Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg forstår at der er meget furore over at forpersonen for Cyklistforbundet har påpeget kønsskævheden i hvordan der ryddes sne.

Jeg forstår at der er meget furore over at forpersonen for Cyklistforbundet har påpeget kønsskævheden i hvordan der ryddes sne.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkpoldktrp
5 Indlæg 3 Posters 8 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
    sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
    sorenhave@mastodon.nu
    wrote sidst redigeret af

Jeg forstår at der er meget furore over at forpersonen for Cyklistforbundet har påpeget kønsskævheden i hvordan der ryddes sne.

For år tilbage kunne jeg måske også have kommenteret ‘at det lyder noget søgt’.

Men så omkring 2018-2019 blev jeg woke. Min ‘rejse’ kan læses i denne eksporterede Twitter-tråd: https://twitter-thread.com/t/1761421518955798719

Undervejs kan du se dette stykke grafik som jeg lavede til Trine Bramsen, da hun var både Transport- og Ligestillingsminister, for at vise sammenhængen. #dkpol #dktrp

sorenhave@mastodon.nuS 1 Reply Last reply
    0
    • sorenhave@mastodon.nuS sorenhave@mastodon.nu

For år tilbage kunne jeg måske også have kommenteret ‘at det lyder noget søgt’.

Men så omkring 2018-2019 blev jeg woke. Min ‘rejse’ kan læses i denne eksporterede Twitter-tråd: https://twitter-thread.com/t/1761421518955798719

Undervejs kan du se dette stykke grafik som jeg lavede til Trine Bramsen, da hun var både Transport- og Ligestillingsminister, for at vise sammenhængen. #dkpol #dktrp

sorenhave@mastodon.nu
      wrote sidst redigeret af

Og ift transportministerens rolle kan man bare konstatere at mens både cykelstrategi og opfølgning på anbefalinger om kollektiv transport er syltet, så skorter det ikke på anlægslove mht. motorvejsudvidelser.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE19019738/transportminister-afviser-at-gaa-ind-i-snerydningssag-trods-koensdebat/?fp-exp=60740012&fp-alg=607400122 #dktrp #dkpol #dkgreen

mikill@mastodon.worldM 1 Reply Last reply
      0

Og ift transportministerens rolle kan man bare konstatere at mens både cykelstrategi og opfølgning på anbefalinger om kollektiv transport er syltet, så skorter det ikke på anlægslove mht. motorvejsudvidelser.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE19019738/transportminister-afviser-at-gaa-ind-i-snerydningssag-trods-koensdebat/?fp-exp=60740012&fp-alg=607400122 #dktrp #dkpol #dkgreen

mikill@mastodon.worldM This user is from outside of this forum
        mikill@mastodon.worldM This user is from outside of this forum
        mikill@mastodon.world
        wrote sidst redigeret af

@sorenhave Handler furoren mon ikke især om, at mange godt kan anerkende, at snerydning kan have kønnede konsekvenser uden at mene, at der ligger en bevidst kønsdiskrimination bag? At det altså i høj grad handler om, hvordan man forstår ordet “sexistisk”, som for mange nok antyder, at der sidder nogen med et ønske om en målrettet forskelsbehandling af det ene køn? Lidt på samme måde kalder de fleste det jo heller ikke sexistisk, at dem, der arbejder med at rydde sneen, overvejende er mænd.

sorenhave@mastodon.nuS 1 Reply Last reply
        0
        • mikill@mastodon.worldM mikill@mastodon.world

@sorenhave Handler furoren mon ikke især om, at mange godt kan anerkende, at snerydning kan have kønnede konsekvenser uden at mene, at der ligger en bevidst kønsdiskrimination bag? At det altså i høj grad handler om, hvordan man forstår ordet “sexistisk”, som for mange nok antyder, at der sidder nogen med et ønske om en målrettet forskelsbehandling af det ene køn? Lidt på samme måde kalder de fleste det jo heller ikke sexistisk, at dem, der arbejder med at rydde sneen, overvejende er mænd.

sorenhave@mastodon.nu
          wrote sidst redigeret af

@mikill Jo, det tror jeg du har helt ret i.

Og selvom man prøver i sin kommunikation at være tydelig om at man taler om *effekten*, ikke *hensigten*, så kan mange overhøre den distinktion.

Og hvis så medier og/eller politikere som har interesse i at skabe kant/konflikt går ind og skarpvinkler, så bliver det for alvor svært at have en samtale.

reynir@social.data.coopR 1 Reply Last reply
          0

@mikill Jo, det tror jeg du har helt ret i.

Og selvom man prøver i sin kommunikation at være tydelig om at man taler om *effekten*, ikke *hensigten*, så kan mange overhøre den distinktion.

Og hvis så medier og/eller politikere som har interesse i at skabe kant/konflikt går ind og skarpvinkler, så bliver det for alvor svært at have en samtale.

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
            reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
            reynir@social.data.coop
            wrote sidst redigeret af

@mikill @sorenhave jeg tror ikke jeg har hørt nogen sige at det er *bevidst* sexistisk.

1 Reply Last reply
            0
            Svar
            • Svar som emne
            Login for at svare
            • Ældste til nyeste
            • Nyeste til ældste
            • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.