Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen?
-
@aj42 ha, jeg er også ved at være for træt til at læse mere nu 🫠
@tanyakaroli Godnat og sov godt.
-
@tanyakaroli Godnat og sov godt.
@aj42 i lige måde!
-
@klgn Sådan plejede jeg også at have det. Eller 22 var nok lige tidligt nok, faktisk.
@tanyakaroli det er fair. Vi starter så også dagen ved 6-tiden, så skal jeg have 8 timer, så skal det være deromkring
-
Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen? Jeg trisser i seng ved 21-tiden, læser lidt og falder i søvn 21.30-45. Det samme gælder min mand og til dels også YngsteSøn på 21 (!). Vi har alle tre mere krævende og udmattende vilkår på arbejdet / i skolen end vi plejer, så det kan forklare det.
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli
Jeg kan sagtens være træt klokken 2130, og forsøger gerne at komme i seng senest 2230. Men min dag begynder også oftest 5-5:30 -
Jeg er nysgerrig: bliver I andre også usædvanligt tidligt trætte om aftenen? Jeg trisser i seng ved 21-tiden, læser lidt og falder i søvn 21.30-45. Det samme gælder min mand og til dels også YngsteSøn på 21 (!). Vi har alle tre mere krævende og udmattende vilkår på arbejdet / i skolen end vi plejer, så det kan forklare det.
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli et sted mellem 21 og 22. Nogle gange er jeg grydeklar klokken 20, men prøver at holde mig vågen til 21.
-
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli Er 48 og går normalt i seng mellem 21:30 og 22:00... og så vågner jeg ved 6-tiden.
Der er lidt ændringer i rutinerne for tiden, så der er lidt mudder i det pt.
-
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli yup. Også her! Men jeg tror det er mest længere arbejdsdage og mere krævende opgaver. Og jeg bliver ældre...
-
@tanyakaroli det er fair. Vi starter så også dagen ved 6-tiden, så skal jeg have 8 timer, så skal det være deromkring
@klgn jeg har længe haft uret til at ringe omkring 5.30, men det er nyt for mig at blive så tidligt træt om aftenen.
-
@tanyakaroli yup. Også her! Men jeg tror det er mest længere arbejdsdage og mere krævende opgaver. Og jeg bliver ældre...
@Ruth_Mottram Ja, jeg har også krævende arbejdsvilkår for tiden (ekstra meget undervisning og ikke noget eget kontor at hvile hovedet i), så jeg tænker det er det.
-
@tanyakaroli
Jeg kan sagtens være træt klokken 2130, og forsøger gerne at komme i seng senest 2230. Men min dag begynder også oftest 5-5:30@holm samme her, med dagens start - men nu skal jeg så sove mindst en time tidligere end jeg plejede. Men jeg tager gerne den ekstra søvn, jeg trænger jo åbenbart til den
️
-
@tanyakaroli et sted mellem 21 og 22. Nogle gange er jeg grydeklar klokken 20, men prøver at holde mig vågen til 21.
@Trine_DK Jeg sidder ofte og hænger med hovedet allerede ved 19.30-tiden, men det er alligevel lidt for tidligt
-
@tanyakaroli Jeg sidder lige og overvejer at gå i seng ... kl. er 21:16. Og sådan var det også i går.
@liebach Ha - jeg lagde hovedet på puden 21.33, tror jeg det var. Håber du fik en god nats søvn
-
@tanyakaroli min kone og jeg er mellem 22 og 23, men det er ligeså meget vane pga job, ville nok gå i seng 21:30-22, hvis jeg bare skulle lytte til min krop
@mrmatten god pointe - måske er jeg også bare blevet bedre til at lytte til min krop?
Den vil i hvert fald i seng tidligt, nå!
-
Men så mødte jeg en kollega der siger at hun også går i seng kl 21. Så … hvor udbredt er det?@tanyakaroli jeg går også •1 time tidligere i seng. Jeg sover dårligere end for 5 år siden og har brug for mere kvantitet nu kvaliteten er dalet.
-
@klgn jeg har længe haft uret til at ringe omkring 5.30, men det er nyt for mig at blive så tidligt træt om aftenen.
@tanyakaroli jeg har aldrig kunnet sove længe, så jeg behøver ikke vækkeur. Pænt uhensigtsmæssigt da jeg i mine unge år kom hjem kl 6 og vågnede kl 8
Men som jeg husker det, er dine arbejdsforhold ændrede pt, måske det tager mere energi, end du er vant til.
-
@Ruth_Mottram Ja, jeg har også krævende arbejdsvilkår for tiden (ekstra meget undervisning og ikke noget eget kontor at hvile hovedet i), så jeg tænker det er det.
@Ruth_Mottram @tanyakaroli + verden er gået af led. Der er meget mere nyt fra omverdenen vi skal forholde os til pr gennemsnitlig dag.
-
@tanyakaroli det er også en god pointe, vi er nu i storrumskontor med hotdesking.
Det hjælper heller ikke...
-
@Ruth_Mottram @tanyakaroli + verden er gået af led. Der er meget mere nyt fra omverdenen vi skal forholde os til pr gennemsnitlig dag.
@pms Det var lidt den jeg var ude efter - om vi stort set alle sammen bare er enormt udmattede af den malstrøm af dårlige og mærkelige nyheder vi befinder os i.
@Ruth_Mottram -
@tanyakaroli jeg har aldrig kunnet sove længe, så jeg behøver ikke vækkeur. Pænt uhensigtsmæssigt da jeg i mine unge år kom hjem kl 6 og vågnede kl 8
Men som jeg husker det, er dine arbejdsforhold ændrede pt, måske det tager mere energi, end du er vant til.
@klgn det tror jeg bestemt er en af faktorerne! Det at skulle have et konstant mentalt spor der holder øje med hvor jeg kan være på min arbejdsplads (dvs. hvilke lokaler jeg skal booke på forhånd, hvilke områder af campus mit personalekort giver adgang til, hvilket køleskab det er mest praktisk at stille min madpakke i, hvor jeg kan få kaffe (og stille min fløde til kaffen) …). Det er hver for sig små bitte ting, men til sammen trætter de mit hoved helt enormt.
-
@tanyakaroli jeg går også •1 time tidligere i seng. Jeg sover dårligere end for 5 år siden og har brug for mere kvantitet nu kvaliteten er dalet.
@pms ja, jeg er også oppe mellem en og tre gange om natten nu, så det betyder også en del.