Skip to content
  • Hjem
  • Seneste
  • Etiketter
  • Populære
  • Verden
  • Bruger
  • Grupper
Temaer
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Kollaps
FARVEL BIG TECH
  1. Forside
  2. Ikke-kategoriseret
  3. Jeg har en 10-årig der er begyndt at interessere sig for "gratis" spil til familiens iPad og jeg græmmes ved den verden af dark patterns der åbner sig for hende.

Jeg har en 10-årig der er begyndt at interessere sig for "gratis" spil til familiens iPad og jeg græmmes ved den verden af dark patterns der åbner sig for hende.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Ikke-kategoriseret
24 Indlæg 10 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • jpkolsen@social.data.coopJ jpkolsen@social.data.coop

@simonjust nu spørger jeg dumt: Homebrew?

simonjust@mstdn.dkS This user is from outside of this forum
    simonjust@mstdn.dk
    wrote sidst redigeret af

@jpkolsen Selvom Nintendo opgiver deres hardware, så betyder det ikke at retro-community'et gør - der bliver ved med at komme spil og apps til den (aka. homebrew)

https://www.gamebrew.org/wiki/List_of_Switch_homebrew_games

jpkolsen@social.data.coopJ 1 Reply Last reply
    0
    • mok0@mastodon.onlineM mok0@mastodon.online

@CarstenBoll @jpkolsen Som far til børn der nu er voksne vil jeg lige sige at man skal spørge børnene, for det afhænger utroligt meget af hvad kammeraterne spiller. Der er ikke noget ved at have spil som de andre ikke snakker om og har tips til.

jpkolsen@social.data.coopJ This user is from outside of this forum
      jpkolsen@social.data.coop
      wrote sidst redigeret af

@mok0 @CarstenBoll Det er nok meget fornuftigt, men mit indtryk er at drengene (som hun er ret ligeglad med) spiller fortnite, minecraft og roblox mens pigerne spiller diverse gratis spil på platforme af varierende kvalitet. Det er tit sådan noget med en hamster der laver bubble-tea eller at indrette et hus med grimme møbler. Jeg er ikke imponeret...

carstenboll@mstdn.dkC 1 Reply Last reply
      0

@mok0 @CarstenBoll Det er nok meget fornuftigt, men mit indtryk er at drengene (som hun er ret ligeglad med) spiller fortnite, minecraft og roblox mens pigerne spiller diverse gratis spil på platforme af varierende kvalitet. Det er tit sådan noget med en hamster der laver bubble-tea eller at indrette et hus med grimme møbler. Jeg er ikke imponeret...

carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
        carstenboll@mstdn.dkC This user is from outside of this forum
        carstenboll@mstdn.dk
        wrote sidst redigeret af

@jpkolsen @mok0 sig til hvis du vælger noget med steam så kan jeg smide nogle tips til hvad mine piger (7, 11 og 14) spiller. De spiller også roblox og Minecraft I øvrigt.

0
        • simonjust@mstdn.dkS simonjust@mstdn.dk

@jpkolsen Selvom Nintendo opgiver deres hardware, så betyder det ikke at retro-community'et gør - der bliver ved med at komme spil og apps til den (aka. homebrew)

https://www.gamebrew.org/wiki/List_of_Switch_homebrew_games

wrote sidst redigeret af

@simonjust sådan en maskine skal jeg have!! https://www.gamebrew.org/wiki/BombermanGDX_Switch

simonjust@mstdn.dkS 1 Reply Last reply
          0
          • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

@jpkolsen @mok0 sig til hvis du vælger noget med steam så kan jeg smide nogle tips til hvad mine piger (7, 11 og 14) spiller. De spiller også roblox og Minecraft I øvrigt.

wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll @mok0 tak for tilbuddet! Jeg må researche lidt videre

1 Reply Last reply
            0

@boab jeg tror ikke at det med vennerne er en faktor. Men jeg kan forestille mig at nye titler kun kommer til 2'eren og så bliver det måske mere udfordrende

boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
              boab@mastodon.gamedev.placeB This user is from outside of this forum
              boab@mastodon.gamedev.place
              wrote sidst redigeret af

@jpkolsen igen, nye titler er kun vigtigt hvis der er et socialt rum, hvor der tales om spil (for mine i den alder var det iPad spil i den alder, og først lidt senere PlayStation og PC)

1 Reply Last reply
              0
              • carstenboll@mstdn.dkC carstenboll@mstdn.dk

@jpkolsen De der mobilspil var den direkte årsag til at vi måtte lægge vores tablets væk og aldrig tage dem frem igen.

