Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.

Endnu engang sættes der lufthavnsrekord.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
16 Indlæg 7 Posters 45 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • 4nd3rs@mastodon.social4 4nd3rs@mastodon.social

    @Trine_DK WTAF?

    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
    infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
    infonauten@helvede.net
    wrote sidst redigeret af
    #5

    @4nd3rs @Trine_DK "84 procent af de lidt over 1.500 adspurgte i en undersøgelse fra november 2025 erklærer sig helt eller ret enige i, at klimaforandringerne er en alvorlig trussel." Men altså, ikke SÅ alvorlig, åbenbart.

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskerne-ser-i-stor-stil-klimaforandringerne-som-en-alvorlig-trussel

    4nd3rs@mastodon.social4 trine_dk@helvede.netT tokeriis@helvede.netT 3 Replies Last reply
    0
    • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

      @4nd3rs @Trine_DK "84 procent af de lidt over 1.500 adspurgte i en undersøgelse fra november 2025 erklærer sig helt eller ret enige i, at klimaforandringerne er en alvorlig trussel." Men altså, ikke SÅ alvorlig, åbenbart.

      https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskerne-ser-i-stor-stil-klimaforandringerne-som-en-alvorlig-trussel

      4nd3rs@mastodon.social4 This user is from outside of this forum
      4nd3rs@mastodon.social4 This user is from outside of this forum
      4nd3rs@mastodon.social
      wrote sidst redigeret af
      #6

      @infonauten @Trine_DK Hvor er den dér ‘oh-fuck’-knap når man skal bruge den…

      1 Reply Last reply
      0
      • 4nd3rs@mastodon.social4 4nd3rs@mastodon.social

        @Trine_DK WTAF?

        trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
        trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
        trine_dk@helvede.net
        wrote sidst redigeret af
        #7

        @4nd3rs Jamen, ik’?! Helt ærligt.

        1 Reply Last reply
        0
        • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

          @4nd3rs @Trine_DK "84 procent af de lidt over 1.500 adspurgte i en undersøgelse fra november 2025 erklærer sig helt eller ret enige i, at klimaforandringerne er en alvorlig trussel." Men altså, ikke SÅ alvorlig, åbenbart.

          https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskerne-ser-i-stor-stil-klimaforandringerne-som-en-alvorlig-trussel

          trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
          trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
          trine_dk@helvede.net
          wrote sidst redigeret af
          #8

          @infonauten @4nd3rs Bare ikke når det gælder ferien, åbenbart, eller flyrejser i det hele taget, for frekvensen for indenrigsflyvninger er også steget voldsomt.

          infonauten@helvede.netI mjj@mstdn.dkM 2 Replies Last reply
          0
          • boab@mastodon.gamedev.placeB boab@mastodon.gamedev.place

            @Trine_DK Danskerne kræver klima handling NU! (Lige efter denne ferie som jeg altså har fortjent)

            trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
            trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
            trine_dk@helvede.net
            wrote sidst redigeret af
            #9

            @boab Præcis. 🙄

            1 Reply Last reply
            0
            • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

              @4nd3rs @Trine_DK "84 procent af de lidt over 1.500 adspurgte i en undersøgelse fra november 2025 erklærer sig helt eller ret enige i, at klimaforandringerne er en alvorlig trussel." Men altså, ikke SÅ alvorlig, åbenbart.

              https://www.dr.dk/nyheder/indland/danskerne-ser-i-stor-stil-klimaforandringerne-som-en-alvorlig-trussel

              tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
              tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
              tokeriis@helvede.net
              wrote sidst redigeret af
              #10

              @infonauten @4nd3rs @Trine_DK Det spejler i høj grad min oplevelse med mange venner, bekendte og naboer. Man er meget bevidst om klimaet, stemmer efter det, affaldssorterer, køber frilandskød og elbiler, men flyver glad verden rundt, for personlig tilfredsstillelse vejer altid højere når det gælder ferie.

              Min konklusion er, at vi implicit ønsker at blive tugtet af en voksen, som i vores eget bedste forhøjer afgifterne på flyrejser.

              1 Reply Last reply
              0
              • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

                @infonauten @4nd3rs Bare ikke når det gælder ferien, åbenbart, eller flyrejser i det hele taget, for frekvensen for indenrigsflyvninger er også steget voldsomt.

                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                infonauten@helvede.net
                wrote sidst redigeret af
                #11

                @Trine_DK @4nd3rs Jeg tror at konsekvensberegning er mega svært, og klimaforandringer er stadig relativt abstrakte for mange mennesker i deres daglige liv. Og forandring af en selv og ens vaner er noget af det sværeste for mange mennesker, også fordi det i nogle tilfælde også indebærer eksistentielle spørgsmål, "hvem er jeg, hvis jeg ikke er en der [flyver på ferie / spise kød / xyz]".

