Det giver ikke den store lettelse, det her pressemøde, hva’?
-

“We agree to disagree”
#dkpol #grønland #grønlandtilhørergrønlænderne -
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-

“We agree to disagree”
#dkpol #grønland #grønlandtilhørergrønlænderne@tanyakaroli tager det som udtryk for at Løkke og Motzfeld ikke lod sig køre over.
-
@tanyakaroli tager det som udtryk for at Løkke og Motzfeld ikke lod sig køre over.
@jakobtougaard Det tror jeg du har ret i. Men Vance og Rubio har helt tydeligt fortsat Trumps retorik også. Jeg havde et svagt håb om noget lidt mere konstruktivt.
-
@jakobtougaard Det tror jeg du har ret i. Men Vance og Rubio har helt tydeligt fortsat Trumps retorik også. Jeg havde et svagt håb om noget lidt mere konstruktivt.
@tanyakaroli
Så vil de tabe for meget ansigt.
Tror der kommer 3-6 mdr. forhandlinger og så finder man en konstruktiv løsning. Og dermed undgår at nogen taber ansigt. -
@tanyakaroli tager det som udtryk for at Løkke og Motzfeld ikke lod sig køre over.
@jakobtougaard Enig. Og ros til LLR for at bruge ord som ‘completely unacceptable’ og ‘red lines’.
-
@tanyakaroli
Tror der kommer 3-6 mdr. forhandlinger og så finder man en konstruktiv løsning. Og dermed undgår at nogen taber ansigt.@alf149 Det håber jeg godt nok. Jeg tror ikke på egentlig invasion, for det vil militæret næppe være med til, men Trump-administrationen kan lægge pres på os på mange andre måder. Jeg kan ikke finde linket nu, men der var en analytiker der til DR udlagde USA’s ageren over for Danmark og Grønland som en hybridkrig. Og sådan en kan jo tage mange former.
-
@jakobtougaard Enig. Og ros til LLR for at bruge ord som ‘completely unacceptable’ og ‘red lines’.
@sorenhave ja, især “completely unacceptable” var jeg også glad for

@jakobtougaard -
@tanyakaroli
Tror der kommer 3-6 mdr. forhandlinger og så finder man en konstruktiv løsning. Og dermed undgår at nogen taber ansigt.@alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard 3-6 måneder er lang tid i Trump land.
-
@alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard 3-6 måneder er lang tid i Trump land.
@drgroftehauge @alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard Ja, men ikke helt nok til at komme forbi midtvejsvalget derovre.
-
@alf149 Det håber jeg godt nok. Jeg tror ikke på egentlig invasion, for det vil militæret næppe være med til, men Trump-administrationen kan lægge pres på os på mange andre måder. Jeg kan ikke finde linket nu, men der var en analytiker der til DR udlagde USA’s ageren over for Danmark og Grønland som en hybridkrig. Og sådan en kan jo tage mange former.
@tanyakaroli @alf149 @jakobtougaard Kan det have været i Orientering omkring hybridkrig? Tror jeg hørte det dér.
-
@drgroftehauge @alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard Ja, men ikke helt nok til at komme forbi midtvejsvalget derovre.
@tokeriis @drgroftehauge @alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard De fleste jeg taler med her over har ingen tillid til at vi stadig har “valg” til den tid der burde være midtvejsvalg.
-
@tokeriis @drgroftehauge @alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard De fleste jeg taler med her over har ingen tillid til at vi stadig har “valg” til den tid der burde være midtvejsvalg.
-
@philip @drgroftehauge @alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard Det er et kæmpe kæmpe problem og virkelig tragisk. Med det perspektiv du ridser op, så burde alvoren være lige så stor, som for 5. januar-aktivisterne ved sidste kupforsøg. Udenomsparlamentariske midler må omgås med (fredelige) udenomsparlamentariske midler.
-
@philip @drgroftehauge @alf149 @tanyakaroli @jakobtougaard Det er et kæmpe kæmpe problem og virkelig tragisk. Med det perspektiv du ridser op, så burde alvoren være lige så stor, som for 5. januar-aktivisterne ved sidste kupforsøg. Udenomsparlamentariske midler må omgås med (fredelige) udenomsparlamentariske midler.
@tokeriis Ja, det må aldrig blive en mulighed at opgive på forhånd. Det er fint at forestille sig scenarierne så man kan gøre alt for at forhindre de værste udkommer. Men ikke hvis man så tænker at slaget er tabt. Det er alt for meget på spil.
@philip @drgroftehauge @alf149 @jakobtougaard