Jeg deltager i kampagnen #DanmarkSkifter.
-
Jeg ved, at mine aktiviteter på min Android-telefon bliver sporet. Nogle vil sælge mig reklamer, andre vil kende mine vaner. Hvis der bliver lagt politisk pres på Google, kan man lukke ned for min telefon. Lige som jeg har min kalender, mine kontakter og mine emails på en dansk hostingtjeneste, som ikke gennemanalyserer mig, og mine private computere er Linux-maskiner, er det tiden at gøre det samme med mine mobilenheder. -
Jeg ved, at mine aktiviteter på min Android-telefon bliver sporet. Nogle vil sælge mig reklamer, andre vil kende mine vaner. Hvis der bliver lagt politisk pres på Google, kan man lukke ned for min telefon. Lige som jeg har min kalender, mine kontakter og mine emails på en dansk hostingtjeneste, som ikke gennemanalyserer mig, og mine private computere er Linux-maskiner, er det tiden at gøre det samme med mine mobilenheder.@mjj Jeg tænker godt jeg kunne leve uden Google på min telefon, men absolut minimumskrav er at MitID, MitDK, MobilePay og NFC-betaling virker. Man kunne håbe at #DanmarkSkifter kunne lægge lidt pres på dem der står bag de apps.
-
@mjj Jeg tænker godt jeg kunne leve uden Google på min telefon, men absolut minimumskrav er at MitID, MitDK, MobilePay og NFC-betaling virker. Man kunne håbe at #DanmarkSkifter kunne lægge lidt pres på dem der står bag de apps.
@saustrup @mjj enig. Jeg skrev til MitID vedrørende deres mobile Firefox implementation, og det virker som det er blevet fikset.
NFC betaling - understøtter min bank kun Google wallet, så der kender jeg ikke alternativ.
Så bruger jeg Google Calender, fordi det var det jeg lige kunne få til at virke sync mæssigt med icloud. Der tror jeg dog, der er løsninger, jeg bare ikke har gidet finde.
-
J jwcph@helvede.net shared this topic
-
@saustrup @mjj enig. Jeg skrev til MitID vedrørende deres mobile Firefox implementation, og det virker som det er blevet fikset.
NFC betaling - understøtter min bank kun Google wallet, så der kender jeg ikke alternativ.
Så bruger jeg Google Calender, fordi det var det jeg lige kunne få til at virke sync mæssigt med icloud. Der tror jeg dog, der er løsninger, jeg bare ikke har gidet finde.
-
-
S strit@mastodon.social shared this topic
-
-
@svuorela @mjj @mrmatten @saustrup Jeg kører LineageOS med microG. For mig virker min mobilbank (en af BEC'erne) og MobilePay helt fint. Ift. NFC-betaling kender jeg kun til, at MobilePay vist nok snart kan bruges til det. MitDK/Digital Post virker også fint (via Digital Post-app'en, men har også haft MitDK), og til MitID bruger jeg et hardware-baseret identifikationsmiddel (chip og kodeviser). Chip'en (som i bund og grund er FIDO/WebAuthn) virker i browseren gennem microG's implementation.
-
P pvrahbek@expressional.social shared this topic