmuerne, og lige som med valmuerne har jeg dårlig erfaring med at så købte frø i potter. Det der virker for mig er at høste modne frø i haven (en andens have hvis du ikke har dem selv) og kaste dem over skulderen ind i et bed jeg gerne vil have dem i. Ulempen er selvfølgelig at jeg ikke ved hvilken farve de har før de blomstre om 2-3 år. Men jeg har aldrig set en stokrose som var dissideret grim og min have er ikke mere farvekoordineret end jeg er villig til at gamble med harmonien i haven.
-
#Havehøst uge 28. Det er stokrosetid! Stokroserne tager over fra opiumsvalmuerne, og lige som med valmuerne har jeg dårlig erfaring med at så købte frø i potter. Det der virker for mig er at høste modne frø i haven (en andens have hvis du ikke har dem selv) og kaste dem over skulderen ind i et bed jeg gerne vil have dem i. Ulempen er selvfølgelig at jeg ikke ved hvilken farve de har før de blomstre om 2-3 år. Men jeg har aldrig set en stokrose som var dissideret grim og min have er ikke mere farvekoordineret end jeg er villig til at gamble med harmonien i haven.
Flere stokroser.
-
Flere stokroser.
@pms og de er pæne.
-
@pms og de er pæne.
@Koefoed nemlig og bierne kan lide dem.
-
@Koefoed nemlig og bierne kan lide dem.
-
@Koefoed @mok0 er det de samme individer som har vokset i årevis langs muren? Stokroser ældes og dør til sidst. Hvis betingelserne for at spire og etablere sig er ændret (fx hvis man har fået en tæt tagrende, eller renset den så den ikke løber over) kan det påvirke rekrutteringen af nye individer. Det kan også være at forårstørken er for voldsom for dem nu der hvor de står?
-
@pms Så smukt
-
B bettina@mastodon.nu shared this topic