Nyt fra Matrix-filmfronten
-
@simonjust @pmakholm sense8 er en af de bedste serier nogensinde.
-
@simonjust @pmakholm sense8 er en af de bedste serier nogensinde.
-
@fanden @reynir @simonjust ja, det tænker jeg. Om hvordan firmaerne der laver maskinerne havde rivende udvikling og vækst, fik politikerne til at gå med på at fjerne lovgivning der stod i vejen, befolkningen var splittet i dem der støttede maskinerne og dem der var imod. Det er helt oplagt!
@fanden @reynir @simonjust kunne være sjovt at se folk være sådan helt "Maskinerne er bare et værktøj - de gør mig langt mere effektiv i mit arbejde." i konteksten af at være en prequel til The Matrix.

-
@benjaminlj @reynir Det håber jeg, og hvis den så får samme kreative vildskab, som der var i den oprindelige Matrix, så kunne de godt gå hen og redde franchisen.
De laver så nok "et Disney-move" og forsøger at åbne prequel-historien så meget op, at de kan tærske langhalm på flere historier, de næste 50 år

@simonjust @reynir lyder meget sandsynligt!
-
@simonjust @pmakholm det er den. Jeg genså for nylig.
-
@simonjust @pmakholm jeg har tilsyneladende slet ikke set den 4. Men der er flere skuespillere fra Sense8 med, så måske skulle jeg…
@borup Sens8 er der med alle klonerne af samne kvinde, ikke?
Jeg mindes ikke jeg var helt tilfreds med slutningen, men ellers var det en fed serie.
-
@fanden @reynir @simonjust kunne være sjovt at se folk være sådan helt "Maskinerne er bare et værktøj - de gør mig langt mere effektiv i mit arbejde." i konteksten af at være en prequel til The Matrix.

@benjaminlj @reynir @simonjust ...men ved vi med sikkerhed, at søstrene Wachowski ikke har drukket "AI"-koolaiden?
-
@borup Sens8 er der med alle klonerne af samne kvinde, ikke?
Jeg mindes ikke jeg var helt tilfreds med slutningen, men ellers var det en fed serie.
@pmakholm @simonjust nej ikke den. Jeg kan ikke beskrive uden spoilers. Se den!
-
@simonjust @pmakholm jeg har tilsyneladende slet ikke set den 4. Men der er flere skuespillere fra Sense8 med, så måske skulle jeg…
@borup @simonjust @pmakholm Den er hvad den er. Den er sådan lidt Matrix-udgaven af Avatar. Sådan pænt lavet, sød nok, ok skuespil indimellem, men ikke en banebrydende historie.
Den kan sagtens køre en fredag aften.
-
@pmakholm @simonjust nej ikke den. Jeg kan ikke beskrive uden spoilers. Se den!
@borup Nej, det var åbenbart Orphan Black jeg tænkte på.
-
Ja, Resurrections var i hvert fald frygtelig ringe og den kunne ikke rigtig trække folk i biograferne - fra "WikiPeter":
"The Matrix Resurrections grossed $40.5 million in the United States and Canada, and $118.7 million in other territories for a worldwide total of $159.2 million against a budget of $190 million, making the film a box-office bomb"
Den kan dog sagtens få et langt og godt liv på streamingtjenesterne, så den tjener sig selv hjem alligevel. Men...Mon ikke vi ender som med Terminator, hvor man ser de nye nærmest af pligt og forhåbninger om en flig af noget godt, selvom historien er tyndslidt... (Salvation og Dark Fate var ikke så slemme)
@simonjust Det er i hvert fald nok folk med denne lille forhåbning, der er publikummet; hvem skulle ellers se de film? For "nye" publikummer har arven og baghistorien ingen mening, og for "gamle" publikummer som mig er der ingen grund til at se noget dårligt, blot fordi det er bygget på noget jeg godt kunne li'.
De satser åbenbart på, at denne niche enten er meget stor eller villig til at se filmen mange gange på det grundlag... -
J jwcph@helvede.net shared this topic