Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Dagens første event er at være tilskuer til et TechMonopol med dilemmaer om hverdagens brug af teknologi.

Dagens første event er at være tilskuer til et TechMonopol med dilemmaer om hverdagens brug af teknologi.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
folkekoefoed
8 Indlæg 3 Posters 13 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
    koefoed@helvede.netK This user is from outside of this forum
    koefoed@helvede.net
    wrote sidst redigeret af

Dagens første event er at være tilskuer til et TechMonopol med dilemmaer om hverdagens brug af teknologi. Arrangørerne har interviewet folk om de dilemmaer de møder i hverdagen mht teknologi. Vi har fået stemmekort. #folkeKoefoed

koefoed@helvede.netK 1 Reply Last reply
    0
    • koefoed@helvede.netK koefoed@helvede.net

Dagens første event er at være tilskuer til et TechMonopol med dilemmaer om hverdagens brug af teknologi. Arrangørerne har interviewet folk om de dilemmaer de møder i hverdagen mht teknologi. Vi har fået stemmekort. #folkeKoefoed

koefoed@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

> den her debat er min afdelings uddannelser 1:1, og det er fedt at se det omsat til konkret samtale og hverdagsrelevans for dem, der lytter med: hvorfor og hvorfor ikke skal/kan man bruge BigTechs platforme; hvad er forholdet mellem digital aktivisme og strukturelt, politisk ansvar; kan man overhovedet tage individuelt ansvar og dermed skyld.
      Moderator Mikkel har læst informationsvidenskab 🙂 #folkeKoefoed

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
      0

> den her debat er min afdelings uddannelser 1:1, og det er fedt at se det omsat til konkret samtale og hverdagsrelevans for dem, der lytter med: hvorfor og hvorfor ikke skal/kan man bruge BigTechs platforme; hvad er forholdet mellem digital aktivisme og strukturelt, politisk ansvar; kan man overhovedet tage individuelt ansvar og dermed skyld.
        Moderator Mikkel har læst informationsvidenskab 🙂 #folkeKoefoed

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
        jeppe@uddannelse.social
        wrote sidst redigeret af

@Koefoed er Stine liv Johansen ikke positivt indstillet over for teknologi og techgiganter? Synes ikke jeg har hørt hende formulere kritik. Fedt hvis hun gør det.

0
        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@Koefoed er Stine liv Johansen ikke positivt indstillet over for teknologi og techgiganter? Synes ikke jeg har hørt hende formulere kritik. Fedt hvis hun gør det.

koefoed@helvede.net
          wrote sidst redigeret af

@jeppe Hun insisterer IMO altid på at det er svært at have samtalen om mediebrug som om at det kan være sort/hvidt eller enten/eller.
          Her fx om om man kan stoppe med at bruge Messenger og andre SoMe platforme, hvor at hun siger at det eneste, der for alvor vil hjælpe, og noget bør gøres, er den store politiske hammer, og at aldersverifikation ikke er den hammer. Men indtil da er det jo svært som individ at gøre noget når alt omkring en er indrettet på at det findes.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
          0

@jeppe Hun insisterer IMO altid på at det er svært at have samtalen om mediebrug som om at det kan være sort/hvidt eller enten/eller.
            Her fx om om man kan stoppe med at bruge Messenger og andre SoMe platforme, hvor at hun siger at det eneste, der for alvor vil hjælpe, og noget bør gøres, er den store politiske hammer, og at aldersverifikation ikke er den hammer. Men indtil da er det jo svært som individ at gøre noget når alt omkring en er indrettet på at det findes.

jeppe@uddannelse.social
            wrote sidst redigeret af

@Koefoed ja, men hun et jo ikke (bare) individ, hun er forsker med en stor platform. Så hun ville kunne oplyse politikerne og borgerne om alvoren ved ikke at tage de store hamre i brug.

0
            • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

@Koefoed ja, men hun et jo ikke (bare) individ, hun er forsker med en stor platform. Så hun ville kunne oplyse politikerne og borgerne om alvoren ved ikke at tage de store hamre i brug.

koefoed@helvede.net
              wrote sidst redigeret af

@jeppe jeg synes at du tillægger hende en position hun ikke har. Som jeg forstår Stine er hun imod forbud af digital teknologi, for meget bedre regulering, og så er hun vidende om hvad børn og unge gør, herunder har hun en klar holdning til at man skal tale med sin Ungdom samt styrke deres evne til at navigere i de strukturer, der findes.

jeppe@uddannelse.socialJ tokeriis@helvede.netT 2 Replies Last reply
              0

@jeppe jeg synes at du tillægger hende en position hun ikke har. Som jeg forstår Stine er hun imod forbud af digital teknologi, for meget bedre regulering, og så er hun vidende om hvad børn og unge gør, herunder har hun en klar holdning til at man skal tale med sin Ungdom samt styrke deres evne til at navigere i de strukturer, der findes.

jeppe@uddannelse.social
                wrote sidst redigeret af

@Koefoed ja, jeg bygger min opfattelse på meget svagt fundament. Så se gerne bort fra mine påstande.

1 Reply Last reply
                0

tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                  tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                  tokeriis@helvede.net
                  wrote sidst redigeret af

@Koefoed @jeppe Hendes forskning har været superinspirerende og jeg har været meget enig med hende - men jeg er selv rykket derhen, at jeg mener hendes redelige, afbalancerede insisteren ikke gavner i den ret alvorlige situation vi står i.

1 Reply Last reply
                  0
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.