Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. I dag skal jeg i Klog på Sprog (P1 kl.

I dag skal jeg i Klog på Sprog (P1 kl.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
14 Indlæg 8 Posters 63 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@tanyakaroli var dette her på din radar?
    https://ida.dk/raad-og-karriere/idas-podcast/techtopia/techtopia-episoder-2023/techtopia-360-et-farvel-til-facebook-kan-koste-kassen
    Analyse og Tal fortalte om deres konklusioner dér, en interessant analyse - og der var også tale om de forskellige nye platformes forsøg på at enten indhegne samtalen (Oase) eller identificere sig med MitID for at undgå anonymitet (Meningspunktet).

tanyakaroli@expressional.socialT This user is from outside of this forum
    tanyakaroli@expressional.social
    wrote sidst redigeret af

@mjj Linket virker ikke hos mig, vil du ikke prøve igen? Jeg tror jeg hørte om arrangementet men kunne ikke selv deltage (ved faktisk ikke om det var åbent for folk der ikke er medlem af IDA?).

tofticles@helvede.netT 1 Reply Last reply
    0
    • tanyakaroli@expressional.socialT tanyakaroli@expressional.social

@mjj Linket virker ikke hos mig, vil du ikke prøve igen? Jeg tror jeg hørte om arrangementet men kunne ikke selv deltage (ved faktisk ikke om det var åbent for folk der ikke er medlem af IDA?).

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
      tofticles@helvede.net
      wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @mjj Jeg tror, det her er den samme (fra deres arkiv): https://tv.ida.dk/video/110605659/techtopia-360-et-farvel-til

tofticles@helvede.netT 1 Reply Last reply
      0
      • tofticles@helvede.netT tofticles@helvede.net

@tanyakaroli @mjj Jeg tror, det her er den samme (fra deres arkiv): https://tv.ida.dk/video/110605659/techtopia-360-et-farvel-til

tofticles@helvede.net
        wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli @mjj Jeg er lidt irriteret over den professor. "Det ville koste ligeså meget som forsvarsbudgettet". Ja. Fordi det er (i min optik) på samme højde, hvis ikke højere, at Europa kan forsvare sig (mod både US og diverse andre slyngelstater) på det elektroniske plan, som med krudt og kugler.

Ja, det bliver fucking dyrt at løsrive os, men det er altsammen penge der bliver brugt i vores egen andedam istedet for at fylde i de pengetanke, der står broligarkers navne på. Lang sigt!

jeppe@uddannelse.socialJ tanyakaroli@expressional.socialT 2 Replies Last reply
        0
        • jeppe@uddannelse.socialJ jeppe@uddannelse.social shared this topic

@tanyakaroli @mjj Jeg er lidt irriteret over den professor. "Det ville koste ligeså meget som forsvarsbudgettet". Ja. Fordi det er (i min optik) på samme højde, hvis ikke højere, at Europa kan forsvare sig (mod både US og diverse andre slyngelstater) på det elektroniske plan, som med krudt og kugler.

Ja, det bliver fucking dyrt at løsrive os, men det er altsammen penge der bliver brugt i vores egen andedam istedet for at fylde i de pengetanke, der står broligarkers navne på. Lang sigt!

jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
          jeppe@uddannelse.socialJ This user is from outside of this forum
          jeppe@uddannelse.social
          wrote sidst redigeret af

@tofticles @tanyakaroli @mjj det er totalt hokus pokus-beregninger, Kaj Grønbech får tryllet frem der. Mon ikke 90 procent af Facebooks kodelinjer handler om profilering og reklamevisning? Dem behøver vi ikke reproducere.

