I dag skal jeg i Klog på Sprog (P1 kl.
-
@mjj Linket virker ikke hos mig, vil du ikke prøve igen? Jeg tror jeg hørte om arrangementet men kunne ikke selv deltage (ved faktisk ikke om det var åbent for folk der ikke er medlem af IDA?).
@tanyakaroli @mjj Jeg tror, det her er den samme (fra deres arkiv): https://tv.ida.dk/video/110605659/techtopia-360-et-farvel-til
-
@tanyakaroli @mjj Jeg tror, det her er den samme (fra deres arkiv): https://tv.ida.dk/video/110605659/techtopia-360-et-farvel-til
@tanyakaroli @mjj Jeg er lidt irriteret over den professor. "Det ville koste ligeså meget som forsvarsbudgettet". Ja. Fordi det er (i min optik) på samme højde, hvis ikke højere, at Europa kan forsvare sig (mod både US og diverse andre slyngelstater) på det elektroniske plan, som med krudt og kugler.
Ja, det bliver fucking dyrt at løsrive os, men det er altsammen penge der bliver brugt i vores egen andedam istedet for at fylde i de pengetanke, der står broligarkers navne på. Lang sigt!
-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic
-
@tanyakaroli @mjj Jeg er lidt irriteret over den professor. "Det ville koste ligeså meget som forsvarsbudgettet". Ja. Fordi det er (i min optik) på samme højde, hvis ikke højere, at Europa kan forsvare sig (mod både US og diverse andre slyngelstater) på det elektroniske plan, som med krudt og kugler.
Ja, det bliver fucking dyrt at løsrive os, men det er altsammen penge der bliver brugt i vores egen andedam istedet for at fylde i de pengetanke, der står broligarkers navne på. Lang sigt!
@tofticles @tanyakaroli @mjj det er totalt hokus pokus-beregninger, Kaj Grønbech får tryllet frem der. Mon ikke 90 procent af Facebooks kodelinjer handler om profilering og reklamevisning? Dem behøver vi ikke reproducere.
-
S suneauken@mastodon.world shared this topic
-
I dag skal jeg i Klog på Sprog (P1 kl. 11-12) og være med til at diskutere groft og hadefuldt sprog på de sociale medier. En af gæsterne kommer fra TrygFonden og fortæller om Analyse & Tals store undersøgelse om netop det emne. (Læs mere om den her: https://www.ogtal.dk/cases/angreb-i-den-offentlige-debat og/eller lyt til seneste afsnit af Cybernormer: https://podcasts.apple.com/dk/podcast/cybernormer/id1444095137?l=da&i=1000706963020).
Vi kommer formentlig også ind på emnet polarisering, så det her afsnit dækker virkelig nogle af mine egne nyere forskningsinteresser 🥳Det blev faktisk en rigtig god snak om minoriteters udsathed på sociale medier, om behovet for bedre moderation, om de fås ansvar for den hadefulde tale online, og om mediernes mulighed for at skabe en bedre platform for demokratisk samtale.
Og jeg gjorde et nyt, fornøjeligt bekendtskab i projektchef Christoffer Elbrønd fra TrygFonden (mange fælles interesser!) -
@tofticles @mjj Yes, godt brølt!
-
F folfdk@helvede.net shared this topic
-
Det blev faktisk en rigtig god snak om minoriteters udsathed på sociale medier, om behovet for bedre moderation, om de fås ansvar for den hadefulde tale online, og om mediernes mulighed for at skabe en bedre platform for demokratisk samtale.
Og jeg gjorde et nyt, fornøjeligt bekendtskab i projektchef Christoffer Elbrønd fra TrygFonden (mange fælles interesser!)@tanyakaroli jeg fik hørt det meste, kun afbrudt af det der arbejde, der skulle passes. Meget interessant!
-
@tanyakaroli jeg fik hørt det meste, kun afbrudt af det der arbejde, der skulle passes. Meget interessant!
@ondekvinde ja, sådan noget arbejde, altså, det kommer nogle gange lidt i vejen, tsk-tsk.
Dejligt at du lyttede med -
Det blev faktisk en rigtig god snak om minoriteters udsathed på sociale medier, om behovet for bedre moderation, om de fås ansvar for den hadefulde tale online, og om mediernes mulighed for at skabe en bedre platform for demokratisk samtale.
Og jeg gjorde et nyt, fornøjeligt bekendtskab i projektchef Christoffer Elbrønd fra TrygFonden (mange fælles interesser!)@tanyakaroli så fik jeg også hørt udsendelsen. Tak for dine dejligt velformulerede og saglige bidrag.
Red.: velformede -> velformulerede
F* den der stavekontrol! Undskyld mit sprog. -
@tanyakaroli så fik jeg også hørt udsendelsen. Tak for dine dejligt velformulerede og saglige bidrag.
Red.: velformede -> velformulerede
F* den der stavekontrol! Undskyld mit sprog.@Chris haha, stavekontrol sucks!
Og tak for roserne️
-
Og jeg gjorde et nyt, fornøjeligt bekendtskab i projektchef Christoffer Elbrønd fra TrygFonden (mange fælles interesser!)Tonen er hård og sproget hadsk, når tastaturkrigere invaderer kommentarsporene på de sociale medier. Vi undersøger, hvor hårdt folk taler på SoMe - og mulighederne for at gøre noget ved det.
Gæster:
Kurt Strand, journalist.
Christoffer Elbrønd, projektchef TrygFonden.
Tanya Karoli Christensen, professor i retslingvistik, Københavns Universitet. https://www.dr.dk/lyd/p1/klog-paa-sprog/klog-paa-sprog-2025/lammertonen-paa-some-11032507205