Når jeg ser et dyr jeg ikke kender, bruger jeg iNaturalist.
-
Når jeg ser et dyr jeg ikke kender, bruger jeg iNaturalist. Community research app. Så jeg lærer og bidrager til forskning i biodiversitet på en gang. I år har de lavet en oversigt over hvad jeg har samlet ind. Og denne verdensoversigt.
-
Når jeg ser et dyr jeg ikke kender, bruger jeg iNaturalist. Community research app. Så jeg lærer og bidrager til forskning i biodiversitet på en gang. I år har de lavet en oversigt over hvad jeg har samlet ind. Og denne verdensoversigt.
Og når jeg vil vide noget om de planter jeg ser, bruger jeg Plantnet.
-
A anderslund@expressional.social shared this topic
-
@jeppe Virkelig god og meget brugbar app!
Bruger dem gerne til svampe og planter.
Har derudover korrekt identificeret min kone som Homo sapiens! -
@jeppe Virkelig god og meget brugbar app!
Bruger dem gerne til svampe og planter.
Har derudover korrekt identificeret min kone som Homo sapiens!@toooobeeee betryggende

-
@jeppe Har også længe brugt iNaturalist, men kender ikke Plantnet. Er den bedre (til planter)?
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
-
@jeppe Har også længe brugt iNaturalist, men kender ikke Plantnet. Er den bedre (til planter)?
@lostmonkey ja, jeg synes den er virkelig intuitiv.
-
@Chris den deler data med plantnet, så det gør ikke den store forskel hvad man bruger. Jeg prøvede og synes plantnet var bedre. Men skal måske prøve igen.
-
@lostmonkey ja, jeg synes den er virkelig intuitiv.
@jeppe Den må jeg føje til arsenalet. Kan i øvrigt anbefale Merlin til fugle, især stemmer.
-
@jeppe Den må jeg føje til arsenalet. Kan i øvrigt anbefale Merlin til fugle, især stemmer.
@lostmonkey Perfekt, den vil jeg prøve. Jeg bruger normalt birdnet som er hostet på cornell Universitet.
-
@lostmonkey Perfekt, den vil jeg prøve. Jeg bruger normalt birdnet som er hostet på cornell Universitet.
@lostmonkey Det ser ud til at være to apps fra samme lab