Har indledt en ellers forventeligt god weekend - med kæresten der har fået ferie i dag (og er på vej), og barnet der bliver 10 år på søndag - ganske dumt ved at tabe en åben flaske rapsolie på gulvet.
-
@MThaastrup En eller anden dag bør jeg prøve at skrive ned, hvad jeg oplever, at der sker, når jeg har den slags "fotografiske hukommelse".
Hvis jeg f.eks. tænker på "et bord", så sker der en form for "superimposition" , hvor mit synssystem ganske vist ser øjnenes registreringer, men samtidigt "ser" bordet, blot sidder synsoplevelsen bag øjnene.
Det samme sker for mine beslutningsprocesser: "Bagved" synsfeltet ligger der en gammeldags transparensfilm med et beslutningslandskab.
@wolf Det lyder vildt! Mon man kunne illustrere det på nogen måde? Jeg kan ikke selv forestille mig det, men synes det er virkelig interessant at vi kan se og huske på forskellige måder. @MThaastrup
-
@wolf Det lyder vildt! Mon man kunne illustrere det på nogen måde? Jeg kan ikke selv forestille mig det, men synes det er virkelig interessant at vi kan se og huske på forskellige måder. @MThaastrup
@tanyakaroli @wolf enig, det ville også være virkelig interessant at få indblik
-
@MThaastrup åh, stakkels dig! Jeg ville sætte mig ned i et hjørne og tude, hvis det skete for mig … jeg håber du får hjælp og trøst snart, og kan nøjes med at tørre det værste op nu.
@ondekvinde Jeg gjorde rent. Det er overstået. Men FFS.
-
@ondekvinde Jeg gjorde rent. Det er overstået. Men FFS.
@MThaastrup Edderbroderemig træls!!!
-
@tanyakaroli @wolf enig, det ville også være virkelig interessant at få indblik
@MThaastrup @tanyakaroli Men bøvlet at beskrive, når man ikke kender normaliteten.
Mit penny-drop moment var et interview ved Temple Grandins første bog for mange år siden: Nogle menneskers high-level hjerne har alt for direkte kontakt til deres low-level hjerne.
Med fare for at more sig med mit navn og varulve, så var hendes pointe, at nogle af os udgør en form for "krydsfelt" mellem mennesker og dyr. Jeg kan i hvert fald følge hendes observation om at føle sig som et dyr i en menneskeverden.
-
@MThaastrup Edderbroderemig træls!!!
@ondekvinde Ja

-
@MThaastrup @ondekvinde Helt forfærdeligt. Den slags sker altid på de mest ubejlige tidspunkter/når man er godt træt og færdig med alt det andet.
God weekend!
-
Har indledt en ellers forventeligt god weekend - med kæresten der har fået ferie i dag (og er på vej), og barnet der bliver 10 år på søndag - ganske dumt ved at tabe en åben flaske rapsolie på gulvet.
Jeg har nu måttet gøre halvdelen af et ellers i forvejen rent køkken, et gangareal, små hjørner af gulvet i entre og det ene badeværelse samt et hjørne af stuegulvet rent. Igen.
0/10 anbefaler oplevelsen

@MThaastrup For pokker! Der må bandes.
Engang smadrede jeg en ølflaske i mit bryggers. Det tog SÅ mange vaske af både gulv, skabe og vægge, før stanken forsvandt. Kan nærmest ikke forestille mig, hvor svært olie er at få væk.
-
@MThaastrup @ondekvinde Helt forfærdeligt. Den slags sker altid på de mest ubejlige tidspunkter/når man er godt træt og færdig med alt det andet.
God weekend!
@tokeriis @ondekvinde Tak!
-
@MThaastrup For pokker! Der må bandes.
Engang smadrede jeg en ølflaske i mit bryggers. Det tog SÅ mange vaske af både gulv, skabe og vægge, før stanken forsvandt. Kan nærmest ikke forestille mig, hvor svært olie er at få væk.
@Camlarsch Øl lyder ikke ret meget mindre rædselsfuldt
. -
@Camlarsch Øl lyder ikke ret meget mindre rædselsfuldt
.@MThaastrup Det var SÅ træls!
-
@MThaastrup Det var SÅ træls!
@Camlarsch hop til mig i mit sabbatår før uni. Nogen smadrede en flaske små grå bag kassen i SuperBrugsen, hvor jeg var kasseassistent. Jeg har engang fået ALT for mange små grå. Jeg måtte sygemeldes af lugten resten af dagen

-
@Camlarsch hop til mig i mit sabbatår før uni. Nogen smadrede en flaske små grå bag kassen i SuperBrugsen, hvor jeg var kasseassistent. Jeg har engang fået ALT for mange små grå. Jeg måtte sygemeldes af lugten resten af dagen

@MThaastrup aaadr! Den slags lugte kan være så belastende.