@kramse hej henrik - hvad tænker du om ideen om at vi i dk kunne starte eget socialt medie m ActivityPub , en kæmpe server og noget programmering og design.
-
@kramse hej henrik - hvad tænker du om ideen om at vi i dk kunne starte eget socialt medie m ActivityPub , en kæmpe server og noget programmering og design. Er det muligt, ved du noget om mulighederne og ka jeg i givet fald ringe til dig?
-
@kramse hej henrik - hvad tænker du om ideen om at vi i dk kunne starte eget socialt medie m ActivityPub , en kæmpe server og noget programmering og design. Er det muligt, ved du noget om mulighederne og ka jeg i givet fald ringe til dig?
@pernillet @kramse jeg tror ikke de nuværende serverting skalerer Nationwide, selv i Danmark. Men det kan federering afhjælpe.
-
@svuorela @pernillet @kramse En mulighed vil være at lave en central webfinger-service og så sprede brugeren ud på flere servere i baggrunden.
Muligvis skal man også lave en central API Gateway for at få det til at virke helt godt for brugerne.
Men 10 (eller 98) instanser administreret under en hat, tror jeg også det er realistisk automatisk at migrere brugere mellem servere uden at bryde tidslinjerne. Så kunne man sprede folk geografisk.
Alle tre dele kræver noget udvikling, men det er nok en dråbe i vandet i forhold til administrativt at skulle modererer skidtet.
-
@pernillet @kramse jeg tror ikke de nuværende serverting skalerer Nationwide, selv i Danmark. Men det kan federering afhjælpe.
@svuorela @pernillet @kramse En mulighed vil være at lave en central webfinger-service og så sprede brugeren ud på flere servere i baggrunden.
Muligvis skal man også lave en central API Gateway for at få det til at virke helt godt for brugerne.
Men 10 (eller 98) instanser administreret under en hat, tror jeg også det er realistisk automatisk at migrere brugere mellem servere uden at bryde tidslinjerne. Så kunne man sprede folk geografisk.
-
@pernillet @kramse jeg ved at @jeppe arbejder med noget Friendica. Jeg ved ikke om det kunne være et indspark i relation til Pernilles spørgsmål Jeppe?
-
Alle tre dele kræver noget udvikling, men det er nok en dråbe i vandet i forhold til administrativt at skulle modererer skidtet.
@pmakholm tak for disse overvejelser. Det er lige den slags ting vi (planlægger at) diskuterer i @folkefoderation der er igangsat af @katharsisdrill Vi er i den spæde opstart og mange gode folk er ved at samle sig. Så kom gerne og vær med!
cc. @pernillet og @svuorela -
@pernillet @kramse jeg ved at @jeppe arbejder med noget Friendica. Jeg ved ikke om det kunne være et indspark i relation til Pernilles spørgsmål Jeppe?
@tryberg @pernillet @kramse ja, kom til https://friendica.dk og tag jeres familie med
Vi er i gang med at etablere en forening @folkefoderation som kan skabe at grundlag for etablering af foreningsservere og andre der har mod på selvhosting. Kom også og vær med der -
@tryberg @pernillet @kramse ja, kom til https://friendica.dk og tag jeres familie med
Vi er i gang med at etablere en forening @folkefoderation som kan skabe at grundlag for etablering af foreningsservere og andre der har mod på selvhosting. Kom også og vær med der@jeppe Tak - har nu oprettet mig på Friendica. Kan jeg linke/merge mine mastodon og friendica profiler eller er de separate. Jeg kunne se en post jeg selv har skrevet på mastodon, så jeg er lidt i tvivl om, hvordan de hænger sammen og profler kan merges
-
@jeppe Tak - har nu oprettet mig på Friendica. Kan jeg linke/merge mine mastodon og friendica profiler eller er de separate. Jeg kunne se en post jeg selv har skrevet på mastodon, så jeg er lidt i tvivl om, hvordan de hænger sammen og profler kan merges
@tryberg @pernillet @kramse @folkefoderation friendica og mastodon (og pixelfed) bruger begge activitypub så man kan følge og samtale på tværs. Dine konti kan mig bekendt ikke linkes. Jeg tænker at man kan have forskellige typer indhold og så indimellem dele noget man har skrevet det ene sted, fra sin bruger det andet sted.
-
@pmakholm tak for disse overvejelser. Det er lige den slags ting vi (planlægger at) diskuterer i @folkefoderation der er igangsat af @katharsisdrill Vi er i den spæde opstart og mange gode folk er ved at samle sig. Så kom gerne og vær med!
cc. @pernillet og @svuorela@jeppe @folkefoderation @katharsisdrill
I øjeblikket har jeg ikke rigtigt plads til organiseret aktivisme. Jeg er mere scratch my iwn itch/lone wolf typen, når jeg endelig har 10 minutter her eller der.
-
@jeppe @folkefoderation @katharsisdrill
I øjeblikket har jeg ikke rigtigt plads til organiseret aktivisme. Jeg er mere scratch my iwn itch/lone wolf typen, når jeg endelig har 10 minutter her eller der.
@pmakholm @folkefoderation @katharsisdrill @svuorela det skal der også være plads til