Får en email fra en studerende: "Hej, nu skal vi jo til at bruge tofaktorsautentifikation for at logge ind på kursusplatformen, men, æh...
-
Får en email fra en studerende: "Hej, nu skal vi jo til at bruge tofaktorsautentifikation for at logge ind på kursusplatformen, men, æh... jeg har ikke, og vil ikke have en smartphone, som IT-afdelingen kræver for at bruge 2FA. Kan universitetet kræve at jeg bruger en smartphone?"
Og nu har jeg lyst til at sløjfe hele kurset og danne en privatlivsguerilla på jobbet i stedet.
-
Får en email fra en studerende: "Hej, nu skal vi jo til at bruge tofaktorsautentifikation for at logge ind på kursusplatformen, men, æh... jeg har ikke, og vil ikke have en smartphone, som IT-afdelingen kræver for at bruge 2FA. Kan universitetet kræve at jeg bruger en smartphone?"
Og nu har jeg lyst til at sløjfe hele kurset og danne en privatlivsguerilla på jobbet i stedet.
@fanden Det burde ikke være lovligt, at det skal være eneste mulighed.
-
@fanden Det burde ikke være lovligt, at det skal være eneste mulighed.
@tokeriis Jeg er ret sikker på, at uni skal tilbyde lige vilkår, men samtidig ved jeg også at IT-afdelingen udelukkende supporter på Microsoft-produkter, så

-
@tokeriis Jeg er ret sikker på, at uni skal tilbyde lige vilkår, men samtidig ved jeg også at IT-afdelingen udelukkende supporter på Microsoft-produkter, så

@fanden En af grundene til at jeg er glad for ikke længere at være på uni.
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@fanden En af grundene til at jeg er glad for ikke længere at være på uni.
@tokeriis Yass-s-s
-
@fanden uhh den er jo svær
Der er mange steder vores passwords bliver lækket. MFA ER jo løsningen
Typisk er det jo så arbejdspladsen der udleverer noget, tlf eller dims.
Jeg har ikke et godt input her.
Hvor længe har det været annonceret?
-
@fanden uhh den er jo svær
Der er mange steder vores passwords bliver lækket. MFA ER jo løsningen
Typisk er det jo så arbejdspladsen der udleverer noget, tlf eller dims.
Jeg har ikke et godt input her.
Hvor længe har det været annonceret?
@kramse Uh, det kan jeg ikke huske. Det har nok været på vej siden starten af september, så den studerende er ude i sidste øjeblik med sine indvendinger. Det hjælper jo ikke ligefrem processen.
Som sagt andetsteds prøver jeg at løse problemet med IT-afdelingens (halvhjertede) hjælp.
-
Dette indlæg er slettet! -
Dette indlæg er slettet!
@simonjust Ja, det ville jo være smart, ikke? Men
-
@simonjust Ja, det ville jo være smart, ikke? Men
Dette indlæg er slettet! -
M mthaastrup@helvede.net shared this topic
-
@fanden jeg har fantaseret længe over øjeblikket hvor jeg får brug for at sende en lignende mail... variationer af
"hvor og hvornår kan jeg afhente den smartphone så..."
"spændende, hvordan kobler jeg min yubikey på?"
"rend mig"
"du bedes begrænse al fremtidig kontakt til at gå gennem min tillidsperson"
"vent lige, jeg skal lige fortælle min journalist-ven om den her skøre samtale" -
T tokeriis@helvede.net shared this topic