Vi har to frysere.
-
Vi har to frysere. Nogle gange glemmer vi hvad der ligger inderst. Så min kone satte sig for at katalogisere på papir.
Jeg lavede en app, Frost & Found: https://codeberg.org/kresten/Frost-n-Found
Den kører i docker på din hjemmeserver (ja, selvfølgelig har du sådan en) og er åben for alle på netværket - lige som din fryser.

Prøv den. Ændr den. Forbedr den.
-
A alf149@social.data.coop shared this topic
-
Vi har to frysere. Nogle gange glemmer vi hvad der ligger inderst. Så min kone satte sig for at katalogisere på papir.
Den kører i docker på din hjemmeserver (ja, selvfølgelig har du sådan en) og er åben for alle på netværket - lige som din fryser.

@kr3st3n Det er smart!!! Så må vi jo få en hjemmeserver.
Har lige snakket med hubby om det. Så fik jeg også lige et foredrag (fordi jeg spurgte) om, hvad der menes med en container, og at det faktisk kunne være smart at køre en server fra en Raspberry Pi, fordi inde på arbejdet… osv.
Frø sået. Nu må jeg bare vente og se, om der gror noget frem fra det.
-
@kr3st3n Det er smart!!! Så må vi jo få en hjemmeserver.
Har lige snakket med hubby om det. Så fik jeg også lige et foredrag (fordi jeg spurgte) om, hvad der menes med en container, og at det faktisk kunne være smart at køre en server fra en Raspberry Pi, fordi inde på arbejdet… osv.
Frø sået. Nu må jeg bare vente og se, om der gror noget frem fra det.
@Trine_DK Jeg har en Raspberry Pi, du godt må få, hvis du står og mangler en.

-

@kr3st3n jeg synes det ville være rart hvis brugsvilkårene (licensen) var mere klar.
-
@Trine_DK Jeg har en Raspberry Pi, du godt må få, hvis du står og mangler en.

@kr3st3n Jeg tror vi har adskillige liggende et eller andet sted
Det er som om de yngler. Dem og Arduinoer. -
@kr3st3n Jeg tror vi har adskillige liggende et eller andet sted
Det er som om de yngler. Dem og Arduinoer. -
@kr3st3n jeg synes det ville være rart hvis brugsvilkårene (licensen) var mere klar.
@svuorela Hvilken af dem.

-
@svuorela Hvilken af dem.

@kr3st3n det der gælder for software'n. Hvis vilkårene ikke er klare må ingen andre end dig bruge og forbedre det
-
@kr3st3n det der gælder for software'n. Hvis vilkårene ikke er klare må ingen andre end dig bruge og forbedre det
@svuorela Der er flere. Ens for dem alle er, at du må gøre lige hvad du vil.

Jeg synes de er bedre end dem jeg plejer at læse.
-

@svuorela Jeg er ikke jurist, så ofte synes jeg licenserne er for komplicerede og lange.
Jeg er til gengæld uddannet i filosofi og datalogi og det afspejler mine licenser.

-

@kr3st3n du har heller ikke beskrevet om det er frit valg eller om kravene stakker.
Umiddelbart finder jeg at bevidst uklar licensiering er røvhulsopførsel over for fællesskabet, og det antager jeg ikke du er, så fixer du det ikke lige? -
@kr3st3n du har heller ikke beskrevet om det er frit valg eller om kravene stakker.
Umiddelbart finder jeg at bevidst uklar licensiering er røvhulsopførsel over for fællesskabet, og det antager jeg ikke du er, så fixer du det ikke lige?@svuorela Jeg lagde noget ud til fri afbenyttelse og fortæller dig at du må gøre hvad du vil med det, når du spørger…
Du stiller krav og kalder mig for et røvhul?
Okay.

-
J jeppe@uddannelse.social shared this topic