1 Reply Last reply
          0
          • suneauken@mastodon.worldS suneauken@mastodon.world shared this topic

I dag skal jeg i Klog på Sprog (P1 kl. 11-12) og være med til at diskutere groft og hadefuldt sprog på de sociale medier. En af gæsterne kommer fra TrygFonden og fortæller om Analyse & Tals store undersøgelse om netop det emne. (Læs mere om den her: https://www.ogtal.dk/cases/angreb-i-den-offentlige-debat og/eller lyt til seneste afsnit af Cybernormer: https://podcasts.apple.com/dk/podcast/cybernormer/id1444095137?l=da&i=1000706963020).
            Vi kommer formentlig også ind på emnet polarisering, så det her afsnit dækker virkelig nogle af mine egne nyere forskningsinteresser 🥳

wrote sidst redigeret af

Det blev faktisk en rigtig god snak om minoriteters udsathed på sociale medier, om behovet for bedre moderation, om de fås ansvar for den hadefulde tale online, og om mediernes mulighed for at skabe en bedre platform for demokratisk samtale.
            Og jeg gjorde et nyt, fornøjeligt bekendtskab i projektchef Christoffer Elbrønd fra TrygFonden (mange fælles interesser!)

ondekvinde@helvede.netO chris@mastodon.greenC folfdk@helvede.netF 3 Replies Last reply
            0

wrote sidst redigeret af

@tofticles @mjj Yes, godt brølt!

1 Reply Last reply
              0
              • folfdk@helvede.netF folfdk@helvede.net shared this topic

Det blev faktisk en rigtig god snak om minoriteters udsathed på sociale medier, om behovet for bedre moderation, om de fås ansvar for den hadefulde tale online, og om mediernes mulighed for at skabe en bedre platform for demokratisk samtale.
                Og jeg gjorde et nyt, fornøjeligt bekendtskab i projektchef Christoffer Elbrønd fra TrygFonden (mange fælles interesser!)

ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                ondekvinde@helvede.netO This user is from outside of this forum
                ondekvinde@helvede.net
                wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli jeg fik hørt det meste, kun afbrudt af det der arbejde, der skulle passes. Meget interessant!

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
                0
                • ondekvinde@helvede.netO ondekvinde@helvede.net

@tanyakaroli jeg fik hørt det meste, kun afbrudt af det der arbejde, der skulle passes. Meget interessant!

wrote sidst redigeret af tanyakaroli@expressional.social

@ondekvinde ja, sådan noget arbejde, altså, det kommer nogle gange lidt i vejen, tsk-tsk.
                  Dejligt at du lyttede med 😊

1 Reply Last reply
                  0

chris@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
                    chris@mastodon.greenC This user is from outside of this forum
                    chris@mastodon.green
                    wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli så fik jeg også hørt udsendelsen. Tak for dine dejligt velformulerede og saglige bidrag.

Red.: velformede -> velformulerede
                    F* den der stavekontrol! Undskyld mit sprog.

tanyakaroli@expressional.socialT 1 Reply Last reply
                    0
                    • chris@mastodon.greenC chris@mastodon.green

@tanyakaroli så fik jeg også hørt udsendelsen. Tak for dine dejligt velformulerede og saglige bidrag.

Red.: velformede -> velformulerede
                      F* den der stavekontrol! Undskyld mit sprog.

wrote sidst redigeret af

@Chris haha, stavekontrol sucks!
                      Og tak for roserne ☺️

1 Reply Last reply
                      0

folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.netF This user is from outside of this forum
                        folfdk@helvede.net
                        wrote sidst redigeret af

@tanyakaroli

Tonen er hård og sproget hadsk, når tastaturkrigere invaderer kommentarsporene på de sociale medier. Vi undersøger, hvor hårdt folk taler på SoMe - og mulighederne for at gøre noget ved det.
                        Gæster:
                        Kurt Strand, journalist.
                        Christoffer Elbrønd, projektchef TrygFonden.
                        Tanya Karoli Christensen, professor i retslingvistik, Københavns Universitet. https://www.dr.dk/lyd/p1/klog-paa-sprog/klog-paa-sprog-2025/lammertonen-paa-some-11032507205

1 Reply Last reply
                        0
                        Svar
                        • Svar som emne
                        Login for at svare
                        • Ældste til nyeste
                        • Nyeste til ældste
                        • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.