Mine børn har haft god gavn af en Steam Deck med family sharing så de kan spille mit bibliotek af spil.

mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
                mjj@mstdn.dkM This user is from outside of this forum
                mjj@mstdn.dk
                wrote sidst redigeret af

@CarstenBoll @jpkolsen Det virker også, som om der er et nærmest utappet marked: Mobilspil, som ikke er lort.
                Jeg spillede for nylig Xcom 2, som et rigtigt godt - konverteret PC-spil. Minecraft, Max Payne, samme. Så er der en gigantisk beklumret sky af pay-to-win-shit, som virker lovende, men bare går alvorligt ned ad bakke efter et kvarter...

drgroftehauge@sigmoid.socialD 1 Reply Last reply
                0

Jeg har en 10-årig der er begyndt at interessere sig for "gratis" spil til familiens iPad og jeg græmmes ved den verden af dark patterns der åbner sig for hende.

Derfor overvejer jeg at købe en konsol, men jeg har ikke selv spillet videospil siden dengang det hed videospil, så jeg er på bar bund.

Jeg synes switch ser lækker ud - er man et kvaj hvis man køber version 1 og nogle spil brugt?

trezzer@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
                  trezzer@social.linux.pizzaT This user is from outside of this forum
                  trezzer@social.linux.pizza
                  wrote sidst redigeret af

@jpkolsen Har du alternativt overvejet Apple Arcade? Ene af spil uden gacha-crap. Nogle lavet til tjenesten og nogle genudgivet. Ingen af den er free to play.

0
                  • trezzer@social.linux.pizzaT trezzer@social.linux.pizza

@jpkolsen Har du alternativt overvejet Apple Arcade? Ene af spil uden gacha-crap. Nogle lavet til tjenesten og nogle genudgivet. Ingen af den er free to play.

wrote sidst redigeret af

@trezzer nej det har jeg ikke. Men der er tre måneder gratis prøveperiode, så det er i hvert fald nemt at prøve af!

1 Reply Last reply
                    0
                    • mjj@mstdn.dkM mjj@mstdn.dk

@CarstenBoll @jpkolsen Det virker også, som om der er et nærmest utappet marked: Mobilspil, som ikke er lort.
                      Jeg spillede for nylig Xcom 2, som et rigtigt godt - konverteret PC-spil. Minecraft, Max Payne, samme. Så er der en gigantisk beklumret sky af pay-to-win-shit, som virker lovende, men bare går alvorligt ned ad bakke efter et kvarter...

drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
                      drgroftehauge@sigmoid.socialD This user is from outside of this forum
                      drgroftehauge@sigmoid.social
                      wrote sidst redigeret af

@mjj @CarstenBoll @jpkolsen Balatro
                      Deep Rock Galactic
                      Hoyoverse spillene er gacha, men egentlig stadig af høj kvalitet

1 Reply Last reply
                      0

@simonjust sådan en maskine skal jeg have!! https://www.gamebrew.org/wiki/BombermanGDX_Switch

simonjust@mstdn.dk
                        wrote sidst redigeret af

@jpkolsen Jaa! Det er et fedt spil 😀

1 Reply Last reply
                        0

Derfor overvejer jeg at købe en konsol, men jeg har ikke selv spillet videospil siden dengang det hed videospil, så jeg er på bar bund.

Jeg synes switch ser lækker ud - er man et kvaj hvis man køber version 1 og nogle spil brugt?

tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
                          tofticles@helvede.netT This user is from outside of this forum
                          tofticles@helvede.net
                          wrote sidst redigeret af

@jpkolsen Ældsten er gået med den her: https://www.ayntec.com/products/ayn-thor Det er lidt ala Steam Deck, men deres emulatorer skulle være uovertrufne til fx Switch/3DS/PS spil.

Hun er så gået all-in med den store model, så den også kan trække PC-spil (hun har fået Red Dead II til at køre på den).

1 Reply Last reply
                          0
                          Svar
                          • Svar som emne
                          Login for at svare
                          • Ældste til nyeste
                          • Nyeste til ældste
                          • Most Votes

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.