#brugtbazaar er blevet opdateret til version 0.14, en release som har to fede features:
-
@benjaminlj Den eneste jeg kender til er neodb - som minreol.dk kører på - og jeg er vild med det

@EvilCartyen @benjaminlj Pixelfed gør det også - altså jeg poster et billede i Pixelfed app’en og der kommer en version her på platformen

-
@EvilCartyen @benjaminlj Pixelfed gør det også - altså jeg poster et billede i Pixelfed app’en og der kommer en version her på platformen

@anport @benjaminlj Ah ja, du kan linke dine konti sammen - men du skal stadig lave et separat login, ikke? Det synes jeg at jeg skulle da jeg oprettede mig i sin tid....
-
@anport @benjaminlj Ah ja, du kan linke dine konti sammen - men du skal stadig lave et separat login, ikke? Det synes jeg at jeg skulle da jeg oprettede mig i sin tid....
@EvilCartyen @benjaminlj nå ja, på den vis, så ikke helt det samme

-
@EvilCartyen @benjaminlj nå ja, på den vis, så ikke helt det samme

Teknisk set er det jo det samme man gør, opretter en lokal bruger og linker den til en ekstern fediversekonto - men det føles bare anderledes at kunne vælge 'log ind med Mastodon'.
-
@benjaminlj Hvis du vil sætte en lokal instans op for virup.social skal jeg nok pege et subdomæne din vej og federere, i øvrigt

@EvilCartyen hvad tænker du, en flohmarkt instans til?
-
@EvilCartyen hvad tænker du, en flohmarkt instans til?
Oprindeligt var tanken vist at flohmarkt skulle tjene som små lokale instanser for fx en by, en boligforening, eller en rollespilsforening - altså meget lokalt, som loppemarkeder jo er.
Og så kunne man lave større instanser som kunne federere med de mindre instanser og være en slags "samling" af alle de ting er var på de andre instanser.
Jeg ved kke om det giver mening for dit projekt

-
S simonjust@mstdn.dk shared this topic
-
Oprindeligt var tanken vist at flohmarkt skulle tjene som små lokale instanser for fx en by, en boligforening, eller en rollespilsforening - altså meget lokalt, som loppemarkeder jo er.
Og så kunne man lave større instanser som kunne federere med de mindre instanser og være en slags "samling" af alle de ting er var på de andre instanser.
Jeg ved kke om det giver mening for dit projekt

@EvilCartyen @benjaminlj smart! Så kan vi få folk væk fra facebook marketplace... Jeg har oprettet en bruger. Skulle lige forstå at man skulle sende en besked ved at klikke på knap.
-
@EvilCartyen @benjaminlj smart! Så kan vi få folk væk fra facebook marketplace... Jeg har oprettet en bruger. Skulle lige forstå at man skulle sende en besked ved at klikke på knap.
Hvis en annonce deles (og man kan følge flohmarkt brugere via mastodon fx) så kan man også sende en besked til dem herfra.
Anyway, læg også meget gerne ting op
Jo flere ting der er til salg/bytte, jo mere grund er der til at besøge sitet! -
Hvis en annonce deles (og man kan følge flohmarkt brugere via mastodon fx) så kan man også sende en besked til dem herfra.
Anyway, læg også meget gerne ting op
Jo flere ting der er til salg/bytte, jo mere grund er der til at besøge sitet!@EvilCartyen @jeppe @benjaminlj det er kun i dk so far, ikke? Jeg er klar naar det naar .lu
-
@EvilCartyen @jeppe @benjaminlj det er kun i dk so far, ikke? Jeg er klar naar det naar .lu
@claushoumann @jeppe @benjaminlj
Der er flohmarkt-instanser rundt omkring, se fx https://codeberg.org/flohmarkt/flohmarkt/wiki/flohmarkt-instances
Det er også nemt at sætte en instans op, hvis man har en smule erfaring med selfhosting