Nå, men jeg håber at DKs fodboldherrer taber i aften, fordi så skal vi ikke forholde os til evt boycott af VM, fordi det delvist afvikles i et land med autokratisk regime, som både bortfører egne og andre landes statsborgere.
-
@Koefoed Enig! Ikke fordi jeg går op i sport, men jeg går op i moral og politik.
@sorenhave præcis. Jeg synes at slutrunder og andre events er sjove nok, fordi man ligesom kan blive revet med af frekvensen. Men da det var i Qatar(?) for nogle år siden så jeg det ikke. Kunne ikke ignorere moral og politik. Og det er bare helt det samme i år, med mindre de rykker det ud af usa. Men det gør de jo ikke. Og så er man med til autokratiwashing.
-
@Koefoed men det ville nu være fint hvis de vandt og så valgte at gro en rygrad, lidt moral og blev hjemme.
@michammel det ville være bedst. Enig. Men der er ikke nogen rygrad at gro, desværre.
-
Nå, men jeg håber at DKs fodboldherrer taber i aften, fordi så skal vi ikke forholde os til evt boycott af VM, fordi det delvist afvikles i et land med autokratisk regime, som både bortfører egne og andre landes statsborgere.
DBU kommer jo ikke til at blive væk, og på den måde slipper man for at komme i tanke om, at de er nogle vatnakker. Og kongehuset slipper for at blamere sig ved at dukke op. Osv. #hanbold #vm2026@Koefoed alle de økonomiske interesser står desværre i vejen for både moral og fornuft
-
DBU kommer jo ikke til at blive væk, og på den måde slipper man for at komme i tanke om, at de er nogle vatnakker. Og kongehuset slipper for at blamere sig ved at dukke op. Osv. #hanbold #vm2026Dette indlæg er slettet! -
DBU kommer jo ikke til at blive væk, og på den måde slipper man for at komme i tanke om, at de er nogle vatnakker. Og kongehuset slipper for at blamere sig ved at dukke op. Osv. #hanbold #vm2026 -
-
@michammel det ville være bedst. Enig. Men der er ikke nogen rygrad at gro, desværre.
@Koefoed de slap. I følge beretningerne skulle man næsten tro det var med vilje.
-
DBU kommer jo ikke til at blive væk, og på den måde slipper man for at komme i tanke om, at de er nogle vatnakker. Og kongehuset slipper for at blamere sig ved at dukke op. Osv. #hanbold #vm2026@Koefoed Tillykke

(Selv er jeg godt tilfreds med ikke at skulle stå op klokken 4 for at se fodbold) -
@Koefoed det bliver en mere afslappende sommer nu - og drømme om sol og is i stedet for fodboldhalløj

-
@Koefoed det bliver en mere afslappende sommer nu - og drømme om sol og is i stedet for fodboldhalløj

@anport præcis. Meget bedre for alle. Det mener jeg helt ægte.
-
@Koefoed Tillykke

(Selv er jeg godt tilfreds med ikke at skulle stå op klokken 4 for at se fodbold)@christianbech ja det var også det T konkluderede ved det andet brændte straffespark.
-
Det kan tælles på en hånd hvornår jeg er enig med JPs leder. Men det er jeg søreme i dag (kan læses uden login) https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE19170142/danmark-skal-ikke-med-til-fodboldvm-heldigvis/ #hanbold #vm2026
-
Det kan tælles på en hånd hvornår jeg er enig med JPs leder. Men det er jeg søreme i dag (kan læses uden login) https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE19170142/danmark-skal-ikke-med-til-fodboldvm-heldigvis/ #hanbold #vm2026
@Koefoed Jeg er også helt lettet over den ikke-opnåede kvalificering, pyha, og kan sagtens forestille mig sofa-stemningen i aftes 🫣
-
@sorenhave præcis. Jeg synes at slutrunder og andre events er sjove nok, fordi man ligesom kan blive revet med af frekvensen. Men da det var i Qatar(?) for nogle år siden så jeg det ikke. Kunne ikke ignorere moral og politik. Og det er bare helt det samme i år, med mindre de rykker det ud af usa. Men det gør de jo ikke. Og så er man med til autokratiwashing.
@Koefoed Selv JP er enig: “At deltage i det setup, der er lige så anløbent som det seneste VM i Qatar - hvor det danske landshold var med, men spillede baglæns i alle kampe - ville have kostet dyrt på samvittighedskontoen. Nu kan vi i stedet se de andre være statister i The Gianni & Donald Show - og måske gå tidligt i seng uden at føle trang til at kaste op over denne uhellige alliance, der ikke er sporten værdig.” https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE19170142/danmark-skal-ikke-med-til-fodboldvm-heldigvis/
-
@Koefoed Han virker som en der næsten har forstået det.
Lettelse over ikke at skulle forholde sig til det politiske. Det lette afsky over pengemænd der er ligeglade med det sportslige, men bare ser sporten som en pengemaskine.
Og alligevel begræder han at vi ikke har 50 millioner til ... talentudvikling. Til at kunne markerer os i ovenstående.
Hvor elite og brede ikke nødvendigvis går hånd i hånd, men hvor der i bedste fald falder lidt af til breden når vi laver talentudvikling.
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@Koefoed Selv JP er enig: “At deltage i det setup, der er lige så anløbent som det seneste VM i Qatar - hvor det danske landshold var med, men spillede baglæns i alle kampe - ville have kostet dyrt på samvittighedskontoen. Nu kan vi i stedet se de andre være statister i The Gianni & Donald Show - og måske gå tidligt i seng uden at føle trang til at kaste op over denne uhellige alliance, der ikke er sporten værdig.” https://jyllands-posten.dk/debat/leder/ECE19170142/danmark-skal-ikke-med-til-fodboldvm-heldigvis/
@sorenhave ja det er ikke ofte at jeg er enig med en JP leder.
-
@Koefoed Han virker som en der næsten har forstået det.
Lettelse over ikke at skulle forholde sig til det politiske. Det lette afsky over pengemænd der er ligeglade med det sportslige, men bare ser sporten som en pengemaskine.
Og alligevel begræder han at vi ikke har 50 millioner til ... talentudvikling. Til at kunne markerer os i ovenstående.
Hvor elite og brede ikke nødvendigvis går hånd i hånd, men hvor der i bedste fald falder lidt af til breden når vi laver talentudvikling.
@pmakholm jeg læser det også som den talentudvikling der ‘bare’ er breddeidræt. Men jeg er enig med dig i, at det meste af de 50 mio jo ville gå til andre ting end netop det.
-
@sorenhave ja det er ikke ofte at jeg er enig med en JP leder.
@Koefoed Ja, ser nu at du faktisk kom mig i forkøbet

-
@Koefoed Ja, ser nu at du faktisk kom mig i forkøbet

@sorenhave to sjæle en tanke.
-
J jwcph@helvede.net shared this topic