Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Først tænkte jeg ‘det bliver godt for social sammenhængskraft og integration’.

Først tænkte jeg ‘det bliver godt for social sammenhængskraft og integration’.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
dkpol
3 Indlæg 3 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
    sorenhave@mastodon.nuS This user is from outside of this forum
    sorenhave@mastodon.nu
    wrote sidst redigeret af

Først tænkte jeg ‘det bliver godt for social sammenhængskraft og integration’. Men så:

Skal man egentlig aftjene værnepligt hvis ikke man har dansk statsborgerskab? [Nej]

Kan man melde sig frivilligt og evt. være ansat i forsvaret hvis ikke man er dansk statsborger? [Ja, efter ansøgning]

Tænker det kunne være en anledning til at samtænke (mere automatisk) tildeling af statsborgerskab til unge så de både får samme rettigheder og pligter.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/forsvaret-vil-indkalde-hver-femte-ung-som-soldat #dkpol

nissehusberg@mastodon.nuN reynir@social.data.coopR 2 Replies Last reply
    0
    • sorenhave@mastodon.nuS sorenhave@mastodon.nu

Først tænkte jeg ‘det bliver godt for social sammenhængskraft og integration’. Men så:

Skal man egentlig aftjene værnepligt hvis ikke man har dansk statsborgerskab? [Nej]

Kan man melde sig frivilligt og evt. være ansat i forsvaret hvis ikke man er dansk statsborger? [Ja, efter ansøgning]

Tænker det kunne være en anledning til at samtænke (mere automatisk) tildeling af statsborgerskab til unge så de både får samme rettigheder og pligter.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/forsvaret-vil-indkalde-hver-femte-ung-som-soldat #dkpol

nissehusberg@mastodon.nuN This user is from outside of this forum
      nissehusberg@mastodon.nuN This user is from outside of this forum
      nissehusberg@mastodon.nu
      wrote sidst redigeret af

@sorenhave Hver femte ? Her i Finland ær hver mand værnepligtig hvis han ikke ær invalid. (Undskyld for sproget - det lille jeg husker fra et forår ved Århus Universitett).

1 Reply Last reply
      0
      • sorenhave@mastodon.nuS sorenhave@mastodon.nu

reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
        reynir@social.data.coopR This user is from outside of this forum
        reynir@social.data.coop
        wrote sidst redigeret af

@sorenhave jeg er islandsk statsborger og undgik derfor at trække nummer. Det ville jeg så skulle (op til en hvis alder) hvis jeg fik dansk statsborgerskab (det er der nok lange udsigter til desværre).

Fun fact: Island har ikke noget militær som sådan og der er derfor ikke værnepligt. Nordmændene er dog så søde at lade islandske statsborgere aftjene "værnepligt" i Norge hvis man ønsker.

1 Reply Last reply
        0
        Svar
        • Svar som emne
        Login for at svare
        • Ældste til nyeste
        • Nyeste til ældste
        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.