Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. "Da forskerne spurgte udviklerne på forhånd, estimerede de i gennemsnit, at de AI-værktøjer, de brugte, hovedsageligt Cursor Pro med Claude 3.5/3.7, ville hjælpe dem med at reducere den tid, de brugte, med næsten en fjerdedel.

"Da forskerne spurgte udviklerne på forhånd, estimerede de i gennemsnit, at de AI-værktøjer, de brugte, hovedsageligt Cursor Pro med Claude 3.5/3.7, ville hjælpe dem med at reducere den tid, de brugte, med næsten en fjerdedel.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
teknologiforsta
3 Indlæg 2 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
    jeppe@uddannelse.social
    wrote sidst redigeret af

"Da forskerne spurgte udviklerne på forhånd, estimerede de i gennemsnit, at de AI-værktøjer, de brugte, hovedsageligt Cursor Pro med Claude 3.5/3.7, ville hjælpe dem med at reducere den tid, de brugte, med næsten en fjerdedel.

Efter at opgaverne var afsluttet, følte udviklerne, at LLM-support havde sparet dem omkring 20 procent af deres tid.

Men til forskernes overraskelse steg tidsforbruget faktisk med 19 procent hos de udviklere, der brugte AI:"

#teknologiforståelse

https://ing.dk/artikel/softwareudviklere-troede-ai-sparede-dem-tid-i-virkeligheden-skete-det-stik-modsatte

oldrup@mastodon.greenO 1 Reply Last reply
    1
    0
    • tokeriis@helvede.netT tokeriis@helvede.net shared this topic
    • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social

Efter at opgaverne var afsluttet, følte udviklerne, at LLM-support havde sparet dem omkring 20 procent af deres tid.

Men til forskernes overraskelse steg tidsforbruget faktisk med 19 procent hos de udviklere, der brugte AI:"

#teknologiforståelse

https://ing.dk/artikel/softwareudviklere-troede-ai-sparede-dem-tid-i-virkeligheden-skete-det-stik-modsatte

oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.greenO This user is from outside of this forum
      oldrup@mastodon.green
      wrote sidst redigeret af

@jeppe Nemlig. "Nu kan jeg implementere uopdagede fejl 19% langsommere!"

Jeg har afprøvet disse værktøjer intenst hen over sommeren fordi det åbenbart er det arbejdsgiverne vil ha'.

Men jeg må bare sige at de enkelte (og meget afgrænsede) pletskud modellen har begået, opvejes af den fejlbehæftede deroute jeg oftere er blevet ledt på.

Frustrationer over at have spildt en hel dag på noget jeg kunne løse selv, rigtigt, hvis jeg lige tænkte mig om og reelt var kreativt.

Generativ AI, nej tak.

jeppe@uddannelse.socialJ 1 Reply Last reply
      0
      • oldrup@mastodon.greenO oldrup@mastodon.green

@jeppe Nemlig. "Nu kan jeg implementere uopdagede fejl 19% langsommere!"

Jeg har afprøvet disse værktøjer intenst hen over sommeren fordi det åbenbart er det arbejdsgiverne vil ha'.

Men jeg må bare sige at de enkelte (og meget afgrænsede) pletskud modellen har begået, opvejes af den fejlbehæftede deroute jeg oftere er blevet ledt på.

Frustrationer over at have spildt en hel dag på noget jeg kunne løse selv, rigtigt, hvis jeg lige tænkte mig om og reelt var kreativt.

Generativ AI, nej tak.

jeppe@uddannelse.social
        wrote sidst redigeret af

@oldrup Jeg har også prøvet at tage dem mere i brug i den senere tid når jeg har programmeret, særligt i systemer/sprog jeg ikke var fortrolig med. Der synes jeg de kan være gode til at præsentere funktioner eller syntakser som jeg ikke kendte. Men når jeg indimellem tænker: dette er jo lige til at bruge, og kopierer det, så viser det sig som oftest at der var fejl som jeg så skal lede længe efter. Så det mest produktive har været at få ideer, og dernæst at læse manualen og tænke mig om.

1 Reply Last reply
        0
        Svar
        • Svar som emne
        Login for at svare
        • Ældste til nyeste
        • Nyeste til ældste
        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.