Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Min datter er lige startet i gymnasiet, og til introduktionsaftenen sagde de, at “jeres børn logger på lectio med MitId.

Min datter er lige startet i gymnasiet, og til introduktionsaftenen sagde de, at “jeres børn logger på lectio med MitId.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
8 Indlæg 5 Posters 6 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jrossstocholm@mstdn.dkJ This user is from outside of this forum
    jrossstocholm@mstdn.dkJ This user is from outside of this forum
    jrossstocholm@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

Min datter er lige startet i gymnasiet, og til introduktionsaftenen sagde de, at “jeres børn logger på lectio med MitId. Vi foreslår, at de deler deres MitId med jer i starten, så I kan følge lidt med”

Øhm … really? Findes der ikke en funktion i MitId, hvor jeg kan få en eller anden delegeret adgang til hendes lectio? Der findes jo også fuldmagter til banken og e-Boks , så vidt jeg ved.

alf149@social.data.coopA torbeni@mastodon.socialT saustrup@mstdn.dkS fideldonson@mas.toF 4 Replies Last reply
    1
    0
    • jrossstocholm@mstdn.dkJ jrossstocholm@mstdn.dk

Min datter er lige startet i gymnasiet, og til introduktionsaftenen sagde de, at “jeres børn logger på lectio med MitId. Vi foreslår, at de deler deres MitId med jer i starten, så I kan følge lidt med”

Øhm … really? Findes der ikke en funktion i MitId, hvor jeg kan få en eller anden delegeret adgang til hendes lectio? Der findes jo også fuldmagter til banken og e-Boks , så vidt jeg ved.

alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
      alf149@social.data.coopA This user is from outside of this forum
      alf149@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm

Tror ikke det er lovligt, jeg er ikke jurist.

https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/fuldmagt-og-vaergemaal/

1 Reply Last reply
      0

torbeni@mastodon.socialT This user is from outside of this forum
        torbeni@mastodon.socialT This user is from outside of this forum
        torbeni@mastodon.social
        wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm Det bør da være Lektio, der gør det muligt at uddelegere adgang til en eller flere forældre. På samme måde som det kan gøres i Digital Post.

jrossstocholm@mstdn.dkJ 2 Replies Last reply
        0
        • torbeni@mastodon.socialT torbeni@mastodon.social

@jrossstocholm Det bør da være Lektio, der gør det muligt at uddelegere adgang til en eller flere forældre. På samme måde som det kan gøres i Digital Post.

jrossstocholm@mstdn.dk
          wrote sidst redigeret af

@TorbenI enig ... men jeg tvivler. Min kone har været gymnasielærer og ifølge hende, så regner de faktisk med, at forældrene ikke er en aktiv del af uddannelsen på gymnasiet. Men jeg synes alligevel, at det er lidt langt ude, at gymansiet opfordrer til noget, der ikke er tilladt (og måske endda ulovligt).

1 Reply Last reply
          0
          • torbeni@mastodon.socialT torbeni@mastodon.social

jrossstocholm@mstdn.dk
            wrote sidst redigeret af

@TorbenI jeg har skrevet til Lectios support nu.

1 Reply Last reply
            0

saustrup@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              saustrup@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
              saustrup@mstdn.dk
              wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm At opfordre til at dele MitID lyder da som det totalt modsatte af sikkerhed. De skal fikse deres app/site så det understøtter fuldmagter.

1 Reply Last reply
              0

fideldonson@mas.toF This user is from outside of this forum
                fideldonson@mas.toF This user is from outside of this forum
                fideldonson@mas.to
                wrote sidst redigeret af

@jrossstocholm gymnasierne kører benhårdt på med fraværsprocentsystemet... De nye elever lærer hurtigt at tage lektier alvorligt. Så der er ikke behov for at dele mitID. Der hvor mine børn har haft problemer er at hver lærer kører sit eget system for hvordan lektier registreres i lektio... Så ting går tabt.

jrossstocholm@mstdn.dkJ 1 Reply Last reply
                0
                • fideldonson@mas.toF fideldonson@mas.to

@jrossstocholm gymnasierne kører benhårdt på med fraværsprocentsystemet... De nye elever lærer hurtigt at tage lektier alvorligt. Så der er ikke behov for at dele mitID. Der hvor mine børn har haft problemer er at hver lærer kører sit eget system for hvordan lektier registreres i lektio... Så ting går tabt.

jrossstocholm@mstdn.dk
                  wrote sidst redigeret af

@fideldonson det er helt korrekt - men der kan jo godt være situationer, hvor der er behov for lidt mere støtte i den første tid, og hvor det ikke "blot" drejer sig om lektier og fravær. I vores tilfælde er det en datter, der har haft super svært ved at skifte til gymnasiet - her er det rigtigt svært at hjælpe på den rigtige måde, når vi ikke har adgang til systemerne selv.

1 Reply Last reply
                  0
                  • bettina@mastodon.nuB bettina@mastodon.nu shared this topic
                  Svar
                  • Svar som emne
                  Login for at svare
                  • Ældste til nyeste
                  • Nyeste til ældste
                  • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.