Når ansvarlige voksne gør det godt: Metroen var usædvanlig proppet for tidlig eftermiddag, bl.a.
-
Når ansvarlige voksne gør det godt:
Metroen var usædvanlig proppet for tidlig eftermiddag, bl.a. af en hel skoleklasse (3.?). En enkelt dreng og den ene lærer nåede ikke med ud før dørene lukkede (han var nok liiidt langsom til at komme med).
Han stod så med bøjet hoved og sagde stille: “Min fejl”. Først hørte hun ham ikke, men da han gentog det, sagde hun:
“Nej, sådan må du ikke tænke på det. Det er ikke din fejl. Der var rigtig mange mennesker med. Vi tager den bare et stop til og kører så tilbage. Ok?”Det var fint håndteret
️ -
Når ansvarlige voksne gør det godt:
Metroen var usædvanlig proppet for tidlig eftermiddag, bl.a. af en hel skoleklasse (3.?). En enkelt dreng og den ene lærer nåede ikke med ud før dørene lukkede (han var nok liiidt langsom til at komme med).
Han stod så med bøjet hoved og sagde stille: “Min fejl”. Først hørte hun ham ikke, men da han gentog det, sagde hun:
“Nej, sådan må du ikke tænke på det. Det er ikke din fejl. Der var rigtig mange mennesker med. Vi tager den bare et stop til og kører så tilbage. Ok?”Det var fint håndteret
️@tanyakaroli det er i øvrigt her et af mine mareridt når jeg er på bus/tog/metrotur med mine to unger og en barnevogn...
-
@tanyakaroli det er i øvrigt her et af mine mareridt når jeg er på bus/tog/metrotur med mine to unger og en barnevogn...
@svuorela Det er SÅ kaotisk nogle gange! Og meget svært at gelejde børn og barnevogn ind og ud samtidig.
Er de gående børn store nok til at det giver mening at forklare dem at de skal stå af på næste stop hvis de ikke er nået med af? (Eller hvad du nu helst vil lære dem) -
@svuorela Det er SÅ kaotisk nogle gange! Og meget svært at gelejde børn og barnevogn ind og ud samtidig.
Er de gående børn store nok til at det giver mening at forklare dem at de skal stå af på næste stop hvis de ikke er nået med af? (Eller hvad du nu helst vil lære dem)@tanyakaroli den store har lige forladt børnehaven her 1. Maj siden og den lille forlader vuggestuen i overmorgen. Barnevognen er tom (og kun med hvis vi skal sove middagslur)
-
@tanyakaroli den store har lige forladt børnehaven her 1. Maj siden og den lille forlader vuggestuen i overmorgen. Barnevognen er tom (og kun med hvis vi skal sove middagslur)
@svuorela Ah, så er de nok for små til det endnu.