                4nd3rs@mastodon.social4 trine_dk@helvede.netT 2 Replies Last reply
                0
                • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                  @Trine_DK @4nd3rs Jeg tror at konsekvensberegning er mega svært, og klimaforandringer er stadig relativt abstrakte for mange mennesker i deres daglige liv. Og forandring af en selv og ens vaner er noget af det sværeste for mange mennesker, også fordi det i nogle tilfælde også indebærer eksistentielle spørgsmål, "hvem er jeg, hvis jeg ikke er en der [flyver på ferie / spise kød / xyz]".

                  4nd3rs@mastodon.social4 This user is from outside of this forum
                  4nd3rs@mastodon.social4 This user is from outside of this forum
                  4nd3rs@mastodon.social
                  wrote sidst redigeret af
                  #12

                  @infonauten @Trine_DK Enig – men hvor ville det være fantastisk hvis flere fandt en identitet i “jeg er en som ikke flyver eller spiser kød” – eller, endnu bedre, i “jeg er en som spiser planter, cykler og kører tog” 😃

                  infonauten@helvede.netI 1 Reply Last reply
                  0
                  • infonauten@helvede.netI infonauten@helvede.net

                    @Trine_DK @4nd3rs Jeg tror at konsekvensberegning er mega svært, og klimaforandringer er stadig relativt abstrakte for mange mennesker i deres daglige liv. Og forandring af en selv og ens vaner er noget af det sværeste for mange mennesker, også fordi det i nogle tilfælde også indebærer eksistentielle spørgsmål, "hvem er jeg, hvis jeg ikke er en der [flyver på ferie / spise kød / xyz]".

                    trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
                    trine_dk@helvede.netT This user is from outside of this forum
                    trine_dk@helvede.net
                    wrote sidst redigeret af
                    #13

                    @infonauten @4nd3rs Hm, det kan du godt have ret i. For nogle er den forandring sværere end andre.

                    For at sætte det på spidsen, så tror jeg f.eks. ikke min far kunne finde ud af, hvem han var, hvis han ikke var ham festaben der drak en masse alkohol.

                    Men det er bare vildt at flere og flere flyver, mere og mere. Det er jo ikke status quo vi snakker om.
                    Hvis det så bare var det.

                    tokeriis@helvede.netT 1 Reply Last reply
                    0
                    • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

                      @infonauten @4nd3rs Bare ikke når det gælder ferien, åbenbart, eller flyrejser i det hele taget, for frekvensen for indenrigsflyvninger er også steget voldsomt.

                      mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
                      mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
                      mjj@mstdn.dk
                      wrote sidst redigeret af
                      #14

                      @Trine_DK @infonauten @4nd3rs Stigende indenrigsflyvninger læser jeg som en kras DSB-kritik også.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • 4nd3rs@mastodon.social4 4nd3rs@mastodon.social

                        @infonauten @Trine_DK Enig – men hvor ville det være fantastisk hvis flere fandt en identitet i “jeg er en som ikke flyver eller spiser kød” – eller, endnu bedre, i “jeg er en som spiser planter, cykler og kører tog” 😃

                        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                        infonauten@helvede.netI This user is from outside of this forum
                        infonauten@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af
                        #15

                        @4nd3rs @Trine_DK Jeg er helt enig. Jeg tror på at man kan skubbe til det ved at fortælle om sin fantastisk togrejse, ved at servere awesome vegetarmad for sine gæster (og fortælle hvor nemt og billigt det var), ved 1000 ting. Men det er en langsommelig proces, og vi har nok desværre ikke den tid. Som @tokeriis siger, så skal der nok en voksen til.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • trine_dk@helvede.netT trine_dk@helvede.net

                          @infonauten @4nd3rs Hm, det kan du godt have ret i. For nogle er den forandring sværere end andre.

                          For at sætte det på spidsen, så tror jeg f.eks. ikke min far kunne finde ud af, hvem han var, hvis han ikke var ham festaben der drak en masse alkohol.

                          Men det er bare vildt at flere og flere flyver, mere og mere. Det er jo ikke status quo vi snakker om.
                          Hvis det så bare var det.

                          tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                          tokeriis@helvede.netT This user is from outside of this forum
                          tokeriis@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af
                          #16

                          @Trine_DK @infonauten @4nd3rs De fleste jeg kender ved udmærket godt at klimaet er helt på vej den gale vej og at de burde - de er kloge og kan indse det, selvom det er abstrakt, så enig i at identitetsproblematikken nok er vigtig. Men jeg tror også, at det simpelthen er megaubehageligt at se ind i "klimadommedag", og at man derfor giver sig selv tilladelse til at leve i nuet og forfølge sine feriedrømme de få uger man har muligheden i løbet af året.

                          1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes


                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          Powered by NodeBB Contributors
                          Graciously hosted by data.coop
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Hjem
                          • Seneste
                          • Etiketter
                          • Populære
                          • Verden
                          • Bruger
                          • Grupper